wargh Postat 30 januari 2009 Dela Postat 30 januari 2009 Någon som vet om det finns Vst/AU pluggar eller mjukvara som simulerar akustisk gitarr, att man kan få en elgitarr i tex realtid att låta som stål/nylonsträngad gitarr? Kör Garageband för övrigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 30 januari 2009 Dela Postat 30 januari 2009 Du kan ju köpa en MIDI-trigger för gitarren ("gitarr-synth") och trigga Real Guitar (SVTi), men det blir billigare och enklare att köpa en akustisk gitarr... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wargh Postat 30 januari 2009 Trådstartare Dela Postat 30 januari 2009 Du kan ju köpa en MIDI-trigger för gitarren ("gitarr-synth") och trigga Real Guitar (SVTi), men det blir billigare och enklare att köpa en akustisk gitarr... Ja det kan man ju göra. TYcker förövrigt att det är kul att leka och testa pluggar och grejer. Akustisk stål har jag dock, men så som tillvaron i hemmet är för tillfället (oftast) är det svårt att spela på ngt som låter mer än en elgitarr :/ Och då man själv har tid att spela är kvällstid alltjämt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 30 januari 2009 Dela Postat 30 januari 2009 I min Tascamporta finns det en 12-strängsimulering som är ganska bra. Men lika bra som äkta vara blir det väl aldrig? Kanske en Variaxgitarr? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perchi Postat 30 januari 2009 Dela Postat 30 januari 2009 Jag köpte en gitarr med piezomick i min.. (ibanez RG 1820) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.