Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej

jag tänkte bygga några dämpplattor av glasull som jag kan flytta runtbn när jag ska tex spela in sång, gittar, trummer eller mixa,altså placera dom lite olika till lite olika ändamål, ha suttit här och kollat lite ritningar men ja undrar nu, blir det mycket bättre om jag lägger två skivor glasull mot varran altså 14 cm istället för sju? och skall dom helst va typ lika höga som till tak ca 240 eller är det inte så noga längst upp? skulle behöva lite råd helt enkelt

Annons
Postat
hej

jag tänkte bygga några dämpplattor av glasull som jag kan flytta runtbn när jag ska tex spela in sång, gittar, trummer eller mixa,altså placera dom lite olika till lite olika ändamål, ha suttit här och kollat lite ritningar men ja undrar nu, blir det mycket bättre om jag lägger två skivor glasull mot varran altså 14 cm istället för sju? och skall dom helst va typ lika höga som till tak ca 240 eller är det inte så noga längst upp? skulle behöva lite råd helt enkelt

en gång i tiden gjorde jag dämpskärmar av markplattor, vilket är en typ av isoleringsplatter; inte det mjuka som du har i väggarna utan lite mer stabila tyngre saker. i detta fall så är dämpningen fullt tillräcklig utan att ha dubbla lager.

rekomenderar alltså detta, utan att svara på din konkreta fråga. de jag gjorde var inte så höga, kanske 120cm, med träramar som gick bra att fästa på väggen med något snyggt tyg framför. hur man placerar dessa är ju en vetenskap för sig.

ja, det är länge sedan men jag kommer ihåg att de "sög" upp ljudet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.