Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

har ett ESI Jul@ kort som knastrar när jag lyssnar på musik, både i hörlurar och högtalare..

sen så när jag kör Cubase så hackar den till nån gång i halvminuten, å när den hackar till så blir allt knas som jag spelar in..

har dom nyaste drivrutinerna till kortet, när jag körde dom gammla så funkade cubase, men knastrandet fanns fortfarande..

någon som vet något, hur man kan fixa det?..

tack på förhand 😉

Annons
Postat (redigerat)
har ett ESI Jul@ kort som knastrar när jag lyssnar på musik, både i hörlurar och högtalare..

sen så när jag kör Cubase så hackar den till nån gång i halvminuten, å när den hackar till så blir allt knas som jag spelar in..

har dom nyaste drivrutinerna till kortet, när jag körde dom gammla så funkade cubase, men knastrandet fanns fortfarande..

någon som vet något, hur man kan fixa det?..

tack på förhand 🙂

Troligen har du inte dem senaste drivrutinerna i burken.

Sedan problemet i Cubase är troligen fördröjningen (latencyn) i inställningarna

i programmet alldeless för lågt vilket gör att ljudkortet knastrar/släpar efter/..

Min gissning bara...

😉

😛

Redigerat av Esa
Postat (redigerat)

Knaster i högtalaren hadde jag med tills jag bytte ut sladden mellan dator och förstärkare (2xRCA till minitele). Den brukar paja ibland för mig. Testa det. Är garranterat ej ljudkortet! (som fö sparkar stjärt)

Redigerat av SERO
Postat
Troligen har du inte dem senaste drivrutinerna i burken.

Sedan problemet i Cubase är troligen fördröjningen (latencyn) i inställningarna

i programmet alldeless för lågt vilket gör att ljudkortet knastrar/släpar efter/..

Min gissning bara...

😉

😛

Okey så e det biosen jag ska uppdatera då menar du?..

cubase problemet fixade sig när jag höjde latencyn.. Tackar 🙂

Postat

har juli@ med.. Inget funkar alls. Har gjort allt enligt regelboken och sen allt som jag blivit tipsad om på forumet och sen allt återförsäljaren sa.

Inget funkar. Juli@ är det sämsta köp nånsin. Ska lämna tillbaka imorgon.

kan vara mitt ljudkort bara som verkar helpaj men kortet är tydligen mycket instabilt.

Drivrutinerna kan försvinna med vanliga program som office och liknande. Hört om folk som fått problem efter att installera en ny fläkt.

Mitt funkar fortfarande inte trotws att det inte finns 1 enda grej installerad på datorn utom ett minimalt nerskärt xp och julia drivrutiner

Postat
har juli@ med.. Inget funkar alls. Har gjort allt enligt regelboken och sen allt som jag blivit tipsad om på forumet och sen allt återförsäljaren sa.

Inget funkar. Juli@ är det sämsta köp nånsin. Ska lämna tillbaka imorgon.

kan vara mitt ljudkort bara som verkar helpaj men kortet är tydligen mycket instabilt.

Drivrutinerna kan försvinna med vanliga program som office och liknande. Hört om folk som fått problem efter att installera en ny fläkt.

Mitt funkar fortfarande inte trotws att det inte finns 1 enda grej installerad på datorn utom ett minimalt nerskärt xp och julia drivrutiner

vad är det som inte funkar för dig da?.. knastrar det också då eller?

Postat

nej inte samma problem. Det har bara aldrig funkat. Det funkade dag 1 sen dog det dag två. När jag skulle komma in på julia controller så bara försvann iconen. Startade om samma sak.. precis när jag skulle klicka försvann den bara.

Ingen insignal inget ljud ut. Drivrutinerna fanns där halvt om halvt..

Pängen är väll bara den att jag tycker du ska skaffa annat ljudkort.

Postat

Kringlan - du skall nog inte ha Office-program eller massa annat "joks" i burken

utan försök ha så rent system som möjligt. Detta har andra också påpekat

i andra trådar.

Alltså, ha bara OS, musikprogrammen och eventuellt E-post (ej Outlook, ta

hellre Eudora) och Internet. Tanka inte ned en massa program från nätet

in i burken. Undvik fildelningsprogram, de sabbar också. Det blir inte mycket

roligt kvar i burken förutom själva musikprogrammen. Jo, Norton Antivirus med

Norton Internet Security fungerar fin-fint på min burk. Tänk bara på att avaktivera

auto-protect i antivirusprogrammet vid musikskapandet - annars kör den i bakgrunden

hela tiden och segar ned hela systemet.

Ja, sedan finns det en del tips på hur du optimerar OS för musikskapandet. Dem tipsen

hittar du nr 8-9 i Studio, vill jag minnas.

Hoppas att det löser sig för dig.

wnr - "Okey så e det biosen jag ska uppdatera då menar du?.."

Nopp, utan installera dem senaste drivisarna från http://www.esi-pro.com/

😄

Postat (redigerat)

Jo jag vet att ljudkort tydligen inte är kompatibla med den vanligaste mjukvaran eller hårdvaran.

Just därför har jag följd audiolabs xpoptimering för ljud-datorer. Funkar fortfarande inte läs allmänt har skrivit lite om grejerna där 😄

jaja... hehe.. Tror mina problem är lite extrema.

Redigerat av Kringlan
Postat
wnr - "Okey så e det biosen jag ska uppdatera då menar du?.."

Nopp, utan installera dem senaste drivisarna från http://www.esi-pro.com/

😉

som jag skrev i första inlägget, så har jag redan kortets nyaste drivrutiner 🙂

Postat

Det låter som en IRQ-konflikt enligt mig. Mitt ESI Wami Rack 192L är extremt kräset vad gäller IRQ. Jag måste byta moderkort nu för att få det att fungera korrekt.

Roll_over (oregistrerad)
Postat

Jag har precis samma problem med mitt juli@ kort ,knasster när jag spelar upp musik !!

Postat
Jag har precis samma problem med mitt juli@ kort ,knasster när jag spelar upp musik !!

Du måste nog köpa en AMD-processor.

Roll_over (oregistrerad)
Postat

Men ja tror mer på pentium 4 men just nu har jag bara en celeron !!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.