Jump to content
Annons

Toontrack Ez-Drummer (reggae)?

Recommended Posts

Specs (oregistrerad)
Postat

Det värsta jag vet är att programmera trummor. Det är min svagaste punkt, och jag drar mig så mycket det bara går från att behöva hålla på med det. Jag blir bara på dåligt humör när jag sysslar med sånt, för jag har inte den talangen helt enkelt. Har fått testa på EZ-drummer lite men har inte bestämt mig ännu om det är värt att köpa alla expansionerna, för de krav jag har. Visst är det fantastiskt, det måste jag säga, men det har det flesta expansionern förutom det jag önskar, reggae beats i alla dess former. Har varit in på deras sida och kollat runt lite men ser inget om detta ännu. Någon som vet om det kanske finns planer på att släppa en sån expansion till det?

Eller kan jag göra mina egna där enkelt och smidigt med de expansioner de har ute? Vilka är i så fall bäst att köpa? Någon som lyckats göra några reggae beats?

Annons
Postat

Är du ute efter 70-tals eller modernare reggae rent soundmässigt?

Av de expansioner jag har skulle jag nog använda "vintage rock" till "gammal reggae".

Beatsen kan du ju återskapa oavsett vilket kit du har, analysera hur de spelar, och gör likadant.

Visst kan det vara riktigt svårt att få till svänget som det ska va, ett tips kan vara att "låna" ett trumintro från nån låt du gillar, lägg in den i ditt projekt och studera hur de spelar.

Jag vet inte om det finns några vettiga trumprogram som finns billigare än EZ, invänta lite svar från rävarna här på forumet.

Lycka te´

Specs (oregistrerad)
Postat
Är du ute efter 70-tals eller modernare reggae rent soundmässigt?

Av de expansioner jag har skulle jag nog använda "vintage rock" till "gammal reggae".

Beatsen kan du ju återskapa oavsett vilket kit du har, analysera hur de spelar, och gör likadant.

Visst kan det vara riktigt svårt att få till svänget som det ska va, ett tips kan vara att "låna" ett trumintro från nån låt du gillar, lägg in den i ditt projekt och studera hur de spelar.

Jag vet inte om det finns några vettiga trumprogram som finns billigare än EZ, invänta lite svar från rävarna här på forumet.

Lycka te´

Ja, det är nog gammal hederlig jag är ute efter.

Hur menar du med att låna ett trumintro och lägga in det i mitt projekt? Kan man importera delar av låtar i programmet som det sedan på något sätt lägger ut på trumsettet?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.