Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag tror inte de lurarna är så lämpade som DJ-lurar. Jag har ett par själv. DJ-lurar måste kunna pumpa ut rejält med volym utan att det låter för jävligt, vilket dessa lurarna inte är allt för bra på.

Sennheiser HD-25 (http://www.pricerunner.se/pi/94-1091136/Hoerlurar-och-Headset/Sennheiser-HD-25-SP-II-produktinformation) ska däremot vara en bra lur för detta syfte. Kostar lite mer, men du måste ju kunna höra något i lurarna när du spelar skivor. 🙂

Postat

Du kan ju köra med ett par vanliga lurar (typ sådana som kommer med iPod) men du kommer inte höra ett skit. Så det spelar nog lite roll vad du köper ja........

///

Postat

Är inte det viktigaste att de dämpar ljudet utifrån. Och att de INTE ger så extremt med bas? Eftersom basen från PAt går ändå rakt genom skallbasen in i öronen hur mycket än de dämpar ljud utifrån. Att som dj välja lurar som kan spela högt och med stark bas verkar inte smart.

Tänk på att om du testar ett par lurar i en affär och tycker att du får ett bra dj-ljud så kommer det att bli helt annorlunda nära/bakom en fet discoanläggning. Den ger ifrån sig sån fruktansvärd basvolym att all dämpning som lurar kan uppbjuda behövs.

Om ni frågar mig alltså.

Postat
Är inte det viktigaste att de dämpar ljudet utifrån. Och att de INTE ger så extremt med bas? Eftersom basen från PAt går ändå rakt genom skallbasen in i öronen hur mycket än de dämpar ljud utifrån. Att som dj välja lurar som kan spela högt och med stark bas verkar inte smart.

Tänk på att om du testar ett par lurar i en affär och tycker att du får ett bra dj-ljud så kommer det att bli helt annorlunda nära/bakom en fet discoanläggning. Den ger ifrån sig sån fruktansvärd basvolym att all dämpning som lurar kan uppbjuda behövs.

Om ni frågar mig alltså.

Nja jag vet inte. Jag har sett DJs med Koss Porta Pro. Så dämpningen är nog inte så viktig. Bara de kan spela starkt som i ******* utan att dista. Sen bas behövs väl för att du ska höra bastrumman så du kan beatmatcha. 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.