Skanerost Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Vi har också satt karmarna och dörrarna. Hittade dock inga bra bilder på detta. Dörrarna (40 db) köpte vi från återbyggdepån för 500 kr st, sedan lät vi en snickerifirma göra nya karmar vilket kostade ca 4000 kr har jag för mig. SÅÅÅ snyggt det kommer bli riktigt nice! Kunde man komma och kolla när ni är färdiga? Jag kommer lätt och tittar och hämtar inspiration om det går för sig!
Implasticyde Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Ville bara utrycka min stora beundran för de som satsar och dessutom bygger sig en alldeles egen studio! 😄 Fortsätt mer än gärna att uppdatera löpande ! 😉
Daniel Postat 3 april 2009 Trådstartare Postat 3 april 2009 Nu i helgen är förhoppningen att vi ska bli klara med all målning och el, belysning samt lägga golvet i kontrollrummet och kanske också bygga lite hörnbasfällor.
Daniel Postat 12 juni 2009 Trådstartare Postat 12 juni 2009 Nu är klart (typ) ska fixa fram bilder senare idag..
Ihzon Postat 12 juni 2009 Postat 12 juni 2009 Oo... det blir spännade! Föresten var det en gammal toalett rum som ni byggde om i?
adrumdrum Postat 12 juni 2009 Postat 12 juni 2009 Nu är klart (typ) ska fixa fram bilder senare idag.. nu är det "senare idga" 😛
Ljunghusen Postat 13 juni 2009 Postat 13 juni 2009 Merameramera! Inte bara bilder utav det färdiga resultatet, utan gärna lite innan dess också!
hooolmen Postat 1 september 2009 Postat 1 september 2009 Nu är jag bra nyfiken på hur allt blev tillslut! Upp med ett gäng bilder på slutresultatet 😄
adrumdrum Postat 1 september 2009 Postat 1 september 2009 Nu är jag bra nyfiken på hur allt blev tillslut! Upp med ett gäng bilder på slutresultatet ☺️ Bilder...? ja det hadde väl varit kul att se på...
Daniel Postat 28 september 2009 Trådstartare Postat 28 september 2009 (redigerat) Sådär, nu har vi fått tummarna ur och en kompis som är fotograf har tagit lite bilder. Får väl göra lite reklam för honom Mathias söderlund heter han. www.mathiassoderlund.com. Har bara fått bilder på ena liverummet samt en gitarr och en mickbild, men håll till godo. Lilla liverummet. Vi blev väldigt nöjda med akustiken. Tajt och tydligt ljud, utan att låta för dämpat eller instängt. Mycket bra trumljud här inne. Till vänster i svart tyg syns en utav hörnabsorbenterna. Det är alltså glasull utskurna i trekanter, staplade på varandra. Gick åt mycket mer än vad jag trodde. Det oreange är tyg vi dragit över absorbent. Vi flummade till det och snedställde en vägg med väldigt glesa plank, där vi hade massa isolering bakom. tanken var väl att ljudet skulle absorbera mellan plankorna och studsa snett mot plankorna. Uppe till vänster, också i svart, ytterligare en absorbent. 120 mm regel rakt uppspikade på snedtaket, fylld med isolering och sedan tyg över. Till höger på väggen, hänger lite sladdar, och på hyllan ovanför skivor vi medverkat i eller varit med och producerat. I snedtaket syns två absorbenter och ett utav takfönsterna. Ingång till kontrollrummet. En guldskiva och hötorgskonst! Överblick från ingången. Ingången till kontrollrummet är alltså till vänster. Två sjyssta bandekon på skåpet. Ett roland space echo och ett Dynacord Echocord Super S62. en bild till... I hörnen bredvid pianot är ytterligare två hörnabsorbenter. Lite mickar (några utlånade). Favoriterna är beyer m160, Josephson C42, gefellen och soundeluxen så klart. Audix D1 vinner oftast på virvel. Redigerat 28 september 2009 av Daniel
Daniel Postat 28 september 2009 Trådstartare Postat 28 september 2009 Några stärkare: Nyinköpt är ampeg vintage reissue, och jäklar vad bra den låter. Gittarer och basar. Några utlånade. Det var allt, men bilder på stora liverummet samt kontrollrum kommer.
karut4 Postat 28 september 2009 Postat 28 september 2009 Några stärkare: Nyinköpt är ampeg vintage reissue, och jäklar vad bra den låter. Gittarer och basar. Några utlånade. Det var allt, men bilder på stora liverummet samt kontrollrum kommer. tackar för detta! tjusigt tjusigt.
iGnu Postat 29 september 2009 Postat 29 september 2009 Ser riktigt mysigt ut 🥰 Ligger den i malmö sa du? Grymt jobbat!! 🥰 Hur går det med kontrollrummet?
SvenTumba Postat 29 september 2009 Postat 29 september 2009 Snyggt, snyggt! Om det låter lika bra som det ser ut så är det bara att säga GRATTIS! 🥰 Kul tråd och schysst bygge!
Daniel Postat 1 oktober 2009 Trådstartare Postat 1 oktober 2009 Tack för kommentarerna! Japp, studion ligger i malmö. Kontrollrummet är färdigbyggt, foton på detta också kommer inom kort.
Daniel Postat 7 november 2009 Trådstartare Postat 7 november 2009 Bilder på kontrollrummet kommer i nästa vecka. Ursäkta att jag varit seg. Vi har förövrigt spelat in vår skiva i denna studio, singeln testas på tracks. Ni som är hjälpsamma och vill rösta finner mer info här: https://www.studio.se/index.php?showtopic=70381 Lite reklam, hoppas det är ok...
Daniel Postat 17 november 2009 Trådstartare Postat 17 november 2009 Lite fler bilder. Först stora liverummet/replokal: Köket: Kontrollrum:
cborg Postat 17 november 2009 Postat 17 november 2009 Fasen va najs!! Gillar bilder där man får se helheten till slut. 😱
Johnny Boi Postat 18 november 2009 Postat 18 november 2009 Galet!! Det här är ju på riktigt! Allt är verkligen perfekt. Sjukt snyggt. Det "ser ut" som att ni är i toppskiktet av studios i sverige, utan att ens behöva spela in nåt. 😄
Daniel Postat 19 november 2009 Trådstartare Postat 19 november 2009 Tack! Vi är som sagt mycket nöjda med resultatet, både ljudmässigt och hur det ser ut.
karut4 Postat 19 november 2009 Postat 19 november 2009 Coolt. Grattis till en fantastisk studio! 72´customtelen med dubbla humbuckers speciellt 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.