Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

En kompis berättade att bandet "Jimmy eat World" hade lagt ut en deras låtars omixade wav spår som man kunde ladda ner till nån sorts pro tools session, så att man kunde känna på hur en riktig proffsinspelning lät omixad.

Någon som nån info om detta?

Eller om nån vet nån annan låt som man kan hämta som spår för spår i wav?

Hade varit riktigt kul och lärorikt att få mixa det!

ingen aning om jag la det här i rätt tråd men ja visste inte var de skulle passa in 😄

Tacksam för svar !

Mvh/F

Annons
Postat

jaså det är så man ska skriva 😄 haha googlade också men skrev nåt annat, men ska prova, tack för tipset!

Postat
Eller så skriver du bara multitrack och torrent så får du ännu fler träffar. Google kör väl inte med + som altavista gjorde.

Det tror jag, + anger ju att den bara ska söka efter sidor där både multitrack OCH torrent finns med. I ditt förslag hittar den också sidor med bara ett av sökorden.

Postat
Det tror jag, + anger ju att den bara ska söka efter sidor där både multitrack OCH torrent finns med. I ditt förslag hittar den också sidor med bara ett av sökorden.

Nej, Google söker alltid efter sidor med båda sökorden.

maart (oregistrerad)
Postat

vill inte vara tråkig men är inte sånt här ganska olagligt?

Postat

varför skulle det vara det.?

Är lika olagligt som att gå på Ica å panta

maart (oregistrerad)
Postat
varför skulle det vara det.?

Är lika olagligt som att gå på Ica å panta

Att tanka hem upphovsrättsskyddad musik brukar anses som olagligt. Om den är färdigmixad eller "spår för spår" borde väl inte spela någon roll?

jag förstod nog inte riktigt liknelsen om Ica. Du får gärna förklara.

creel (oregistrerad)
Postat

Finns en del till Metallica.

DieHard (oregistrerad)
Postat

Finns de som lägger ut sina låtar omixade som folk kan tanka hem och mixa och det är inget olagligt med det. Även NIN har ju gjort gjort det.

Postat

Det finns en del multitrack-material som antagligen är olagligt, men som är otroligt intressant ur ett musikhistoriskt perspektiv. Jag har lyssnat på separata filer från klassiska inspelningar av Marvin Gaye, Stevie Wonder, Beatles och Nirvana. Fantastiskt lärorikt!

Det här är något som skivbolagen borde kunna göra pengar på. Men artisterna själva (eller deras efterlevande) ser det nog inte ur det perspektivet.

Postat

Tog hem Queens Bohemian Rapsody för ett tag sen gjorde några egna mixar av den. Övning mest, men lite kul med. Fett med autotuning på sången .. hähä

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.