funky monk Postat 22 januari 2009 Postat 22 januari 2009 Nu har han gjort det igen. En vacker, innovativ och inspirerande skiva som får en att tro på bra musik igen i en tid då Idol, Bert Karlsson och Abba lämnar ett spår av avdomnade, vilsna själar bakom sig. Skivan kan och borde i första hand avnjutas i nyktert tillstånd men skjuter till en helt ny höjd i ett sinnestillstånd fri från censur och fördom. "It was recorded on and off between December 2006 and March 2008. It is a concept record that tells a single story both musically and lyrically. The story takes place within one person, and there are two characters. It contains a version of Tim Buckley’s, ‘Song To The Siren’ and the rest of the songs are written by me. My friend Josh plays on it, as does Flea. It also features Sonus Quartet, Johnny Marr and The New Dimension Singers. I’m really happy with it and I’ve listened to it a lot for the psychedelic experience it provides. It should be played as loud as possible and it is suited to dark living rooms late at night." -Frusciante Intervju:
slejnard Postat 23 januari 2009 Postat 23 januari 2009 Frusicante är en av mina top 10 gitarrister. Iaf om man slår ut dom genom åren. Hade en extrem chilipepper period när blood sugar sex magic kom. Ett skivtips till alla funky guitarplayers out there! Nu är jag i en period där jag bara vill ha tystnad. Men ska checka den skivan. tack!
IDF Postat 23 januari 2009 Postat 23 januari 2009 Nu är jag i en period där jag bara vill ha tystnad. Men ska checka den skivan. tack! kolla in plattan El Universo Perdido med Los Natas så får du skön musik att höra tystnaden till!!
slejnard Postat 23 januari 2009 Postat 23 januari 2009 Nu är jag i en period där jag bara vill ha tystnad. Men ska checka den skivan. tack! kolla in plattan El Universo Perdido med Los Natas så får du skön musik att höra tystnaden till!! hehe....d låter som nå råmetal på namnet. ok men inte ikväll:)
IDF Postat 24 januari 2009 Postat 24 januari 2009 Nu är jag i en period där jag bara vill ha tystnad. Men ska checka den skivan. tack! kolla in plattan El Universo Perdido med Los Natas så får du skön musik att höra tystnaden till!! hehe....d låter som nå råmetal på namnet. ok men inte ikväll:) det är mysig spansk stonerrock! 🤪
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.