Umemagnus Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 (redigerat) Hej govänner. En vän till mig frågade om jag hade idéer på musiker för en film (kortfilm). Då jag själv inte är hemma på varken instrumenten eller stilen lovade att lägga ut en blänkare här. För er som är intresserade, skicka ett PM till mig så förmedlar jag kontakten. Mvh Umemagnus. "... JAZZKOMPOSITÖR OCH MUSIKER SÖKES FÖR FILMSAMARBETE Hej! Vi är två filmare i Stockholm som jobbar på ett kortfilmsprojekt och vi letar efter personer som vill komponera och spela in musik till filmen. Filmen utspelar sig i slutet av 40-talet och vi är ute efter dansvänlig swingjazz i klassisk 40-talsstil och med tidstypiska instrument. En referens för oss är Benny Goodmans "Roll'em", som har ett bra sväng. Vi behöver en låt på ett par minuter, utan sång och med ett begränsat antal instrument. Det är viktigt att musiken innehåller en trumpet! Filmen är ett lågbudgetprojekt. Vi arbetar med professionella skådespelare och filmen kommer att visas på festivaler runt om i Sverige och i Europa..." -------------------------- Som sagt, jag kan själv inte svara på några frågor ang projektet, men PM:a mig för kontaktinfo. Redigerat 27 januari 2009 av Umemagnus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.