debatt Postat 19 januari 2009 Postat 19 januari 2009 (redigerat) Jag undrar vad som menas med kommersiellt bruk. Jag ska köpa ett Microsoft Office-paket och har just nu installerat en testversion av detta på min nya pc. Sedermera kan man köpa ett alternativ. Har fluktat in lite på Hem och Studentversionen i sammanhanget. Det står att det inte får användas för kommersiellt bruk - att det ska användas av studenter och användare i hemmet. Men vad händer om ens företagsverksamhet sker hemmavid eller om man författar eller komponerar musik, först för hobbybruk men sedan säljer produkten och tjänar pengar på den. Är det då använt för kommersiellt bruk? 😲 //:debatt Redigerat 19 januari 2009 av debatt
base10 Postat 19 januari 2009 Postat 19 januari 2009 Jag undrar vad som menas med kommersiellt bruk. Jag ska köpa ett Microsoft Office-paket och har just nu installerat en testversion av detta på min nya pc. Sedermera kan man köpa ett alternativ. Har fluktat in lite på Hem och Studentversionen i sammanhanget. Det står att det int efår användas för kommersiellt bruk - att det ska användas av studenter och användare i hemmet. Men vad händer om ens företagsverksamhet ske hemmavid eller om man författar eller komponerar musik, först för hobbybruk men sedan säljer produkten och tjänar pengar på den. Är det då använt för kommersiellt bruk? 😲 //:debatt Det som säljer är väll ändå kommersiellt? Sen om de kan få fram bevis på att du till exempel har skrivit din text i programmet vet jag inte riktigt.
debatt Postat 19 januari 2009 Trådstartare Postat 19 januari 2009 Det som säljer är väll ändå kommersiellt? Sen om de kan få fram bevis på att du till exempel har skrivit din text i programmet vet jag inte riktigt. Precis. Det var det som gjorde mig lite rädd. Inte för att "åka dit", utan för att de i så fall har en slags otäck storebroderskoll på vad man gör. Jag läste nånstans att det är dolda affärshändelsekoder inbyggt i Officeprogrammen. Undrar just vad som menas...
Claes Holmerup Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Annars finns ju Open Office, om du vill slippa fundera på sådant. En extra fördel är att det är gratis och kan hantera Microsoft Office-filer. Jag har inte kört det själv, men funderar allvarligt på det eftersom Microsoft Office är så dyrt.
Neosus Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Jag använder OpenOffice och det funkar alldeles utmärkt att skriva en text där i.. 😕
debatt Postat 20 januari 2009 Trådstartare Postat 20 januari 2009 Jag har installerat Office-paketetet nu, en testversion. Sedan bli det att definitivköpa det, men vilken version vet jag inte... Open Office hade någon allvarlig nackdel, kommer inte ihåg vilken, kan ha varit att det inte fick användas för kommersiellt bruk det heller (som Home & Student-versionen av Office), eller så hade det att göra med säkerheten - jag minns inte riktigt...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.