Fredrika Postat 24 januari 2009 Postat 24 januari 2009 Kul fråga, svårt svar. Knots med Gentle Giant, kanske? Texten är byggd kring psykologen RD Laing lek med logik-poetiska gåtor. Hela låten är ett tonpussel byggt som en gammaldags madrigal. Fast det är ju ingen vacker text, förstås. Utmaningen är att hitta den bästa kärlekstexten. Jag får nog tänka vidare...
Daniel H Postat 24 januari 2009 Postat 24 januari 2009 Gyllene Tider - Billy Han hade precis börjat prova heroin Och han skrev att hans liv var en väska man sparkar på, kastar iväg och slänger hit och dit och man öppnar den och fyller med pulver och skit
Assar Postat 24 januari 2009 Postat 24 januari 2009 Rush's "The Trees". Slutklämmen sitter som en smäck efter resten av texten: "And the tress are all kept equal by hatchet, axe and saw".
equality Postat 24 januari 2009 Postat 24 januari 2009 Steal a little and they throw you in jail Steal a lot and they make you a king -Bob Dylan
equality Postat 24 januari 2009 Postat 24 januari 2009 Ingen smart demokrat, så flat och moderat som i vår gistna, kristna, västerländska, dollarcivilisation. -Ola Magnell Påtalåten
Fredrika Postat 24 januari 2009 Postat 24 januari 2009 Timbuk 3: "The future's so bright I gotta wear shades"
laxlaxlax Postat 24 januari 2009 Postat 24 januari 2009 Gyllene Tider - Billy Han hade precis börjat prova heroin Och han skrev att hans liv var en väska man sparkar på, kastar iväg och slänger hit och dit och man öppnar den och fyller med pulver och skit Ofan, var de så mörka? Jag trodde de bara var... gyllene tider
joachime Postat 24 januari 2009 Postat 24 januari 2009 Timbuk 3: "The future's so bright I gotta wear shades" Tänk att precis den textraden passerade genom mitt huvud när jag läste trådens rubrik! 🙂
jesus Postat 24 januari 2009 Postat 24 januari 2009 Pantera - Cemetery Gates Well I guess You took my youth And gave it all away Like the birth of a New found joy This love would end in rage kung!
favoritanton Postat 24 januari 2009 Postat 24 januari 2009 "I've been a fool a lifetime but today I'll be the king" - Ceasars Palace "Vad vet du om kärleken föränn du förgäves hatat den?" - Håkan Hellström
Fredster Postat 24 januari 2009 Postat 24 januari 2009 Jag e en slusk jag e ett svin Men du, du e fin Du dricker vin för njutningens skull Men jag dricker vin för då blir jag full
Karax Postat 25 januari 2009 Postat 25 januari 2009 (redigerat) "You remind me of my jeep; I wanna ride it Something like my sounds, I wanna pump it Girl you look just like my cars; I wanna wax it And something like my bank account, I wanna spend it" Poesi av R. Kelly i "You remind me of something" 🙂 :) Redigerat 25 januari 2009 av Karax
joachime Postat 25 januari 2009 Postat 25 januari 2009 Svårt med texter. Många som känns bra när man hör dem blir inte lika starka när man läser dem. Och andra som känns bra när man läser dem tyst för sig själv känns konstiga att läsa högt. Jag har i varje fall kul varje gång jag lyssnar på Iggy Pops "Success".
Elvis3 Postat 25 januari 2009 Postat 25 januari 2009 Tjipp, En av mina favoriter: ...But I'd trade all of my tomorrows for one single yesterday... Kris Kristofferson, "Me and Bobby McGee" Elvis3 (dags för namnbyte..)
browno Postat 25 januari 2009 Postat 25 januari 2009 I didn't realise that you wrote poetry I didn't realise you wrote such bloody awful poetry -Morrissey, The Smiths
Temptrament Postat 25 januari 2009 Postat 25 januari 2009 Delight - The sun I am the sun That from the plinth of shadow Looks at something that was yesterday tomorrow Inte världens bästa låt men en av dom bästa textraderna! (enligt mej då förståss) 🤪
DieHard (oregistrerad) Postat 25 januari 2009 Postat 25 januari 2009 We swear it on the Bible If wanted on the Koran It's always good for trouble To have a holy ghost We have made the decision There is forgiveness, if you need But this is not in this world You have to wait and wait There is no - no other way You can't just believe what you want No other way - no no You can read it in the book, what's good or bad You shouldn't kill your brother Except if he doesn't know what's right If he can't love your heaven Ah, it's a mercy for him to die And that it's so much better Than to live without redemption This is easy to do so And you can read how it works All you need - is the holy ghost Oh, he will comfort you No other way - no no
Murdock Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Så genialiska: In kommer Gösta, In kommer Gösta In kommer Gösta, In kommer Gösta In kommer Gösta, In kommer Gösta In kommer Gösta, In kommer Gösta In kommer Gösta ,In kommer Gösta Han hälsar, Han hälsar Han hälsar. Han hälsar Han hälsar, Han hälsar Han hälsar, Han hälsar Han hälsar, Han hälsar Goddag!, Goddag! Goddag!, Goddag! Goddag!, Goddag! Goddag!, Goddag! Goddag!, Goddag! Har ni kaffe?, Har ni kaffe? Har ni kaffe?, Har ni kaffe? Har ni kaffe?, Har ni kaffe? Har ni kaffe?, Har ni kaffe? Har ni kaffe?, Har ni kaffe? Nej det har vi inte! Nej det har vi inte! Nej det har vi inte! Nej det har vi inte! Vi har inget kaffe! Vi har inget kaffe! Det har vi inte! Inget kaffe! Det har vi inte! Inget kaffe! Då går jag, då går jag Då går jag, då går jag Då går jag, då går jag Då går jag, då går jag Då går jag, då går jag Adjö, adjö Adjö, adjö Adjö, adjö Adjö, adjö Adjö, adjö Ut går Gösta, ut går Gösta Ut går Gösta, ut går Gösta Ut går Gösta, ut går Gösta Ut går Gösta, ut går Gösta Ut går Gösta, ut går Gösta Tätt följd av en annan låt på den skivan, Min Hund: Inte heter min hund Kerberos Inte har han mossa i örat
tugboat Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 The kind people have a wonderful dream. Margaret on the guillotine. Cause people like you Make me feel so tired When will you die? /.../ The kind people do not shelter this dream Make it real Make the dream real
DieHard (oregistrerad) Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Så genialiska: In kommer Gösta, In kommer Gösta 🙂😄 Vem har skrivit den smörjan? 😆
DieHard (oregistrerad) Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Okej nu ska jag vara helt seriös igen och ta en rad som är lysande och säger mycket: "life is a strange thing Just when you think you learned how to use it It's gone" Finns de man känt, mött här i livet som trott det och de lever inte idag. 🙂
Apep Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 🙂😄Vem har skrivit den smörjan? 😆 proggubbarna träd, gärs o stenar. Sett dom live 2 ggr, de är klockrena 😛
Riffraff Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 AC/DC - Ride on Broke another promise And I broke another heart But I ain't too young to realize That I ain't too old to try Try to get back to the start För övrigt så jäävla bra låt Och så har vi Terence Jay - One Blood Cause we are one flesh, one breath, one life, one blood ... snyft :'(
DieHard (oregistrerad) Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Ride On är definitivt en av deras bästa låtar. 😎
SadamJR Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 proggubbarna träd, gärs o stenar. Sett dom live 2 ggr, de är klockrena 😎 Trodde det var "Philemon Arthur & the Dung". http://www.cs.umu.se/~dva98mho/
tomazopantera Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Ahhh kom att tänka på en av Bob Hunds geniala texter Nu är det väl revolution på gång? Oh, vad det är skönt att inte veta sitt eget bästa att gå på en smäll och sen rusa som en tjur rakt in i nästa Oh, vad det är skönt och bra att äga sin egen radioapparat och slänga ut genom rutan när dom snackar om sånt jag vill vara förutan Nu är det väl revolution på gång? jag tycker väntan börjar bli lång Bakfickan är tömd på ess nykter i en vecka oändliga sträcka Jag kan allting om tristess jag går upp imorgon, jag väntar tills dess Äh, jag ligger här och tänker ut hur vi skall få vårt land på fötter bäst Jag vill att allt skall bli som vanligt men ändå är det det som jag fruktar mest Nu är det väl revolution på gång? jag tycker väntan börjar bli lång Nu är det väl revolution på gång? jag tycker väntan börjar bli lång Fröken jag går på glödande kol efter händerna på täcket i en vecka efter händerna på täcket i en vecka Nu är det slut nu får det räcka Nu är det väl revolution på gång? jag tycker väntan börjar bli lång osv...
Fredster Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 (redigerat) I'm the president of showbiz and my name is Charlie Im a cocksucking asshole thats what the call me Here from my Hollywood tower I rule I'm lying motherfucker, the chainsaw's my tool Jonathan Aaron Steel (mer känd som Blackie Lawless i WASP) - Murders in the new morgue (Chainsaw Charlie) Redigerat 27 januari 2009 av Fredster
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.