Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag har gjort en lusläsning av thomann. jag behöver ett PA-system. det jag kommit fram till är:

Allen & Heath ZED-12FX

2x Mackie SRM450

samt två stativ

allt som allt, typ 13 lök. kan jag komma undan billigare? hur värt är mixerbordet egentligen? det är det jag tvivlar mest på... sen tror jag att det egentligen är lite overkill i ljud (det kommer vara i ett tämligen litet rum, typ 5,5x3 och en takhöjd på 190. hehe) men jag har inte riktigt hittat ett alternativ jag är nöjd med. tror ju inte på behringers kvalité. jag vet att man kan fynda beggat, men jag har då inte funnit något. (eller letat så mycket heller iofs)

när man inte spelar in i rummet (då används ju gärna inte PA:t) så kommer det troligen mestadels vara synth, blås och sång i det hela. trummor finns som låter mycket. så det ska höras över liksom

SM

Annons
Postat

tja du... vad säger man? medhörning? fast ju inte då när jag spelar in. det är ju kombinerat replokal, så när man repar liksom. med symfh och blås och andra fräcka grejer. sen är det ju en fördel om man kan använda det till live också. skulle jag nog säga...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.