Guitar Nilsson Postat 22 januari 2009 Postat 22 januari 2009 Jag har fått fram ett, som jag tycker, superljud ur akusten med arrangemanget på bilden, två x/y CM3 och en NT2-A. En nackdel är att man måste sitta helt still, annars åker stereobilden fram och tillbaks. Finns det inga minivarianter av sugkoppar liknande de glasmästare bär tunga glasrutor med? En lagom liten sugkopp kan man sugkoppa fast på gitarrens framsida nere vid cutawayen. Sen man kunde fästa de små CM3orna via en liten minibom i sugkoppen. Det skulle ju då också bli möjligt att få ett stereo (eller mono med en mick) PA-ljud i gitarren som man aldrig kan få med piezomickar under stallet. Med mickarna fast monterade kan man gunga med i musiken och tom ta små promenader. 🙂 Live skippar man förstås storklunsmicken, säger bara det så slipper nån påpeka att det nog blir tungt med hela det där paketet fram på gitarren... 🙂
DrHans Postat 22 januari 2009 Postat 22 januari 2009 Jag har fått fram ett, som jag tycker, superljud ur akusten med arrangemanget på bilden, två x/y CM3 och en NT2-A. En nackdel är att man måste sitta helt still, annars åker stereobilden fram och tillbaks.Finns det inga minivarianter av sugkoppar liknande de glasmästare bär tunga glasrutor med? En lagom liten sugkopp kan man sugkoppa fast på gitarrens framsida nere vid cutawayen. Sen man kunde fästa de små CM3orna via en liten minibom i sugkoppen. Det skulle ju då också bli möjligt att få ett stereo (eller mono med en mick) PA-ljud i gitarren som man aldrig kan få med piezomickar under stallet. Med mickarna fast monterade kan man gunga med i musiken och tom ta små promenader. 🙂 Live skippar man förstås storklunsmicken, säger bara det så slipper nån påpeka att det nog blir tungt med hela det där paketet fram på gitarren... 🙂 Nått sånt här herrn söker?
Guitar Nilsson Postat 22 januari 2009 Trådstartare Postat 22 januari 2009 Jag har fått fram ett, som jag tycker, superljud ur akusten med arrangemanget på bilden, två x/y CM3 och en NT2-A. En nackdel är att man måste sitta helt still, annars åker stereobilden fram och tillbaks.Finns det inga minivarianter av sugkoppar liknande de glasmästare bär tunga glasrutor med? En lagom liten sugkopp kan man sugkoppa fast på gitarrens framsida nere vid cutawayen. Sen man kunde fästa de små CM3orna via en liten minibom i sugkoppen. Det skulle ju då också bli möjligt att få ett stereo (eller mono med en mick) PA-ljud i gitarren som man aldrig kan få med piezomickar under stallet. Med mickarna fast monterade kan man gunga med i musiken och tom ta små promenader. 🙂 Live skippar man förstås storklunsmicken, säger bara det så slipper nån påpeka att det nog blir tungt med hela det där paketet fram på gitarren... 🙂 Nått sånt här herrn söker? Lite åt det hållet, men en låsbar sugkopp vore smidigare. Har för mig den där är svettigt dyr också. Jag skulle kunna tänka mig att borra fast ett fäste i min gitarr. Det vore kul att spela live med det ljud man kan få fram med CM3orna. Piezo och ljudhålsmickar blir aldrig helt bra. Det ljud jag fick fram i lurarna igår var det bästa jag hört, i alla fall genom rörpreampen ART DPS ll. Med ett sånt där liveljud skulle jag kunna skippa bakgrunder och elgitarr. Värt att skruva fast nåt i gitarren.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.