Jump to content
Annons

Recommended Posts

creel (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Eeeeehhh... ok inte för att vara sån men.. du är 40 bast. Du lyssnar på hårdrock. Alla som lyssnar på pop (inte Abba) har hört eller hört talas om Nordpolen. Punkt.

Nej, knappast.

Och för övrigt suger Nordpolen, Håkan Hellström-sång på Basshunter-covers känns inte så kul.

Redigerat av creel
Annons
  • Svar 126
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat
Mina åsikter grundar sig förmodligen i att jag är väldigt musikalisk som person och har svårt att se det vackra i falsksång och lamt gitarrspel. Hajar liksom inte grejen, står mest och vrider mig i obehag över hur illa det låter.

...och exakt däri ligger anledningen till att musiker i princip aldrig vaskat fram populärmusikhistoriens guldkorn - ni musikaliska är så upptagna med att lyssna efter det tekniska; att jämföra, sortera och värdera att ni alltid missar uttrycket.

Om alla a&r-människor varit som lavrell hade världen aldrig fått höra Håkan Hellström, Kiss, Joy Division, Oasis, Den Rockande Samen eller Suicide. Vilket förmodligen låter som ett drömscenario i lavrells värld... 😉

Men nu är vi ju lite fler, vi som bor utanför ackis-berga, så ni musikaliska får tyvärr dras med den där vidriga icke-perfekta musiken alldeles oavsett.

Ja vi alla är olika och det har jag inget emot. Däremot tycker jag att du drar det lite för långt.

Skrev jag någonstans i mitt inlägg att man måste vara komplett tekniskt på sitt/sina instrument för att jag ska tycka det är bra? Eller att det måste vara übermusiker som kompar alla band?

Nej, det skrev jag inte utan jag skrev att jag inte klarar av folk som inte alls kan behärska sitt instrument (jag räknar sång som ett instrument) och det är inget av de banden du nämnde här som är totala nybörjare. Håkan förmedlar en känsla och har en ganska stor musikalisk ådra i sig men att han sen kanske inte är världens bästa sångare spelar mindre roll eftersom det passar hans musik och låtskriveriet och arren väger över det.

Däremot Nordpolen, "Hej Hej Monika" skiten och en massa annat skit som hypas utan någon som helst musikalisk talang tycker jag är förkastligt. Men smaken är som baken, ni får gärna tycka om Nordpolen men jag gillar inte att man blir placerad i ett "elitmusikerfack" så fort man nämner att man kräver lite musikalisk talang av en artist. Jag själv är helt notblind spelar bara på gehör så du inte kommer med massa såna anklagelser också.

Postat
Eeeeehhh... ok inte för att vara sån men.. du är 40 bast. Du lyssnar på hårdrock. Alla som lyssnar på pop (inte Abba) har hört eller hört talas om Nordpolen. Punkt.

Nej, knappast.

Och för övrigt suger Nordpolen, Håkan Hellström-sång på Basshunter-covers känns inte så kul.

Åk på valfri popfestival och fråga om folk inte hört talas om Nordpolen. 😳 Du kommer bli förvånad.

DieHard (oregistrerad)
Postat

Nej, knappast.

Åk på valfri popfestival och fråga om folk inte hört talas om Nordpolen. 🙂 Du kommer bli förvånad.

Ja bara åka på en popfestival där samtliga mer eller mindre lyssnar på detsamma och därför vet vilka som är vilka (och med sneklippta luggar 😳 ). Och vad vill du bevisa med det då? Nordpolen suger lika bra för det, oavsett. Du sätter även likhet mellan hypade och kvalitet. Jag tror nog vi andra som inte gillar dem skiter fullständigt i hur många som har hört eller inte hört talas om Nordpolen. Skit är skit, oavsett hur många som känner till skiten. Punkt! 😛

Postat (redigerat)

Nej, knappast.

Åk på valfri popfestival och fråga om folk inte hört talas om Nordpolen. ☺️ Du kommer bli förvånad.

Ja bara åka på en popfestival där samtliga mer eller mindre lyssnar på detsamma och därför vet vilka som är vilka (och med sneklippta luggar :rolleyes: ). Och vad vill du bevisa med det då? Nordpolen suger lika bra för det, oavsett. Du sätter även likhet mellan hypade och kvalitet. Jag tror nog vi andra som inte gillar dem skiter fullständigt i hur många som har hört eller inte hört talas om Nordpolen. Skit är skit, oavsett hur många som känner till skiten. Punkt! 😲

Öh jag sa aldrig att jag tycker att Nordpolen är bra. Tvärt om så sa jag tidigare i tråden att jag INTE gör det. Du kan ju börja med att läsa det jag skriver innan du börjar hoppa på mig med ditt snack. Jag sa också att folk som lyssnar på pop (de flesta såna åker faktiskt på festivaler, iaf i åldern typ 15-25) känner oftast till Nordpolen eftersom det har varit en sån stor hype. Och det där med att alla har snelugg och shit hör mer till metalkidsen som sitter på torget i Eskilstuna. De lyssnar definitivt inte på pop, jag har spelat i ett popband så jag vet hah. Nä de som lyssnar på pop ser ut hur som helst och är hur som helst. Liksom, är alla som lyssnar på metal långhåriga med tatueringar över hela kroppen? Och som jag sa förut också i tråden: det jag snackar om har INGET att göra med att Nordpolen skulle vara bra eller dåliga utan helt enkelt bara att folk faktiskt känner till dem även om just du eller några andra här på forumet inte gjorde det.

I klartext:

- Nordpolen är alltså kända i popsverige.

- Jag tycker inte att Nordpolen är bra.

- Jag tycker att DieHard är söt.

Hoppas det framgick vad jag menade den här gången.

Redigerat av Rabieshund

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.