Assfire (oregistrerad) Postat 3 februari 2009 Postat 3 februari 2009 Hej. Min avsikt är att sidechaina en enda synth så att den dämpas av baskaggen, hur gör man det? Jag har provat att lägga kompressor på redrum och det funkar men då dämpas allt annat också och all annan percussion (clap, hihat etc.). Jag vet inte riktigt hur man ska routa "sidechain-inputs" på mclass kompressorn. Jag behöver en förklaring till det här 😳
Stonerbox Postat 3 februari 2009 Postat 3 februari 2009 Hej.. "assfire".... vilket program sitter du i, reason bara?
Assfire (oregistrerad) Postat 3 februari 2009 Postat 3 februari 2009 Hej.. "assfire".... vilket program sitter du i, reason bara? Endast reason japp (:
mattebalja Postat 3 februari 2009 Postat 3 februari 2009 om du har kicken via redrum så är det enklaste att ta send 1 eller 2 på din redrum från kicken och koppla till sidechain på mclassen som du lagt i signalkedjan efter din bas. sen jobbar du med attack och framförallt release för att uppnå modern pumpande som får det att spritta i benen på salongsberusade discobesökare... Endast reason japp (:
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.