Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu börjar det närma sig. Efter 1 månads sökande på alla möjliga sidor som hittats, känns det som det blir ett inköp snart. Dock ingen sida som slagit denna...Alternativen är endast 2 nu. Jag tackar för de inlägg som gjorts från er alla.

Emu Tracker Pre

- Verkar bra om man kan klara sig utan MIDI. Dock lite känslig vad gäller nivåinställning, eftersom den bara lyser vid klipp (utan 0404:s "ljusstapel") Detta lär man väl komma underfund med. Finns inte så många användar-recensioner att hitta på denna. Jämförde med 0202 först, men insåg att den saknade fantommatning så den gick bort direkt.

Emu 0404 usb

- Känns som att de extra pengarna man lägger på denna, blir endast för att få MIDI-funktionen. Annars bra rekommendationer från de flesta.

Verkar vara ok program som är bundlat till dessa produkter vilket passar en novis att börja med.

Skriv gärna om du vet några andra stora skillnader av vikt eller om du kanske använt någon av dem. Hamnar dom på samma plats, om man bortser från MIDI-funktionen?

Tack på förhand!

Annons
Postat

0404 har S/PDIF-in och ut, vet inte om det är det du syftar på spass (jag är rätt ny på detta) men annars verkar allt vara i stort sett detsamma.

Däremot undrar jag hur mycket av kostnaden som själva ljudkortet står för och hur mycket "bundlet" står för. Om man som jag inte är i behov av ett sånt så vill man ju inte lägga ut pengar på det för att det sen visar sig att ljudkortet är dåligt.

Jag står själv och väger mellan dessa två men köp du Trackern så kan du sen berätta hur den är =p

Postat

Har tyvärr ingen aning om nån av korten. Vill bara ge några allmänna tips:

1 - kolla alltid begagnat. Halva priset eller mindre. www.vendolin.se eller blocket.se är de vanligaste ställena.

2 - kolla alltid priserna. www.thomann.de är ett bra ställe att kolla priser på rent allmänt. det finns många andra.

3 - betala gärna lite extra hos din lokala musikhandlare som ger bra service. annars kanske han inte finns kvar nästa gång när du måste bråttom-köpa nåt.

gunnar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.