Jump to content
Annons

Redline Montior

Ekstasis

Recommended Posts

1.png

Har någon testat denna plugg, speglar den verkligheten ???

Är själv speciellt intresserad detta då jag främst använder hörlurar...

Men det låter oftast väldigt annorlunda i högtalare, speciellt bas frekvenserna är

mycket svårt att mixa i lurar...anser jag...Det verkar som Redline Monitor överdriver basen ganska mycket..vilka

kan vara bra om man vill veta om man har mixat för mycket bas.

http://www.112db.com/redline/monitor/

Man kan testa den helt gratis is 60 dagar!

Redigerat av Ekstasis
Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...
Annons
1.png

Har någon testat denna plugg, speglar den verkligheten ???

Är själv speciellt intresserad detta då jag främst använder hörlurar...

Men det låter oftast väldigt annorlunda i högtalare, speciellt bas frekvenserna är

mycket svårt att mixa i lurar...anser jag...Det verkar som Redline Monitor överdriver basen ganska mycket..vilka

kan vara bra om man vill veta om man har mixat för mycket bas.

http://www.112db.com/redline/monitor/

Man kan testa den helt gratis is 60 dagar!

Den verkar intressant, ska dema den idag på en låt jag spelade in för några månader sen. Kommer mixa låten helt genom lurar (akg 701), återkommer med resultat.

/Jon

Redigerat av Yllet
Dela på andra sajter

Den verkar intressant, ska dema den idag på en låt jag spelade in för några månader sen. Kommer mixa låten helt genom lurar (akg 701), återkommer med resultat.

/Jon

Så nu kan jag göra en liten utvärdering...

Min lurar är från början ganska ärliga, akg 701, dock lite lite basfattiga, vilket jag gillar. Om man lägger redline sist på masterreglen, vilket jag antar att man ska göra, står inget i manualen, så blir lyssningen lite annorlunda. Stereoseparationen blir mer som att ljudet kommer från ett par monitorer, samt basen blir tydligare, mer påträngande. Bättre eller sämre låter jag vara osagt, men det är var helt klart en upplevelse att testa.

Skulle inte byta ut redline monitor mot ett par riktiga monitorer, dock kan det vara ett bra kompliment till de som inte sitter på bra mointorer.

Betyg: Värt att testa

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.