Jump to content
Annons

Ont i halsen av lök


debatt

Recommended Posts

Halloj!

Jag får alltid ont i halsen av lök, och då särskilt av vitlök.

Är det någon här som känner igen sig?

Jag har en egen teori om detta: särskilt vitlök lär ju vara bra för att det sägs ta bort de onda bakterierna (i halsen), men jag tror att den även tar bort mina goda bakterier som ska finnas där och därför får jag skav i halsen. Därför passar det inte mig att äta vitlök i förebyggande syfte i förkylningstider.

😄

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
vitlök lär ju vara bra för att det sägs ta bort de onda bakterierna (i halsen), men jag tror att den även tar bort mina goda bakterier som ska finnas där och därför får jag skav i halsen. Därför passar det inte mig att äta vitlök i förebyggande syfte i förkylningstider.

Är inte förkylningar mer åt virushållet — versus bakterier, alltså?

Link to comment
Dela på andra sajter

vitlök lär ju vara bra för att det sägs ta bort de onda bakterierna (i halsen), men jag tror att den även tar bort mina goda bakterier som ska finnas där och därför får jag skav i halsen. Därför passar det inte mig att äta vitlök i förebyggande syfte i förkylningstider.

Är inte förkylningar mer åt virushållet — versus bakterier, alltså?

Visst är det så. Även om det inte alls är ovanligt att det spårar över i nåt bakteriellt elände, typ halsfluss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte löken, det är den risigt avtorkade diskbänken!

Japp. Eller det faktum att du, enligt länken ovan, fått Gunnar på halsen.

Ja, och om Gunnar enligt debatts egen utsago SATT på diskbänken, och om vi låter oss tänka att Gunnar kan ha issues med sin intimhygien... Då vet vi nog varför du får problem med livsmedel som varit i kontakt med sagda bänk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...