Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Från och med februari så har vi gjort en liten justering i hur du loggar in på Studio forum.

Tidigare loginuppgifter: medlemsnamn + lösenord

Nya loginuppgifter: e-postadress + lösenord

E-postadressen som du loggar in med är den du har registrerat på forumet. Samma lösenord som tidigare gäller förstås. Du behåller även ditt medlemsnamn på forumet, och allt fungerar i övrigt precis som du är van vid.

Anledningen till den lilla justeringen är att vi ofta får förfrågningar via e-post från medlemmar som har glömt sitt medlemsnamn. Genom att använda e-postadress som loginuppgift, tror vi att det är lättare för en nykomling att komma ihåg sitt login samtidigt som det minskar risken för att skaffa dubbla medlemskap. Dessutom gör vi detta som ett steg att göra oss mer enhetliga med många andra sajters loginförfarande, där e-postadress allt som oftast används.

Har du glömt vilket lösenord du har, återställ det med följande länk:

https://www.studio.se/lostpassword/

Instruktioner skickas då till din registrerade e-postadress.

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Jaha och om man har glömt vilken emailadress man har så får man det postat till emailadressen som man inte kommer ihåg? 😆

Postat

...och om man har en Hotmail-adress (eller Hotmailadresser är kanske bannade) som nästan aldrig används, så att den hinner stängas av, så blir det ju också väldigt enkelt att få ett lösenord mailat till sig... 😆 Likadant om man inte kommer ihåg vilken av de typ 25 olika mailadresser man har, som man använde till just detta forumet. Då blir det också lite besvärligt att skriva in vilken mailadress man vill ha lösenordet skickat till - och enligt Murphys lagar, så gissar man inte rätt förrän det 25:e försöket i så fall... 🙂

Vet inte vad som är bäst, men det finns säkert många för- och nackdelar med båda sätten, så det är nog hugget som stucket. Komma ihåg användarnamn eller komma ihåg vilken adress man har använt, det är frågan... Har man inte valt helkonstiga användarnamn, så är det nog ändå lättast att komma ihåg användarnamnet.

Jag har dock inte drabbats av att behöva logga in ännu - förmodligen för att jag har valt att alltid vara inloggad... 😛

Postat

Eller om det kunde vara valbart? Så man vid inloggning kan välja mellan att skriva sitt medlemsnamn eller sin epostadress? 😆

Postat
Jaha och om man har glömt vilken emailadress man har så får man det postat till emailadressen som man inte kommer ihåg? 😆

...så kan man i alla fall vittja de e-postlådor man har, och se var brevet har landat.

Har man 25 lådor eller fler så kan man skriva ett PM till mig, det är OK 😉

Claes, jag håller med om att enkla loginnamn kan vara lättare att minnas - om det är namn man använder även på andra forum/sajter. Är man bara inne då och då, och bara har en eller ett par e-postadresser så är jag tämligen säker på att e-postadress är enklare. Trots att gäller ju detta de allra största flertalet av medlemmarna här 🙂 Vi är en klick mycket frekventa.

Memphis, det är tyvärr inte valbart.

Tja, det går att argumentera för och emot som vanligt 🙂 Framtiden får utvisa hur utfallet blir.

• 1 månad senare...
Postat
Eller om det kunde vara valbart? Så man vid inloggning kan välja mellan att skriva sitt medlemsnamn eller sin epostadress? 😄

Jag skulle föredra samma sak.

pme (oregistrerad)
Postat

En fördel med email i stället för medlemsnamn är att det är lättare att ordna namnbyte.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.