Anders F Postat 17 januari 2009 Postat 17 januari 2009 Hejsan Har suttit en hel del med PT8 nu och älskar det! Dock så tror jag mig ha hittat en bugg och tänkte bara höra om någon annan råkat ut för samma sak. Om jag har fattat rätt så är en av nyheterna med version 8 att pro tools nu kollar vilka pluggar som används på dsp-korten om du öppnar en ny session. Detta för att spara tid och att öppningen av sessioner ska gå snabbare. Dock så verkar denna funktion bugga ibland (väldigt sällan). Men vid två tillfällen så har pro tools avslutats vid just bytet mellan sessioner två gånger för mig. Då har jag suttit rätt länge och bytt mellan många sessioner. Det är ingen jätteallvarlig bugg då det sker efter att man sparat sin session och ska öppna nästa, men ändå så tror jag det kan vara en bugg. Någon annan som fått samma fel? Bugg nummer två som jag tror mig hittat är att om du har en midifil och skriver in noter. Väljer denna som regionview. Sedan när du markerar och gör en transpose så ser det inte ut som något har hänt (fast att det har det). Är det ett grafiskt fel i nya 8:an? Inte heller något allvarligt fel som påverkar, men likväl verkar det inte vara rätt 😲 PT8, OSX 10.5.4 MVH Anders
aolsson Postat 17 januari 2009 Postat 17 januari 2009 (redigerat) Nu har jag inte hunnit jobba något i åttan ännu.. men det är inte den däringa pref inställningen (under MIDI) ?? "Display events as modified by real time props.." Hejsan Har suttit en hel del med PT8 nu och älskar det! Dock så tror jag mig ha hittat en bugg och tänkte bara höra om någon annan råkat ut för samma sak. Om jag har fattat rätt så är en av nyheterna med version 8 att pro tools nu kollar vilka pluggar som används på dsp-korten om du öppnar en ny session. Detta för att spara tid och att öppningen av sessioner ska gå snabbare. Dock så verkar denna funktion bugga ibland (väldigt sällan). Men vid två tillfällen så har pro tools avslutats vid just bytet mellan sessioner två gånger för mig. Då har jag suttit rätt länge och bytt mellan många sessioner. Det är ingen jätteallvarlig bugg då det sker efter att man sparat sin session och ska öppna nästa, men ändå så tror jag det kan vara en bugg. Någon annan som fått samma fel? Bugg nummer två som jag tror mig hittat är att om du har en midifil och skriver in noter. Väljer denna som regionview. Sedan när du markerar och gör en transpose så ser det inte ut som något har hänt (fast att det har det). Är det ett grafiskt fel i nya 8:an? Inte heller något allvarligt fel som påverkar, men likväl verkar det inte vara rätt 🙂 PT8, OSX 10.5.4 MVH Anders Redigerat 17 januari 2009 av aolsson
Anders F Postat 17 januari 2009 Trådstartare Postat 17 januari 2009 (redigerat) Nu har jag inte hunnit jobba något i åttan ännu.. men det är inte den däringa pref inställningen (under MIDI) ??"Display events as modified by real time props.." Hejsan Har suttit en hel del med PT8 nu och älskar det! Dock så tror jag mig ha hittat en bugg och tänkte bara höra om någon annan råkat ut för samma sak. Om jag har fattat rätt så är en av nyheterna med version 8 att pro tools nu kollar vilka pluggar som används på dsp-korten om du öppnar en ny session. Detta för att spara tid och att öppningen av sessioner ska gå snabbare. Dock så verkar denna funktion bugga ibland (väldigt sällan). Men vid två tillfällen så har pro tools avslutats vid just bytet mellan sessioner två gånger för mig. Då har jag suttit rätt länge och bytt mellan många sessioner. Det är ingen jätteallvarlig bugg då det sker efter att man sparat sin session och ska öppna nästa, men ändå så tror jag det kan vara en bugg. Någon annan som fått samma fel? Bugg nummer två som jag tror mig hittat är att om du har en midifil och skriver in noter. Väljer denna som regionview. Sedan när du markerar och gör en transpose så ser det inte ut som något har hänt (fast att det har det). Är det ett grafiskt fel i nya 8:an? Inte heller något allvarligt fel som påverkar, men likväl verkar det inte vara rätt 🙂 PT8, OSX 10.5.4 MVH Anders Nope, det blev ingen skillnad. Testade att bocka för den. Som sagt så är det ju verkligen ingen som stör så. Men första gången råkade jag transponera lite mycket då det inte såg ut som något hände 🙂 MVH Anders EDIT: Och det är endast i region view som detta sker. Redigerat 17 januari 2009 av Gizmozis
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.