Analogfreak (oregistrerad) Postat 17 januari 2009 Postat 17 januari 2009 Jag har sett att dv247 är billigare än Thomann på det mesta och inte så lite billigare heller... Jag har länge funderat på ett par Yamaha MSP7. €581,35/par €529/st
beariksson Postat 17 januari 2009 Postat 17 januari 2009 (redigerat) ännu billigare: http://dolphinmusic.co.uk/shop/flypage/product_id/34225 har handlat där själv. riktigt bra sida. inklusive XLR-kablar och mopads för samma peng http://dolphinmusic.co.uk/shop/flypage/product_id/38214 Redigerat 17 januari 2009 av beariksson
Analogfreak (oregistrerad) Postat 17 januari 2009 Postat 17 januari 2009 Jag pratade med en Svensk distributör igår om utvecklingen av musikaffärerna som köps upp av MRH. Det var ett intressant samtal. Dom har nu börjat att sälja direkt till slutkund eftersom musikaffärerna mer och mer börjar likna Rusta. Han erbjöd 10-15% rabatt om jag valde att handla direkt av grossist istället för att handla utanför Sverige. Han tror att fler och fler svenska distributörer kommer att göra så här för att inte tappa försäljningen till utlandet.
Guitar Nilsson Postat 17 januari 2009 Postat 17 januari 2009 Jag pratade med en Svensk distributör igår om utvecklingen av musikaffärerna som köps upp av MRH. Det var ett intressant samtal.Dom har nu börjat att sälja direkt till slutkund eftersom musikaffärerna mer och mer börjar likna Rusta. Han erbjöd 10-15% rabatt om jag valde att handla direkt av grossist istället för att handla utanför Sverige. Han tror att fler och fler svenska distributörer kommer att göra så här för att inte tappa försäljningen till utlandet. Vilka/vad är MRH?
Analogfreak (oregistrerad) Postat 18 januari 2009 Postat 18 januari 2009 ännu billigare:http://dolphinmusic.co.uk/shop/flypage/product_id/34225 har handlat där själv. riktigt bra sida. inklusive XLR-kablar och mopads för samma peng http://dolphinmusic.co.uk/shop/flypage/product_id/38214 Tack för tipset! Jag kommer nog köpa dom därifrån... 😛
iGnu Postat 18 januari 2009 Postat 18 januari 2009 Någon som vet hur det fungerar med leveranstid till sverige samt moms/tull/skatt?
beariksson Postat 18 januari 2009 Postat 18 januari 2009 Någon som vet hur det fungerar med leveranstid till sverige samt moms/tull/skatt? Syftar du på Dolphin Music? Det går fort som attan, de skickar med UPS. Moms/tull/skatt var inte mer än det som det stod att det skulle kosta. Jag kanske bara hade tur dock.
maart (oregistrerad) Postat 18 januari 2009 Postat 18 januari 2009 jag har själv funderat på att skaffa en mbox mini för att få ett lite mer portabelt Pro tools-system, speciellt nu när man får med PT8 på köpet... Thomann tar ca 3000:- för det vilket är ungefär som dom svenska handlarna. DV247 tar ungefär 2160. Dessutom har dom en bundle med (förutom mbox mini:n) ett par monitorer, en mick och tillbehör för ungefär 3000:- alltså lika mycket som Thomann tar för bara kortet. Är det någon som handlat av dom? Tänker lite på samma frågor som iGnu ställde fast gällande DV247....?
bonzo Postat 18 januari 2009 Postat 18 januari 2009 Någon som vet hur det fungerar med leveranstid till sverige samt moms/tull/skatt? Frakt är allt som tillkommer. Har för mig att dv247 tar £16 till Sverige om du inte beställer ett trumset el liknande. Du betalar engelsk moms (VAT=15%). Ingen tull och skatt, det är ju inom EU.
Pär Ekberg Postat 18 januari 2009 Postat 18 januari 2009 Dom har nu börjat att sälja direkt till slutkund eftersom musikaffärerna mer och mer börjar likna Rusta. Bara utifall nu någon skulle tolka dig fel.. MRH:s tillhörande distributörer säljer INTE direkt till slutkund. Bara så det är tydligt! /Pär
maart (oregistrerad) Postat 18 januari 2009 Postat 18 januari 2009 Någon som vet hur det fungerar med leveranstid till sverige samt moms/tull/skatt? Frakt är allt som tillkommer. Har för mig att dv247 tar £16 till Sverige om du inte beställer ett trumset el liknande. Du betalar engelsk moms (VAT=15%). Ingen tull och skatt, det är ju inom EU. Tack så mycket för ett bra svar! angående den andra diskussionen i den här tråden: IDFs svar till GuitarNilsson känns otroligt onödigt. visst kan man kolla upp saker själv på internet utan att det behöver ta så lång tid men själva grejen med ett forum är väl att man ska kunna fråga saker och få bra svar? Dessutom undrar jag om inte IDFs svar tog längre tid att skriva än ett vettigt svar på frågan. Oavsett vilket är det aldrig okej att gå ut så hårt och till och med ta till personangrepp. Trodde det var någon sorts intern ironi först...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 18 januari 2009 Postat 18 januari 2009 Åter till ämnet... Hade jag köpt mitt DM1000 här så hade mätarbryggan följt med till utan extra kostnad. DV247 är ju helt oslagbara när det gäller att hålla nere priserna.
beariksson Postat 18 januari 2009 Postat 18 januari 2009 Analogfreak: "I'd really avoid DV247 / Digital Village, ordered a sampler from them about a year ago, told me it would only be a few days, ended up taking months to come through. They do have deals on though I suppose; if you're going to buy from them, give them a ring first and see what the avaliability of the item is like." saxat från ett annat forum
Analogfreak (oregistrerad) Postat 18 januari 2009 Postat 18 januari 2009 Helt otroligt att man får med PSU:n till TG2:an också till det här priset. Jag har länge gått i tankarna på en ny 2ch preamp. 🙂
Analogfreak (oregistrerad) Postat 18 januari 2009 Postat 18 januari 2009 Analogfreak:"I'd really avoid DV247 / Digital Village, ordered a sampler from them about a year ago, told me it would only be a few days, ended up taking months to come through. They do have deals on though I suppose; if you're going to buy from them, give them a ring first and see what the avaliability of the item is like." saxat från ett annat forum Tack för upplysningen! Men missöden kan ju hända och det där kan ju ha varit en person som bara råkade ha otur.
Björn Olsberg Postat 18 januari 2009 Postat 18 januari 2009 Delade tråden och la ovidkommande inlägg med personangrepp i egen tråd. Borde kanske radera den helt.
beariksson Postat 23 januari 2009 Postat 23 januari 2009 Har du beställt från DV247 Analogfreak? Jag funderar på att handla därifrån med. Ett ljudkort fanns där till bättre pris än på Dolphin.
Mojje Cruncher Andersson Postat 23 januari 2009 Postat 23 januari 2009 Analogfreak:"I'd really avoid DV247 / Digital Village, ordered a sampler from them about a year ago, told me it would only be a few days, ended up taking months to come through. They do have deals on though I suppose; if you're going to buy from them, give them a ring first and see what the avaliability of the item is like." saxat från ett annat forum Tack för upplysningen! Men missöden kan ju hända och det där kan ju ha varit en person som bara råkade ha otur. +1 Kolla hur det gick med min BigKnob!!! Satan sa ja te er!! Ha ha ha! Men ett bra inlägg av beariksson. Det kan vara bra att lyssna på lite erfarenheter från andra som handlat på siten. Väl värt en funderare. Take care! /Cruncha'
Mojje Cruncher Andersson Postat 23 januari 2009 Postat 23 januari 2009 En fråga jag direkt kommer på är varför man inte hört talas om dessa sajter innan? Varför bara Thomann? Eller är det bara jag som varit dåligt "med i svängen"? Jag tycker det ser ut som att både Dolphin och DV24 har väl fungerande shoppingsajter och sånna system ruskas inte fram i en vänlig handtralla ens en gång! Nån med lite info om detta? För jag har svårt att tro att bara namnet, är den bidragande orsaken!? Peace. /Crunch'
beariksson Postat 23 januari 2009 Postat 23 januari 2009 En fråga jag direkt kommer på är varför man inte hört talas om dessa sajter innan?Varför bara Thomann? Eller är det bara jag som varit dåligt "med i svängen"? Jag tycker det ser ut som att både Dolphin och DV24 har väl fungerande shoppingsajter och sånna system ruskas inte fram i en vänlig handtralla ens en gång! Nån med lite info om detta? För jag har svårt att tro att bara namnet, är den bidragande orsaken!? Peace. /Crunch' Folk får väl höra om affärerna genom andra. Jag hade då inte vetat om varken thomann, dolphin eller dv247 om det inte var för att någon berättade för mig om dem. Jag hatar förövrigt Thomanns layout över lag. Dolphin och DV247 är mycket simplare och har ofta mycket mer utförlig information om prylarna. Ett plus till är ju det låga priset och snabba frakten.
DieHard (oregistrerad) Postat 23 januari 2009 Postat 23 januari 2009 (redigerat) Analogfreak:"I'd really avoid DV247 / Digital Village, ordered a sampler from them about a year ago, told me it would only be a few days, ended up taking months to come through. They do have deals on though I suppose; if you're going to buy from them, give them a ring first and see what the avaliability of the item is like." saxat från ett annat forum Tack för upplysningen! Men missöden kan ju hända och det där kan ju ha varit en person som bara råkade ha otur. Exakt! Finns väl inte någon som inte har haft något problem med en större butik, vare sig det gäller en musikbutik som ett inhemskt varuhus. Tråkigt för den personen. Men alltid bra höra saker. Dock ska man inte lägga för stor vikt vid det. Det är ju så att om nio av tio är positiva inlägg om någon butik, eller vad det nu månde vara, så är det det enda som är negativt som folk mest lägger märke till och kommer ihåg. Redigerat 23 januari 2009 av DieHard
DieHard (oregistrerad) Postat 23 januari 2009 Postat 23 januari 2009 Någon som vet hur det fungerar med leveranstid till sverige samt moms/tull/skatt? Frakt är allt som tillkommer. Har för mig att dv247 tar £16 till Sverige om du inte beställer ett trumset el liknande. Du betalar engelsk moms (VAT=15%). Ingen tull och skatt, det är ju inom EU. Ligger momsen i priset eller?
Analogfreak (oregistrerad) Postat 23 januari 2009 Postat 23 januari 2009 Hittade lite omdömen... http://www.99.se/straenginstrument/252694-dv247.html http://www.gitarrforum.com/forum/index.php...aded&start=
Mojje Cruncher Andersson Postat 23 januari 2009 Postat 23 januari 2009 Hittade lite omdömen... http://www.99.se/straenginstrument/252694-dv247.html http://www.gitarrforum.com/forum/index.php...aded&start= Gott Analogfreak! /Cruncharn'
DieHard (oregistrerad) Postat 8 februari 2009 Postat 8 februari 2009 Gjort min första beställning från dv247.com 🙂 Beställde på torsdagkväll och på lördagen skickade dem den och hade den på torsdagen. De använder sig av ups. Allt utan något som helst problem. Kommer fortsätta beställa där. Tysken har blivit för dyr och inte värd längre använda.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 8 februari 2009 Postat 8 februari 2009 Gjort min första beställning från dv247.com 😉 Beställde på torsdagkväll och på lördagen skickade dem den och hade den på torsdagen. De använder sig av ups. Allt utan något som helst problem. Kommer fortsätta beställa där. Tysken har blivit för dyr och inte värd längre använda. Kul å höra. Jag ska beställa från dv247.com jag också. Jag håller på att spara ihop till en Chandler Limited TG2. 🙂
technic Postat 8 februari 2009 Postat 8 februari 2009 (redigerat) Jag köpte mina Adam A7 från DV247. Beställde på fredagkväll, dom skickades på måndag efter helgen. Ups lyckades skicka paketet fel så det blev 24h försenat enligt deras onlinesystem. Mailade DV237's kundsupport som gav mig pengarna tillbaka på frakten och tog kontakt med Ups för att kolla om det gick att lösa så paketet kom i tid...Vilket det gjorde till slut. Frakten tog från måndag till fredag även om det på ups hemsida står att det ska ta 2 dagar. Otroligt hjälpsamma och trevliga må jag säga. Kommer absolut köpa mer från dom i framtiden 😱 Redigerat 8 februari 2009 av technic
Analogfreak (oregistrerad) Postat 8 februari 2009 Postat 8 februari 2009 (redigerat) Jag köpte mina Adam A7 från DV247. Beställde på fredagkväll, dom skickades på måndag efter helgen. Ups lyckades skicka paketet fel så det blev 24h försenat enligt deras onlinesystem. Mailade DV237's kundsupport som gav mig pengarna tillbaka på frakten och tog kontakt med Ups för att kolla om det gick att lösa så paketet kom i tid...Vilket det gjorde till slut. Frakten tog från måndag till fredag även om det på ups hemsida står att det ska ta 2 dagar. Otroligt hjälpsamma och trevliga må jag säga. Kommer absolut köpa mer från dom i framtiden 😆 När servicen och supporten hos Dv247 och Dolphin är så här pass hög och man blir väl bemött och när priserna är så otroligt låga, då ser jag ingen anledning att handla i svenska butiker vars personal är ointresserad av sitt jobb och har en spydig och dryg attityd och dessutom jävligt höga priser. Nu kan Musikbörsen och 4-sound sitta och pilla på sina ollon medan vi handlar i Storbritannien. 😱 Redigerat 8 februari 2009 av Analogfreak
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.