tugboat Postat 19 januari 2009 Postat 19 januari 2009 But you ... without clothes Oh, I could not keep a straight face Me - without clothes ? Well, a nation turns its back and gags...
Rokkztar (oregistrerad) Postat 19 januari 2009 Postat 19 januari 2009 I never saw your face and now you're gone without a trace Except the trace of blood that's deeply scarred into my eyes to fill your place It'll never be the same but I will love you just the same I was prepared to be your father, How can I ever prepare for that again? Pain of Salvation - A Trace of Blood Daniel Gildenlöw är sjukt duktig!
Hammurajen (oregistrerad) Postat 19 januari 2009 Postat 19 januari 2009 Timbuktu`s "Alla vill till himmelen, men ingen vill dö" är himla fyndigt. Fast även om det är ganska fantasilöst och inte speciellt orginellt så går det ju inte komma ifrån att den allra bästa textfrasen lyder så här: "Jag älskar dig" Finns i ett flertal låtar. Även vanligt förekommande i en engelsk version. Heter då: "I love you" 😑🥰😉😉🙂
Lee Postat 19 januari 2009 Postat 19 januari 2009 Kan faktiskt inte låta bli men -77 var nog den coolaste raden 🙂 : "Dom säger jag skiter i allt, men det skiter jag i!" Magnus Uggla
Rokkztar (oregistrerad) Postat 19 januari 2009 Postat 19 januari 2009 Kan faktiskt inte låta bli men -77 var nog den coolaste raden 😉 : "Dom säger jag skiter i allt, men det skiter jag i!" Magnus Uggla haha, klockren! 🙂
morgonte (oregistrerad) Postat 19 januari 2009 Postat 19 januari 2009 Mark Heard: "They will dig up these ruins and make flutes of our bones And blow a hymn to the memory of the orphans of God"
SadamJR Postat 19 januari 2009 Postat 19 januari 2009 Short people got no reason to live. Randy Newman Väldigt uppmuntrande om man är kortväxt eller dvärg. Knappast någon av de som vill ha den låten spelad på sina begravningar. Möjligtvis en låt vissa av de spelar om och om igen innan de begår självmord på sin höjd. Etta på billboardlistan en gång i världen. Apropå ingenting, hur lång är du? SadamJR 190 cm
Opus99 Postat 19 januari 2009 Postat 19 januari 2009 (redigerat) "Nah .... I just wanna fuck you" - Miles Davis Redigerat 19 januari 2009 av Opus99
DieHard (oregistrerad) Postat 19 januari 2009 Postat 19 januari 2009 Short people got no reason to live. Randy Newman Väldigt uppmuntrande om man är kortväxt eller dvärg. Knappast någon av de som vill ha den låten spelad på sina begravningar. Möjligtvis en låt vissa av de spelar om och om igen innan de begår självmord på sin höjd. Etta på billboardlistan en gång i världen. Apropå ingenting, hur lång är du? SadamJR 190 cm Det var bara en kommentar utan något som helst allvar. Har inga längdkomplex. Ja sist jag kollade var jag fortfarande 172. 😮
ericsson91 (oregistrerad) Postat 19 januari 2009 Postat 19 januari 2009 Hilltop Hoods 1. Ignorance is bliss and you're a happy motherfucker 2. A mans success ain't messured by the debt of his pocket 3. I'm an addict of reality, I live for tomorrow so cheating death today 4. I own this mic, like my name was Shure bland många, många andra 😉
laxlaxlax Postat 19 januari 2009 Postat 19 januari 2009 Eller varför inte: Once upon a time i was falling in love, now im only falling apart theres nothing i can do but total eclipse of the heart
wonderboy Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 "We´re only immortal for a limited time" från "Dreamline" med Rush. Att det stämmer märkte jag den dag min första dotter föddes.
nattvaktaren Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Eller varför inte: Once upon a time i was falling in love, now im only falling apart theres nothing i can do but total eclipse of the heart Grymt bra, man blir liksom tvungen att stanna upp i vardagen och reflektera när man hör sånt.
laxlaxlax Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Eller varför inte: Once upon a time i was falling in love, now im only falling apart theres nothing i can do but total eclipse of the heart Grymt bra, man blir liksom tvungen att stanna upp i vardagen och reflektera när man hör sånt. Ja eller hur. Särskilt när man går igenom svåra stunder med kärleken. ☺️
Oates Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 (redigerat) Finns för många för att lista men: Burning, looting, raping, shooting, Burning, looting, raping, shooting, A burning, looting, raping and a shooting, Burning, looting, raping and a shooting, All this I'd do I'll kill for you. Oh c'mon pretty baby won't you take my hand, Or come and fuck the singer in a rock and roll band, Oh baby baby baby baby baby, I wanna see your blood all over the land, All this I'd do I'll kill for you. Coz I'm a warrior (warrior) of Ghengis Khan, I'm warrior (warrior) the blood won't wash away, I'm a warrior I'll kill my self one day. /Bad News - Warriors of Genghis Khan (Enligt sångaren en politisk sång HAHAHA!!) http://se.youtube.com/watch?v=YB7DGe3paEM "Nu är jag stark, det är ingen lek, för jag snodde massa piller från ett apotek" - Svullo- För fet för ett fuck och mitt seriösa bidrag: Oh min moder - hur ska jag hedra dig? Oh min moder hur ska jag hedra dig? Men fåglarna sjunger i grönan lind. Jordelivet följer sin bana Här ger jag ditt namn till den hårda vind som en dag ska fyll vår fana. Och tag det hat som när min själ - när jag dör ska jag inte dö som träl! Oh min moder så ska jag hedra dig! Oh min moder så ska jag hedra dig! /Dan Berglund - Anderssons Kärring Redigerat 20 januari 2009 av Oates
DieHard (oregistrerad) Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 (redigerat) Ja Bad News, det är grymt 80-tal det. 😛😎 Bara kolla in deras slakt av Bohemian Rapsody http://www.youtube.com/watch?v=A_1umuB5ZJs Redigerat 20 januari 2009 av DieHard
vktr Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 "...this girl who I met whose pride makes her hard to forget, She took pity on me, horizontally, but most likely because of my band." - Say Anything - "Woe"
Matilda (oregistrerad) Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 "...gå så försiktigt du kan dina ögon kan krossa min värld som stenar mot glas..." "Varning för ras" Lars Winnerbäck
KillwithSkill Postat 23 januari 2009 Postat 23 januari 2009 Magnus Uggla: Pom på pom oh oh oooooo na na na shobidooa oooooooo na na na ou ououå Pom på pom oh oh oooooo na na na shobidooa oooooooo na na na ou ououå
tomazopantera Postat 24 januari 2009 Postat 24 januari 2009 Mitt i Moskva bor världens siste rockkung Han darrar överläppen, slänger mikrofonen Han tror och ber att rubel snart blir dollar för gränserna ska öppnas har dom sagt på radion Och över sängen tittar Little Richard ner ifrån planscher värda en förmögenhet Men när längtan blir till gråt ber han klockan skynda på: Snälla ta mig tusen dagar härifrån Perssons pack / 1000 dagar
freddie Postat 24 januari 2009 Postat 24 januari 2009 Försökte bestämma mig för en fras i texten, men det går ju inte, allt äger:(men skulle jag tvingas så är det isåfall slutfrasen.."They got groupies for their band...osv") Elvis, he's a hero he's a superstar, And I hear that Paul McCartney drives a Rolls Royce car. And Dylan sings for millions, And I just sing for free. Oh, everybody's makin' it big but me. Oh, everybody's makin' it big but me. Everybody's makin' it big but me. Neil Diamond sings for diamonds, And here's ole rhinestone me. Oh, everybody's makin' it big but me. Well, I hear that Alice Cooper's got a foxy chick To wipe off his snake, keep him rich. And Elton John's got two fine ladies, And Doctor John's got three. And I'm still seein' them same old sleezoes That I used to see. Oh, everybody's makin' it big but me. Everybody's makin' it big but me. I've got charisma And personality. How come everybody's makin' it big but me? Well, I paint my face with glitter Just like Bowie does. And I wear the same mascara That Mick Jagger does. And I even put some lipstick on -- That just hurt my dad and mom. Everybody's makin' it big but me. They got groupies for their bands, And all I got is my right hand. And everybody's makin' it big but me Gruppen, någon? ®offe OK. Utan att skrolla ned å se om nån redan svarat: Dr Hook. De har ALLTID de bästa texter. Ta bara "Cover of the Rollin Stone" vilket gav dem just - Ett "Cover of the Rollin Stone" 🙂
DieHard (oregistrerad) Postat 24 januari 2009 Postat 24 januari 2009 Kill with power, die, die hahahhaaha. Manowar. Oj vilka textgenialiska låtar Joey DeMaio skriver. Kommer garanterat till Valhall när han dör 🙂
Stonerbox Postat 24 januari 2009 Postat 24 januari 2009 (redigerat) Hunter S. Thompson: "We can´t stop here, this is bat-country!" Ingen låt text men ändå underbar, skulle dock göra sig gott i en låt! 🙂 Redigerat 24 januari 2009 av Stonerbox
DieHard (oregistrerad) Postat 24 januari 2009 Postat 24 januari 2009 Martin Svensson Fiskar Som Viskar La lala lala lala la lala lala lala Alla plockar blommor, blommorna på marken Och alla får, lägga sig var dom vill i parken Alla klappar takten, dansar ut på ängen Och alla får, sjunga lalala i refrängen Vi är som fiskar, fiskar som viskar Vad ska vi göra? Varför ska vi tänka? Vi behöver bara sjunga "la lala lala lala" Vad ska vi göra? Varför ska vi tänka? Vi behöver bara sjunga "la lala lala lala" Under alla kläder, barfota i solen Sommarvind, du är våt och jag är törstig Vi är som fåglar, fåglar som frågar Vad ska vi göra? Varför ska vi tänka? Vi behöver bara sjunga "la lala lala lala" Vad ska vi göra? Varför ska vi tänka? Vi behöver bara sjunga "la lala lala lala" Vi är som blommor, blommor som blommar Vi är som svanar, svanar som talar Vi är som ålar, ålar som vrålar Vi är som fiskar, fiskar som viskar Vad ska vi göra? Varför ska vi tänka? Vi behöver bara sjunga "la lala lala lala" Vad ska vi göra? Varför ska vi tänka? Vi behöver bara sjunga "la lala lala lala” La lala lala lala la lala lala lala
DieHard (oregistrerad) Postat 24 januari 2009 Postat 24 januari 2009 Jag ville komma bort - se mig om träffa flickor och få dricka rom jag tog gitarren med - Italiens land lockade med sin varma strand vi dansa' Holala, Boggalo och min svarta tjej var jätte go' ja det var livat, glatt och trevligt när vi dansa' fram min brud och jag ja det var livat, glatt och trevligt när vi dansade hon och jag Balla, Balla Singoalla pallar du för kärleken från lilla mig kalla, kalla handen vill jag inte ha från dig nej, nej du gillar väl mig Balla, Balla Singoalla svallar inte kärleken, säg min lilla vän falla, falla vill mitt hjärta om du vill gå från mig - nej du gillar väl mig Hon var min ögonsten - favorito det var en flicka kan ni tro och kvällen kom med sång med trumpet det var ett väldans hålligång vi dansa' Holala, Boggalo och min svarta tjej var jätte go ja det var livat, glatt och trevligt när vi dansa' fram min brud och jag ja det var livat, glatt och trevligt när vi dansade hon och jag
KillwithSkill Postat 24 januari 2009 Postat 24 januari 2009 Martin SvenssonFiskar Som Viskar La lala lala lala la lala lala lala...... En till banbrytande fras: Martin igen då... "Bli blä blue bli bla bla, vi har vårt eget språk" 🙂 MUPP!!!
freddie Postat 24 januari 2009 Postat 24 januari 2009 (redigerat) Kill with power, die, die hahahhaaha. Manowar. Oj vilka textgenialiska låtar Joey DeMaio skriver. Kommer garanterat till Valhall när han dör 🙂 Joey är kung på sjysta metal texter (i Manowars genre). Ta bara en låt med namnet "All men play on 10". Jag menar, hur RocknRoll är inte det! Alla lirar för fulla muggar! För att vara lite mer sofistikerad & känslig... ELO: "I've got a ticket to the moon I'll be leaving here any day soon Yeah, I've got a ticket to the moon But I'd rather see the sunrise in your eyes." Det krävs att man hör låten när Jeff sjunger "...sunrise... in your eyes." Jag måste alltid hålla igen en tår när jag hör detta. I samma anda så har vi Grateful Dead med: "Standing on the moon With nothing left to do A lovely view of heaven But I'd rather be with you - be with you" Det är bara så vackert att mitt lilla metal hjärta (Metalheart någon?) smälter. Alltid på väg att småböla där åxå. (Edit: Censur pga överförfriskning vid inlägg.) Redigerat 24 januari 2009 av freddie
KillwithSkill Postat 24 januari 2009 Postat 24 januari 2009 Rätt kul med deras vikingimage.... Det var våra förfäder som våldtog Joey DeMaio's anor. Inte tvärtom som manowar tror.
DieHard (oregistrerad) Postat 24 januari 2009 Postat 24 januari 2009 Rätt kul med deras vikingimage.... Det var våra förfäder som våldtog Joey DeMaio's anor. Inte tvärtom som manowar tror. Ja så töntiga som de är kan bara amerikaner eller tyskar vara 🙂 Och vad sägs om det här från wikipedia 🙂 : Enligt flera hemsidor har Eric och de andra bandmedlemmarna också öppnat ett museum på tyska gränsen mot Tjeckien där dom stolt visar upp krigsrekvisita och sig själva uppförda som vaxdockor iförda läderklädsel och svärd härstammande från anglosaxiska tidsåldern.
DieHard (oregistrerad) Postat 24 januari 2009 Postat 24 januari 2009 Martin SvenssonFiskar Som Viskar La lala lala lala la lala lala lala...... En till banbrytande fras: Martin igen då... "Bli blä blue bli bla bla, vi har vårt eget språk" 🙂 MUPP!!! Gissar att hans stora idol heter PG 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.