Culloden Postat 25 november 2004 Postat 25 november 2004 (redigerat) Borttagen Redigerat 17 januari 2005 av Culloden
joachime Postat 25 november 2004 Postat 25 november 2004 Satt och vänta på progget. Efter sex minuter kom det en arpeggioliknande sytnh som fick mig att tänka på tidiga Genesis. Resten av låten var kompetent episk power metal.
Mr Keys Postat 25 november 2004 Postat 25 november 2004 Sitter på andra lyssningen nu...denna gång på grym volym.....!! Riktigt skönt sound tycker jag.....gillar syntharna som hackar i början..... Känns väldigt mkt filmmusik i början........ska bli kul att få höra den med riktiga trummor och sång på.....verkligen....! Känns lite som att sången är en väldigt avgörande faktor i den här låten........ Har lite svårt att hitta nått att klaga på just nu....väntar med kritiken tills man får höra en version med sång på....
Leffe Dist Postat 25 november 2004 Postat 25 november 2004 Detta var kanon tycker jag. Helt i min smak. Men förstör det inte genom att lägga på sång. Utveckla det istället till ett tungt instrumentalt stycke.
Lundin Postat 25 november 2004 Postat 25 november 2004 (redigerat) Alrajt..syncliret trummor/gitarrer vid 04:16 är ju klockrent..jag tycker att låten borde börja så.. 😉 Mixen i sin helhet är ganska tät och det grötar en del, men även om det ska vara så borde det gå att få mer luft i arret utan att nerven försvinner. Väldigt experimentell låt, inte den bästa ni gjort, men inte dålig heller.. Redigerat 25 november 2004 av demoniqus
Shadows Postat 25 november 2004 Postat 25 november 2004 Har inte kollat in just den här men en liten detalj bara. Det vore trevligt ifall du istället för att posta tusen låtar där du själv spelar också kunde ge lite kritik på andra människors verk. Att få ihop ett bra forum är ett givande och tagande. Jag är själv ganska dålig på det och skriver mindre än jag borde (grymt imponerad av demoniqus, hammagrella, captain nemo och egghuvud för att nämna några) så jag kanske inte är helt rätt person att ta upp det här. Jag kom bara att tänka på det eftersom du postat fyra egna låtar inom loppet av några dagar men inte kommenterat någon annans alster. Bara ett förslag.
Håkan Ekberg Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 Kalasgrymt! Ser med spänning fram emot det färdiga resultatet. MVH Håkan
Lethal Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 Mycket mycket trevligt. tight och tungt där det behövs. Som sagts innan, den här låten skulle kunna funka som instrumental med lite arbete, men den blir säkert jättebra med sång också.
Culloden Postat 26 november 2004 Trådstartare Postat 26 november 2004 Har inte kollat in just den här men en liten detalj bara. Det vore trevligt ifall du istället för att posta tusen låtar där du själv spelar också kunde ge lite kritik på andra människors verk. Att få ihop ett bra forum är ett givande och tagande. Jag är själv ganska dålig på det och skriver mindre än jag borde (grymt imponerad av demoniqus, hammagrella, captain nemo och egghuvud för att nämna några) så jag kanske inte är helt rätt person att ta upp det här. Jag kom bara att tänka på det eftersom du postat fyra egna låtar inom loppet av några dagar men inte kommenterat någon annans alster. Bara ett förslag. Komentarer kommer!
Lasse Mongo (oregistrerad) Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 Dream Theater! Botten upp!
Concubine Postat 29 november 2004 Postat 29 november 2004 fan....och jag som hade precis kammat håret...ja ja...okontrolerade head-banging är väl toppenbetyg. Ni kommer få svårt att hitta en sångare som matchar perfectionen i musiken.
brojd Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 Helt klart det bästa instrumentala stycket som lagts upp på detta forum. Finns inget mer att säga.... förutom att jag gärna skulle vilja ha lite sång på den 😠
Culloden Postat 15 december 2004 Trådstartare Postat 15 december 2004 Helt klart det bästa instrumentala stycket som lagts upp på detta forum. Finns inget mer att säga.... förutom att jag gärna skulle vilja ha lite sång på den 😉 Tackar så hemskt mycket! 😄 Det kommer sång snart som sagt! Fan just det.. måste ju skriva text oxå.. hmm hehe 😏
brojd Postat 15 december 2004 Postat 15 december 2004 Helt klart det bästa instrumentala stycket som lagts upp på detta forum. Finns inget mer att säga.... förutom att jag gärna skulle vilja ha lite sång på den 😉 Tackar så hemskt mycket! 😄 Det kommer sång snart som sagt! Fan just det.. måste ju skriva text oxå.. hmm hehe 😏 Du har pm.
Culloden Postat 16 december 2004 Trådstartare Postat 16 december 2004 Helt klart det bästa instrumentala stycket som lagts upp på detta forum. Finns inget mer att säga.... förutom att jag gärna skulle vilja ha lite sång på den 😛 Tackar så hemskt mycket! 😄 Det kommer sång snart som sagt! Fan just det.. måste ju skriva text oxå.. hmm hehe 😆 Du har pm. oopps.. "pm" And that means?? hehe 😛
brojd Postat 16 december 2004 Postat 16 december 2004 Helt klart det bästa instrumentala stycket som lagts upp på detta forum. Finns inget mer att säga.... förutom att jag gärna skulle vilja ha lite sång på den 😉 Tackar så hemskt mycket! 😄 Det kommer sång snart som sagt! Fan just det.. måste ju skriva text oxå.. hmm hehe 😏 Du har pm. oopps.. "pm" And that means?? hehe 😛 Du har fått ett privat meddelande av mig 😉
brojd Postat 16 december 2004 Postat 16 december 2004 pm synthar.... jadu.. premodulär syntes, premenstruell syntes, post muffin syntes. det är väl du som är synthexperten? 😏
android Postat 16 december 2004 Postat 16 december 2004 (redigerat) Va? 😉 Nu tror jag inte att vi riktigt pratar om samma sak... PM-synth skulle nog närmast va pulsviddsmodulering 😏 (du hade iofs rätt bra förslag där! 😛), men min fråga gällde bara vilka synthar herr Culloden använt i låten... 😉 Redigerat 16 december 2004 av android
wonderboy Postat 16 december 2004 Postat 16 december 2004 Jag har tidigare försökt att få lyssna på demos men mitt Quicktime bara hackade. Uppdaterade det idag för att få lyssna på denna demo eftersom jag blev otroligt nyfiken. Hackade fortfarande, vad gör jag för fel? Det lilla jag kunde urskilja gav dock kraftig abstinens. Jag läser också all positiv respons och blir tokig! Jag vill höra den här låten utan hackande!!!! Kunde i alla fall urskilja både grymt gitarrljud och bra synthar. Med bra synthar menar jag bra valda ljud som spelade fräckt och överhuvudtaget snyggt arrangerat och spelat. Jag vill vänta med fler utlåtanden tills jag har fått hjälp med hackandet. Jag är görnyfiken och köper gärna fullängdaren när det blir klart. Hoppas att Ni har en bra sångare som klarar att leverera. När det låter så här stiger förväntningarna!!!! 🙂😛🙂
merbid Postat 19 december 2004 Postat 19 december 2004 LÅTNAMN: The proggress of liberty Tuff nedgång efter intot, men synten som ligger på långa toner i början känns lite hmm lite väl modern lixom.. låter lite för vasst lite numetal. men gitarren känns bra och det lite snabbare riffet är klockrent.
wonderboy Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 Neeej, Culloden! Jag blev ju extatisk när jag trodde att jag äntligen skulle få höra denna låten när nu den andra var så bra! Jaja, Du lär väl snart dyka upp med något nytt. Jag får tåla mig!
Culloden Postat 13 januari 2005 Trådstartare Postat 13 januari 2005 Neeej, Culloden! Jag blev ju extatisk när jag trodde att jag äntligen skulle få höra denna låten när nu den andra var så bra! Jaja, Du lär väl snart dyka upp med något nytt. Jag får tåla mig! Den kommer tillbax.. med sång dessutom. Finns ingen förtillfället. Innan dess kanske där dyker upp nåt annat sålänge! Tack för dina inlägg! 🙁
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.