Jump to content
Annons

Konstanta CPU toppar efter uppgradering

Recommended Posts

marcushanser (oregistrerad)
Postat

Har uppgradderat min trotjänare G5 med 4x2,5 GHz PPC processorer till Leopard, installerat ytterligare en FireWire bus för SSL Duende och PowerCore. Dessutom mera RAM (2x 7,5 GHz). Nu kan jag inte ens starta en session som jag utan probklem kunde köra för fulla muggar tidigare (innan allt detta)- Jag ominstallerade också systemet och logic i samband med detta.

Någon som har en "clue"?

M

Annons
Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Har uppgradderat min trotjänare G5 med 4x2,5 GHz PPC processorer till Leopard, installerat ytterligare en FireWire bus för SSL Duende och PowerCore. Dessutom mera RAM (2x 7,5 GHz). Nu kan jag inte ens starta en session som jag utan probklem kunde köra för fulla muggar tidigare (innan allt detta)- Jag ominstallerade också systemet och logic i samband med detta.

Någon som har en "clue"?

M

Beror säkert på ett flertal olika saker kan ju bero på felaktigt minne o.s.v men det var nog onödigt att installera om systemet och Logic och din extra FW bus belastar ju systembussen lite mer, hur mycket ledigt minne har du på hårddisken?

Postat

Har du airporten på, testa stänga av den en gång och se om det funkar bättre.

Var en uppdatering som förstörde mitt logic pga airporten.

Postat
Har du airporten på, testa stänga av den en gång och se om det funkar bättre.

Var en uppdatering som förstörde mitt logic pga airporten.

Tack...men har ingen airport på denna burk. Efter mycket o och men hittade jag felet. När jag uppdaterade G5:an till Leopard (vilket töntigt namn egentligen) så fick man nya alternativ under "strömsparare". Där kan man ställa om processorerna ska jobba minimal eller maximalt...eller om datorn ska välja automatiskt däremellan. En oerhört viktig funktion antagligen även om jag inte sett nyttan med det hela. Hur som helst är default-läget automatiskt.

Klickade i "maximalt" istället. Och se..efter 6 timmars felsökning och slitande i hår som redan lossnat var problemet väck.

Tack för ditt svar i alla fall Leslie, skönt att det finns folk därute som hör ens rop på hjälp.

Mvh Marcus

Postat
Beror säkert på ett flertal olika saker kan ju bero på felaktigt minne o.s.v men det var nog onödigt att installera om systemet och Logic och din extra FW bus belastar ju systembussen lite mer, hur mycket ledigt minne har du på hårddisken?

Hur menar du nu?

Postat

M

Jo, jag fattar att det var korkat att uppgradera till leopard. Ska testa att slita ut FireWire busen. Har 7,5 GB RAM och över 120 GB fritt på disken. Skulle inte behöva spela någon roll.

Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Beror säkert på ett flertal olika saker kan ju bero på felaktigt minne o.s.v men det var nog onödigt att installera om systemet och Logic

Hur menar du nu?

Ja det framkom ju av hans svar att det var onödigt att installera om systemet och Logic...

Postat

[q

Jo, jag fattar att det var korkat att uppgradera till leopard. Ska testa att slita ut FireWire busen. Har 7,5 GB RAM och över 120 GB fritt på disken. Skulle inte behöva spela någon roll.

Kopplade bort Duenden och därmed belastningen via den adderade FireWire busen. Och se. Det funkar nu. Nästa steg blir att koppla in ström till dessa perifera grejer och se om allt rullar. Tack dock för tipset!

• 4 veckor senare...
Postat

Nu vet jag....det är Duenden som fuckar upp allt. Trist. Den kostade en förmögenhet. Låter ok...men egentligen så är TC Electronics PowerCore FireWire så otroligt mycket bättre och med så mycket med karaktär. Dessutom funkar den.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.