debatt Postat 25 januari 2009 Postat 25 januari 2009 (redigerat) Hello! Får upp meddelandet "Audio Engine Record Error: Audio Engine Error: ASIO went out of sync." Vad betyder det? Åtgärd? Symptom: Linjen rör sig i sidled under inspelning och under uppspelning, men ungefär en gång i sekunden så rycker den till och hoppar snabbt framåt en halv sekund! Övrigt: Det hörs inget ljud, dvs. det blir inget inspelat i Cubase LE, trots att mätaren rör sig på ljudkortets front, i Cubase LE och i mjukvaru-Patch-mixern som tillhör ljudkortet. Jag hör dock ljudet i lurarna i realtid (kopplade till ljudkortet) när jag åstadkommer det, men det spelas inte in. Använder: Toshiba P300-1EC (DuoCore 2.26 GHz, 4 GB RAM, S-ATA hdd 250 GB) E-mu 1616 pc card typ II-ljudkort, externt Virtua Via pc card typ II till express card-adapter Cubase LE 🙂 //:debatt Redigerat 25 januari 2009 av debatt
laxlaxlax Postat 25 januari 2009 Postat 25 januari 2009 Minns att jag fått samma fel någon gång i tiden när jag hade för låg buffer size inställd på ett terratec-kort. Testa att höja buffer size och se om det hjälper vetja.
debatt Postat 25 januari 2009 Trådstartare Postat 25 januari 2009 (redigerat) Minns att jag fått samma fel någon gång i tiden när jag hade för låg buffer size inställd på ett terratec-kort. Testa att höja buffer size och se om det hjälper vetja. Hade du inte heller något ljud ut eller inspelat då? Undrar hur man höjer detta. Redigerat 25 januari 2009 av debatt
laxlaxlax Postat 26 januari 2009 Postat 26 januari 2009 Då ska vi se.. I cubase har jag för mig det är under Device / Device setup / VST multitrack, VST Audiobay, ASIO multimedia driver eller något sådant. Sedan finns det en Control Panel där man kan reglera buffer size. Se såklart till att det är rätt drivisar som är valt som ASIO multimedia driver.. Alltså ditt E-mu Men gudars, musik. Jag trodde du var gammal i gemet och hade koll på sånt här, du har ju hängt här i flera år? Hursomhelst tror jag lösningen finns någonstans i dina asio-inställningar. Lycka till!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.