Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena! Har får jag alla 4 outputs att fungera/låta samtidigt på min projectmix I/O i cubase 4 studio?

Jag har sökt på m-audios faq/forum men ingen information om detta finns.

Är det nån som har samma problem?

😉

/Anders

Annons
Postat

Tjena, och tackar för snabbt svar!

Jag har tittat i manualerna för både cubase och projectmix.

Men det fungerar tyvärr inte ändå... buhu :-(

Så här vill jag att det ska fungera.

Output 1 och 2 till mina yamaha HS50.

Output 3 och 4 till Behringer Proplay 8 hörlurs mixer.

Jag har provat att switcha och bara utgång 1 och 2 skickar ut ljud.

😉

/Anders

Kolla på sidorna 14-19 i Operation_Manual.pdf... 😉
Postat

Vet inte hur det är med Cubase men vad som går ut genom 3 och 4 styrs av ljudkortets interna router. Den röda ikonen längst till höger på toolbar.

Har du inte ställt in din DAW för att hantera 4 utgångar kommer det dock inte att låta någonting och det konfigureras lite olika med ableton live är det dock inga som helst problem. Använder dom utgångarna själv för externa effektenheter på returkanaler. Så att koppla in en hörlursmixer borde vara piece of cake.

Föresten har ju intern routern redan två hörlursutgångar med separata lyssningskontroller men det är klart behöver du fler är det 3 och 4 som gäller.

Postat

Thank you maaan!!!

Det var inställningen på projectmixen! Den 'röda ikonen på toolbar'.

jag har varit på den förut och allt såg ut att vara som det skulle, (trodde jag) men nu tittade jag på 'mixer fliken' och klickade i att alla utgångar skulle använda

på sw 1/2 rtn och sw 3/4 rtn.

Nu fungerar det som jag vill!

Tack än en gång!

Anders Wicander

Stonerude Records

www.stonerude.se

Vet inte hur det är med Cubase men vad som går ut genom 3 och 4 styrs av ljudkortets interna router. Den röda ikonen längst till höger på toolbar.

Har du inte ställt in din DAW för att hantera 4 utgångar kommer det dock inte att låta någonting och det konfigureras lite olika med ableton live är det dock inga som helst problem. Använder dom utgångarna själv för externa effektenheter på returkanaler. Så att koppla in en hörlursmixer borde vara piece of cake.

Föresten har ju intern routern redan två hörlursutgångar med separata lyssningskontroller men det är klart behöver du fler är det 3 och 4 som gäller.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.