Analogfreak (oregistrerad) Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Det är ju bättre att ställa motfrågor... så skulle jag ha gjort... - Hur går skapandet av musiken till? -Vad ska du med den informationen till? -Du tycker inte om mat. Du måste ju äta och ta hand om dig. -Jag är rätt bra på att ta hand om mig. -Ja det hoppas jag. -Det tror inte jag ett dugg på att du hoppas. Det säger du bara för att låta bra i tv. Ärligt talat så skulle du skita i om jag blir överkörd utanför tv-huset efter intervjun. Du skulle som vanligt gå hem och äta din äggmacka och knulla din fru och inte alls tänka på att jag dog. 😄
slejnard Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Nä usch. Han är ju jättenervös stackarn å vem skulle inte bli det. Inte underligt att en å annan groda slinker ut vid nervositet o när journalisten ställer såna frågor. Musiken lät ju som nån leftover syntlåt från 80-talet. Hype.
slejnard Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Det är ju bättre att ställa motfrågor... så skulle jag ha gjort... - Hur går skapandet av musiken till? -Vad ska du med den informationen till? -Du tycker inte om mat. Du måste ju äta och ta hand om dig. -Jag är rätt bra på att ta hand om mig. -Ja det hoppas jag. -Det tror inte jag ett dugg på att du hoppas. Det säger du bara för att låta bra i tv. Ärligt talat så skulle du skita i om jag blir överkörd utanför tv-huset efter intervjun. Du skulle som vanligt gå hem och äta din äggmacka och knulla din fru och inte alls tänka på att jag dog. 🙂 😄 Ja men det är få som klarar det. Inte jag iaf.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Jag skulle kunna slänga det i ansiktet på dom... 😄
gumpbert Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Programledarna var verkligen taskiga mot honom. Blir ordentligt irriterad på sådant 😄 Men det var iaf reklam för honom och hans platta. Hade lyckats missa Nordpolen tills jag såg klippet här i tråden, och nu står hans platta högst upp på inköpslistan 🙂
DieHard (oregistrerad) Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Men det där håller bara i längden om du är en riktigt skicklig artist/producent/musiker. Och musiken är väl inte det bästa jag hört, dom har säkert en skara fans, det har även Eilert Pilarm. Nordpolens skiva fick högsta betyg av DN och näst högsta betyg av nöjesguiden och Svd när den kom och har blivit allmänt hyllad i andra tidningar/bloggar. Så uppenbarligen borde hans sätt "hålla i längden" om man tänker som du. Maken till hyllningskör för Nordpolen har jag inte sett sedan Jens Lekman och Håkan Hellström. Jaha men vad hjälper det om media hyllar och ingen eller knappt ingen köper? Räck upp en hand alla som hade hört talas om honom innan det här? Det är ju som bekant inte ovanligt något hyllas i media men inte av folket. Och alla vet väl vid det här laget att det råder flockmentalitet i media? Gäller lika mycket om musik. Hyllas det i en tidning så hyllas det i den andra. Mycket ovanligt tvärtom. Nej det håller i längden alls ha den inställningen som han har. Det går inte som nykomling komma med den attityden. Man blir inte framgångsrik av att inte synas i media idag. En viss tillgänglighet krävs. Det var ju därför som han var där. Eller man kan ju undra. Som sagt varför ställer man upp i teve och intervju om man redan från början tänker sitta och trotsa? Gillar man inte frågorna kan man ju alltid vrida dem på ett bättre sätt. Att sitta och tycka synd om honom och tycka dumma journalister är ganska så enfaldigt av ni som gör det. Alla vet väl hur media fungerar, eller åtminstone tillräckligt, eller hur, och att det finns gott om puckon av dem med. Om man inte är beredd på hålla en proffsigare attityd utan sitta som en trotsig unge, vad gör man där då? Som sagt var ingen som tvingade honom att ställa upp.
SMichael Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Tyckte inte alls det var kul. Var jobbigt att se och jag tyckte väldigt synd om honom. Alla människor har inte ett bra självförtroende och förmåga att uttrycka sig verbalt, även om de är artister. Dumt att han hamnade där. Mycket oschysst av programledarna också. /Memphis håller med dig! tyckte oxå det blev obehagligt!
Analogfreak (oregistrerad) Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Men det där håller bara i längden om du är en riktigt skicklig artist/producent/musiker. Och musiken är väl inte det bästa jag hört, dom har säkert en skara fans, det har även Eilert Pilarm. Nordpolens skiva fick högsta betyg av DN och näst högsta betyg av nöjesguiden och Svd när den kom och har blivit allmänt hyllad i andra tidningar/bloggar. Så uppenbarligen borde hans sätt "hålla i längden" om man tänker som du. Maken till hyllningskör för Nordpolen har jag inte sett sedan Jens Lekman och Håkan Hellström. Jaha men vad hjälper det om media hyllar och ingen eller knappt ingen köper? Räck upp en hand alla som hade hört talas om honom innan det här? Det är ju som bekant inte ovanligt något hyllas i media men inte av folket. Och alla vet väl vid det här laget att det råder flockmentalitet i media? Gäller lika mycket om musik. Hyllas det i en tidning så hyllas det i den andra. Mycket ovanligt tvärtom. Nej det håller i längden alls ha den inställningen som han har. Det går inte som nykomling komma med den attityden. Man blir inte framgångsrik av att inte synas i media idag. En viss tillgänglighet krävs. Det var ju därför som han var där. Eller man kan ju undra. Som sagt varför ställer man upp i teve och intervju om man redan från början tänker sitta och trotsa? Gillar man inte frågorna kan man ju alltid vrida dem på ett bättre sätt. Att sitta och tycka synd om honom och tycka dumma journalister är ganska så enfaldigt av ni som gör det. Alla vet väl hur media fungerar, eller åtminstone tillräckligt, eller hur, och att det finns gott om puckon av dem med. Om man inte är beredd på hålla en proffsigare attityd utan sitta som en trotsig unge, vad gör man där då? Som sagt var ingen som tvingade honom att ställa upp. Det finns ett ord för det fenomen du beskriver... Komformitet & Rektumslickeri.... Den manliga programledaren sa ju vid tillfälle till killen att den positiva kritiken borde han slicka åt sig...
Pesek Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Men det där håller bara i längden om du är en riktigt skicklig artist/producent/musiker. Och musiken är väl inte det bästa jag hört, dom har säkert en skara fans, det har även Eilert Pilarm. Nordpolens skiva fick högsta betyg av DN och näst högsta betyg av nöjesguiden och Svd när den kom och har blivit allmänt hyllad i andra tidningar/bloggar. Så uppenbarligen borde hans sätt "hålla i längden" om man tänker som du. Maken till hyllningskör för Nordpolen har jag inte sett sedan Jens Lekman och Håkan Hellström. Jaha men vad hjälper det om media hyllar och ingen eller knappt ingen köper? Räck upp en hand alla som hade hört talas om honom innan det här? Det är ju som bekant inte ovanligt något hyllas i media men inte av folket. Och alla vet väl vid det här laget att det råder flockmentalitet i media? Gäller lika mycket om musik. Hyllas det i en tidning så hyllas det i den andra. Mycket ovanligt tvärtom. Nej det håller i längden alls ha den inställningen som han har. Det går inte som nykomling komma med den attityden. Man blir inte framgångsrik av att inte synas i media idag. En viss tillgänglighet krävs. Det var ju därför som han var där. Eller man kan ju undra. Som sagt varför ställer man upp i teve och intervju om man redan från början tänker sitta och trotsa? Gillar man inte frågorna kan man ju alltid vrida dem på ett bättre sätt. Att sitta och tycka synd om honom och tycka dumma journalister är ganska så enfaldigt av ni som gör det. Alla vet väl hur media fungerar, eller åtminstone tillräckligt, eller hur, och att det finns gott om puckon av dem med. Om man inte är beredd på hålla en proffsigare attityd utan sitta som en trotsig unge, vad gör man där då? Som sagt var ingen som tvingade honom att ställa upp. Word! Kunde inte sagt det bättre själv. High5 kompis! 😱
Fertan Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 HAHAHA! Blahblah, de kör över honom, blahblah, idolmentalitet osv, han får inte vara sig själv... Om han inte kan göra den typen av intervjuer och inte vill prata om det så har han ju inget där att göra, eftersom det är vad de gör. Om de ska göra en intervju i hans tappning så bör den nog göras i ett annat forum där han känner sig trygg i sin spirualitet, typ nån indiegarderob ute i skogen där ingen hör så att musiken inte förstörs av den taskiga auran deras frågor ger...
DieHard (oregistrerad) Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Tyckte inte alls det var kul. Var jobbigt att se och jag tyckte väldigt synd om honom. Alla människor har inte ett bra självförtroende och förmåga att uttrycka sig verbalt, även om de är artister. Dumt att han hamnade där. Mycket oschysst av programledarna också. /Memphis håller med dig! tyckte oxå det blev obehagligt! Dumt att han hamnade där? Han bara råkade ramlade in på tv4?
Analogfreak (oregistrerad) Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Gissar att det är hans producent som vill göra honom synlig för att på så sätt öka omsättningen.
Dingbats Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Han kanske inte visste att det skulle bli som det blev, han är inte van vid situationen. Han kanske inte alls hade planerat i förväg att han skulle sitta och avspisa intervjuarnas frågor, det bara blev sig så. Han kanske var nervös och osäker.
joachime Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 HAHAHA! Blahblah, de kör över honom, blahblah, idolmentalitet osv, han får inte vara sig själv... Om han inte kan göra den typen av intervjuer och inte vill prata om det så har han ju inget där att göra, eftersom det är vad de gör. Om de ska göra en intervju i hans tappning så bör den nog göras i ett annat forum där han känner sig trygg i sin spirualitet, typ nån indiegarderob ute i skogen där ingen hör så att musiken inte förstörs av den taskiga auran deras frågor ger... Ja endera kan man HAHAHA BLABLABLA!!?? 😲😄 Eller så kan man ställa sig frågan om det inte finns andra kvaliteter och uttryck som kan/borde få plats i rutan än de som förvaltarna av Lennart Hyland och Loffe Carlsson oförtrutet återskapar varje dag.
VacUm Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Fattar inte varför folk tycker synd om killen? Han kör sin grej och står för det, bra gjort även om jag kan tycka det är lite småpubertalt. Indiepop-introvertism kan man bli trött på i längden. Programledarna är det nog snarare lite synd om eftersom dom får total panik och inte vet vad som ska ta sig till.. Tror på Opus analys i början av tråden; att man inte vill vara som alla andra i den åldern är ett sunt tecken.
Peter Roos Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Herregud vilken... ja IDIOT!! Resultat av 4 generationer inavel? Fan vilken mupp! 😲 Man behöver ju f-n inte titta på skiten!
DieHard (oregistrerad) Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Herregud vilken... ja IDIOT!! Resultat av 4 generationer inavel? Fan vilken mupp! 😲 Man behöver ju f-n inte titta på skiten! Precis och lika lite som man behöver kommentera kommenterandet av de som tittat 😄
laxlaxlax Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Fattar inte varför folk tycker synd om killen? Håller du inte med om att det är en rätt obekväm situation? Dessutom, titta på hans minspel. Det känns som om han försöker stöta bort intervjuarna för att han inte kan hantera deras frågor.
hajhaj Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 (redigerat) allas kommentarer känns onyanserade tycker jag.. endera är man emot dumma dumma intervjuarna eller så är man emot dumma dumma killen. båda parter är ju helt jävla ute o cyklar. intervjuarna vill bli rena i stjärten av killens tunga och killens tunga formar ord och meningar som på intet sätt är hans egna. ett tragiskt skådespel som visar på människans oförmåga att interagera. att MÖTA varandra. på riktigt. Redigerat 20 januari 2009 av hajhaj
tbruce Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 (redigerat) Problemet är ju att både intervjuarna och Pelle beter sig oproffsigt. Hade ena halvan varit proffsig nog så hade det ju inte blivit såhär... Intervjuarna borde ha hakat på hans tveksamma inställning och sett det intressanta i den istället. Hon gör nåt halvdant försök till ledande fråga men kommer av sig och går över till att "läxa upp" honom. Redigerat 20 januari 2009 av tbruce
laxlaxlax Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 allas kommentarer känns onyanserade tycker jag.. endera är man emot dumma dumma intervjuarna eller så är man emot dumma dumma killen. båda parter är ju helt jävla ute o cyklar. intervjuarna vill bli rena i stjärten av killens tunga och killens tunga formar ord och meningar som på intet sätt är hans egna. ett tragiskt skådespel som visar på människans oförmåga att interagera. att MÖTA varandra. på riktigt. Kul tanke! Berätta hur?
Opus99 Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 (redigerat) Kul tanke! Berätta hur? Flikar in min tanke: http://en.wikipedia.org/wiki/Theory_of_mind Inte rätt forum, men .. ändå 😛 Redigerat 20 januari 2009 av Opus99
Rabieshund Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Räck upp en hand alla som hade hört talas om honom innan det här? Eeeeehhh... ok inte för att vara sån men.. du är 40 bast. Du lyssnar på hårdrock. Alla som lyssnar på pop (inte Abba) har hört eller hört talas om Nordpolen. Punkt.
nattvaktaren Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 intervjuarna vill bli rena i stjärten av killens tunga och killens tunga formar ord och meningar som på intet sätt är hans egna. Bra skrivet! Har du mer på samma tema, stjärtar och tungor?
joachime Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 intervjuarna vill bli rena i stjärten av killens tunga och killens tunga formar ord och meningar som på intet sätt är hans egna. Bra skrivet! Har du mer på samma tema, stjärtar och tungor? Jag kan ge dig en helkväll!
Waltzberger (oregistrerad) Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 äh vafan. ett orginal, som står för det han gör och säger. såna behövs väl mer än nånsin. kör på för fan! sen att musiken sög e ju en annan sak.
Memphis Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 (redigerat) Tyckte inte alls det var kul. Var jobbigt att se och jag tyckte väldigt synd om honom. Alla människor har inte ett bra självförtroende och förmåga att uttrycka sig verbalt, även om de är artister. Dumt att han hamnade där. Mycket oschysst av programledarna också. /Memphis håller med dig! tyckte oxå det blev obehagligt! Dumt att han hamnade där? Han bara råkade ramlade in på tv4? Jag menade oavsätt om det var hans eller någon annans initiativ att han hamnade där så var det inte så lyckat. Alltså dumt att han hamnade där. 😄 /M Redigerat 20 januari 2009 av Memphis
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.