maart (oregistrerad) Postat 8 februari 2009 Postat 8 februari 2009 När servicen och supporten hos Dv247 och Dolphin är så här pass hög och man blir väl bemött och när priserna är så otroligt låga, då ser jag ingen anledning att handla i svenska butiker vars personal är ointresserad av sitt jobb och har en spydig och dryg attityd och dessutom jävligt höga priser. Nu kan Musikbörsen och 4-sound sitta och pilla på sina ollon medan vi handlar i Storbritannien. 😛 jag håller med dig till 100% (även om jag kanske skulle använt lite andra ord...). De senaste gångerna jag varit inne på 4sound här i stan (Göteborg) har jag blivit både otrevligt och nonchalant bemött. Var längesen det kändes kul att handla där. De gånger jag handlat av Thomann har det varit snabba leveranser och supporten har varit både trevlig och snabb, vilket ju gör att man gärna handlar där igen. Nu när euron är dyr och pundet billigt blir DV247 och Dolphin väldigt intressanta i min lilla värld.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 9 februari 2009 Postat 9 februari 2009 Hur mycket gick frakten på för dig Diehard?
DieHard (oregistrerad) Postat 9 februari 2009 Postat 9 februari 2009 (redigerat) £15.65 😉 Så det var inget farligt mycket. Ett pund är 11:- Redigerat 9 februari 2009 av DieHard
Analogfreak (oregistrerad) Postat 9 februari 2009 Postat 9 februari 2009 Dolphin var mycket billigare på TG2:an än Dv247 såg jag. 😉
Magpie Postat 9 februari 2009 Postat 9 februari 2009 £15.65 Så det var inget farligt mycket. Ett pund är 11:- Ett pund är ca 12 kr. http://www.valuta.se/ De har realtidskursen där. Jag brukar kolla valutakursen precis innan jag betalar på Ebay och blir lika sur varje gång jag ser hur mycket banken (kanske även paypal) lägger på. I fredags var kursen 12 kr för pundet, men efter min betalning har det lags på till ca 12.50 kr. Med dollar brukar de bara lägga på ca 25 öre. Det blir väl pålägg även om man betalar direkt med kort till en utländsk butik. Nån som vet vilka pålägg som gäller?
Analogfreak (oregistrerad) Postat 22 september 2009 Postat 22 september 2009 (redigerat) Om en vara kostar €150 på DV247... vad kan slutpriset hamna på med frakt +eventuell tull och svensk moms? Nån som har erfarenhet av det? 🙂 Redigerat 22 september 2009 av Analogfreak
Analogfreak (oregistrerad) Postat 23 september 2009 Postat 23 september 2009 Nån som handlat som vet?
iGnu Postat 23 september 2009 Postat 23 september 2009 Om en vara kostar €150 på DV247... vad kan slutpriset hamna på med frakt +eventuell tull och svensk moms? Nån som har erfarenhet av det? 😆 Jag köpte en Midikontroller där nyligen och betalade bara produktens pris och frakt. Ingen moms eller tull. Vilket det kanske inte ska vara inom EU som jag förstår det?
Analogfreak (oregistrerad) Postat 23 september 2009 Postat 23 september 2009 Det låter ju jättebra! 😄 Undra hur det blir om man beställer från BSW. Där kostar en Shure SM7B $349 medan DV247 vill ha $550. 😄
Guitar Nilsson Postat 23 september 2009 Postat 23 september 2009 Jag tycker ni skriver taskigt om Musikbörsen. I Gävlebutiken är de både jäkligt kunniga och trevliga, även när det är stressigt med butiken full av folk och telefonerna ringer hela tiden. Jag har i hela mitt liv längtat efter ett fint tremolo, köpte ett T-Rex Tremster på Börsen förra veckan. Prislappen de satt var på 1900 kr, jag fick denna fina gitarrdosa för 1600 efter att jag jämrat mig lite om att jag har en sjuk mamma och fjorton hungriga barn. Thomann vill ha 2011 kr plus frakt för den, att jag fick en så pass bra deal fattade jag inte förrän nyss när jag kollade upp Thomann. De som jobbar i musikaffärer är ju människor de med, med känslor. http://www.thomann.de/se/trex_tremster.htm
Analogfreak (oregistrerad) Postat 23 september 2009 Postat 23 september 2009 Det låter ju jättebra! 😄 Undra hur det blir om man beställer från BSW. Där kostar en Shure SM7B $349 medan DV247 vill ha $550. 😄 Nån som handlat av BSW?
maart (oregistrerad) Postat 23 september 2009 Postat 23 september 2009 Jag tycker ni skriver taskigt om Musikbörsen. I Gävlebutiken är de både jäkligt kunniga och trevliga, även när det är stressigt med butiken full av folk och telefonerna ringer hela tiden. Jag har i hela mitt liv längtat efter ett fint tremolo, köpte ett T-Rex Tremster på Börsen förra veckan. Prislappen de satt var på 1900 kr, jag fick denna fina gitarrdosa för 1600 efter att jag jämrat mig lite om att jag har en sjuk mamma och fjorton hungriga barn. Thomann vill ha 2011 kr plus frakt för den, att jag fick en så pass bra deal fattade jag inte förrän nyss när jag kollade upp Thomann. De som jobbar i musikaffärer är ju människor de med, med känslor.http://www.thomann.de/se/trex_tremster.htm Självklart ska man akta sig för att prata illa om en hel kedja då olika butiker såklart fungerar olika bra. Och som du säger kan alla ha dåliga dagar. Men det är tråkigt när man gång efter gång antingen blir helt ignorerad eller bemött som om man var en jobbig belastning för affären/personalen trots att man vet precis vad man vill ha. Då belastar jag hellre någon butik där jag blir trevligt bemött, och om de dessutom har bättre priser är det ju inget minus. Det är ju trots allt deras jobb att hjälpa kunderna.
EmKay Postat 28 september 2009 Postat 28 september 2009 Nån som handlat som vet? Precis beställt från DV247 å frakten hamnade på £13.61
ONSatan Postat 28 september 2009 Postat 28 september 2009 jag fick denna fina gitarrdosa för 1600 efter att jag jämrat mig lite om att jag har en sjuk mamma och fjorton hungriga barn. http://www.thomann.de/se/trex_tremster.htm En sjuk mamma och 14 hungriga barn och du köper nya musikprylar, det gäller att prioritera här i livet 😕 Btw, tack för tipsen. Kommer nog köpa mitt Cubase från Dolphin / dv247.com om inte min "Education lapp" ser till att "lösa" sig snart ... Cheers!
oioioi Postat 28 september 2009 Postat 28 september 2009 Jag köpte en Midikontroller där nyligen och betalade bara produktens pris och frakt. Ingen moms eller tull. Vilket det kanske inte ska vara inom EU som jag förstår det? Ingen tull läggs på inom EU. Moms betalas enligt butikens hemland. För stora exportörer (Thomann t.ex.) ska de dock ta ut moms enligt mottagarens hemvist. Till exempel då jag beställer från Amazon UK ser jag först ett pris, vilket inkluderar engelsk moms. Men när jag vid "checkout" talar om att paketet ska till Sverige ändras moms-satsen till den svenska.
Guitar Nilsson Postat 28 september 2009 Postat 28 september 2009 En sjuk mamma och 14 hungriga barn och du köper nya musikprylar, det gäller att prioritera här i livet 😕 Btw, tack för tipsen. Kommer nog köpa mitt Cubase från Dolphin / dv247.com om inte min "Education lapp" ser till att "lösa" sig snart ... Cheers! Jag har efteråt sett samma T-rex tremolo billigare ändå på andra ställen, naturligtvis. Men va f-n.
peite Postat 29 september 2009 Postat 29 september 2009 Blev trött på Thomann. Väntade en månad på ett Apogee One från dem, de verkade inte veta när leveransen skull kunna ske så jag la en order hos brittiska dv247.com Även om jag får fortsätta vänta blev det hela en femhundring billigare än thomann och en tusing billigare än Sverige.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.