Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjenare! Tänkte höra, låt oss säga att man är en hardstyle DJ som kör på vinyl, då är det bara att köpa hardstyle vinyler (en låt + remix) från te.x recess.nl men ifall man nu kör med CD-spelare? Hur gör man då? Ska man köpa Hardstyle collections skivor eller hur fan gör man? Tvivlar på att DJ's som te.x Headhunterz osv bränner låtar? :/

Kan passa på att samtidigt fråga vad det är som hålls upp på bilden 🙂http://partyflock.nl/photo/478835/DJID/30593.html

Tacksam för svar

Redigerat av lawrencee
Annons
  • 1 månad senare...
Postat
Tjenare! Tänkte höra, låt oss säga att man är en hardstyle DJ som kör på vinyl, då är det bara att köpa hardstyle vinyler (en låt + remix) från te.x recess.nl men ifall man nu kör med CD-spelare? Hur gör man då? Ska man köpa Hardstyle collections skivor eller hur fan gör man? Tvivlar på att DJ's som te.x Headhunterz osv bränner låtar? :/

Kan passa på att samtidigt fråga vad det är som hålls upp på bilden 😛http://partyflock.nl/photo/478835/DJID/30593.html

Tacksam för svar

Jag vet inte om det är till någon hjälp men jag köper all min musik på antingen djdownload.com eller Juno.co.uk (vilka du kanske redan känner till). Juno är skitbra, särskilt när det gäller äldre releaser och download-versioner av dessa. Deras sortiment är helt enormt. Beatport tycker jag är skit - långsam sajt och väldigt dyra.

Varför skulle inte stora DJ's bränna köpta låtar, även om de får cd-skivor från olika pooler? Att bränna köpta låtar själv är hur som helst skittrist tycker jag, men är man snål så är det ett bra alternativ. 😛

• 1 månad senare...
Postat

dom flesta hardstyle skivorna är faktiskt sammlingsplattor som redan är mixade, finns vissa som släpps omixade med det är väldigt sällan och är man då dessutom efter nya låtar så känns dom ganska gamla redan när dom sedan finns att köpa på skiva.

flesta releaser kommer som mp3or eller wav vilket man nu föredrar eller vill betala för.

så köp digitalt och bränn sedan skivan, kanske inte lika roligt som att köpa en riktig skiva eller vinyl men det är mer eller mindre enda alternativet du har.

tyvärr verkar dom va rätt dåliga på att ha artwork i bra kvalite som man kan ha på skivan så det är ju lite trist också.

men men så är det när man inte vill köpa vinyler :rolleyes:

juno är ganska bra ställte att köpa låtarna på, track it down har en del med, tyckte jag såg att dom brukade va något billigare, kanske inte samma lager som juno har dock.

skivan på bild är iaf: zany - fusion of sound ( http://www.discogs.com/Zany-The-Fusion-Of-...release/1513863 )

Postat
dom flesta hardstyle skivorna är faktiskt sammlingsplattor som redan är mixade, finns vissa som släpps omixade med det är väldigt sällan och är man då dessutom efter nya låtar så känns dom ganska gamla redan när dom sedan finns att köpa på skiva.

flesta releaser kommer som mp3or eller wav vilket man nu föredrar eller vill betala för.

så köp digitalt och bränn sedan skivan, kanske inte lika roligt som att köpa en riktig skiva eller vinyl men det är mer eller mindre enda alternativet du har.

tyvärr verkar dom va rätt dåliga på att ha artwork i bra kvalite som man kan ha på skivan så det är ju lite trist också.

men men så är det när man inte vill köpa vinyler 😉

juno är ganska bra ställte att köpa låtarna på, track it down har en del med, tyckte jag såg att dom brukade va något billigare, kanske inte samma lager som juno har dock.

skivan på bild är iaf: zany - fusion of sound ( http://www.discogs.com/Zany-The-Fusion-Of-...release/1513863 )

Tack för svaret! Hittade dock en video med Headhunterz: (Kolla vid ~2:40)

Var har han fått dom skivorna/omslagen ifrån? :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.