Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej. Jag ska släppa min debutsingel "Dina vackraste ord " nu på Torsdag den 29:e. Jag har även gjort och mastrat en musikvideo.

Jag släpper min singel på mitt egetstartade bolag ACM Muisc.

Jag undrar om det finns någon som har lite koll på det där med musikvideos. Det är nya tider nu. Vilka kanaler är bäst att använda sig av när man ska släppa en musikvideo?? Vilka medier.. Vilka mer sätt kan man använda sig av för att få ut sin video?

Har koll på följande: MTV, ZTV, MSN, Aftonbladet

Tack på förhand alla duktiga!

//glens

Annons
Postat

Lägg till Nyhetsmorgon på TV4 i din lista också, där tror jag det kan vara bra att få vara med. Kanske inte det lättaste att få komma med där, men jag har sett artister som jag inte alls fattar vad dom gör där så det är nog inte jättesvårt att komma med.

Annars så är det nog telefon som gäller för att komma i kontakt med de som lägger spellistorna på alla radio-, TV-stationer och webföretag. Ring upp alla företag och prata med dom som tar in nya videor.

Jag såg att du redan har kontakt med Musichelp, har inte dom kontakter mot TV och webb också?

Postat (redigerat)

Hej bakke. tack för ditt svar.. Jag ska höra med Musichelp.. Jag kör dom för digital distro just nu bara. Man kan ju alltid fråga iof.

Jag har kontaktat TV4, dom tar endast albumaktuella elle EP aktuella artister tydligen ..

Jag kan tänka mig skicka runt och ringa runt, men jag vet bara inte vart jag ska ringa ang Musikvideon.. Vart jag kan lägga upp den och så..

Jag har en PRsnubbe som sköter låt mot radio och tidningar etc.

Men just musikvideo vet han inte så mkt om tyvärr.

Andra förslag?

http://myspace.com/minayamusic

http://minaya.blogg.se

Redigerat av Glens

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.