Jump to content
Annons

Wave Lab 4.0 Audio Montage

Recommended Posts

LeffeB (oregistrerad)
Postat

Hej jag läser och är nästan där, men....Hur gör jag bäst en inspelning med lite prat-spelar in/importerar wave ljud-igen lite prat-mera musik-mera prat mellan låtarna typ radio. Jag har nästan lyckats men förstår bl.a inte hur jag skall spara för att kunna bränna CD för uppspel i hemCD. Tackar på förhand/Leffe

Annons
Postat
Hej jag läser och är nästan där, men....Hur gör jag bäst en inspelning med lite prat-spelar in/importerar wave ljud-igen lite prat-mera musik-mera prat mellan låtarna typ radio. Jag har nästan lyckats men förstår bl.a inte hur jag skall spara för att kunna bränna CD för uppspel i hemCD. Tackar på förhand/Leffe

Du måste göra en Audio CD i RED BOOK formatet. Jag har för mig att du måste ha en CD-recorder och inte bara en cd-brännare i datorn. Dvs du måste koppla in en cd-recorder till datorn och välja detta i menyn i Wave Lab.

LeffeB (oregistrerad)
Postat

Jo tack vad är det för skillnad på en recorder och brännare? är det inte samma sak? Och hur plockar jag bäst omkring filerna i Audio Montage , jag har provat med att bara använda kanal 1 stereo och sedan via markören spela in prat eller ljud efter varandra i en lång rad-är det rätt att göra så? Men jag får frågor när jag skall spara som jag stupar på. Kan jag bränna det klara materialet i Nero om jag lyckas med sparningen?

Postat

Bra mycket enklare att göra det här i ett flerkanalsprogram. Vilket sequenser alt inspelningsprogram som helst gör det här lätt som en plätt, men eftersom det bara handlar om wave i det här fallet så bör du prioritera ett program med med bra editeringsmöjligheter. Sen är det bara att avsluta med en bounce så är du hemma... 🙂

LeffeB (oregistrerad)
Postat

Tack jag förstår hur du menar men min fråga var hur gör jag i Audio Montage?

Postat (redigerat)

Antar att det är ett enkanalsprogram, ungefär som SoundForge....

Isåfall borde väl det enklaste va att spela in varje snutt för sig (alltså i olika filer), och sedan klippa-klistra ihop allt i rätt ordning i en fil på slutet.

Har du den i 16bit 44,1kHz wav-format så är det bara att du kör in den i ditt brännarprogram sedan och gör en audio-CD.

Var det det här du menade? 🙂

Edit: kHz inte KHz!! 🙂

Redigerat av android
LeffeB (oregistrerad)
Postat

Tack igen det är precis vad jag gör, att vad man borde göra testa sig fram mm men jag får inget svar på min fråga . Hur skall man göra i Audio Montage? om man läser info om att lägga upp en radiosändning skall det vara så jäkla bra, men hur gör jag då? / Leffe

Postat (redigerat)

När du ska göra en slutmix i audiomontage ska du använda Render-funktionen i masterpanelen då mixar den ner alla effekter och clip du har i montaget till en stereofil...

44,1khz och 16bit kanske jag inte behöver upplysa om 😄

I nero startar du sedan en ny Audio-CD och letar rätt på din fil...

Sen bränner du filen som vilken annan låt som helst

Redigerat av demoniqus
LeffeB (oregistrerad)
Postat

Tack det låter bra, men jag undrar bara är det rätt väg att jobba med 1st stereokanal och spela in vid markören efter tidsaxeln hela tiden tal varvat med musik eller skall man öppna fler kanaler för varje tal/musikinspelning? Mvh Leffe

Postat

Du får ju större kontroll om alla spår är separerade.. musik på 1:an tal på 2:an o.s.v.. sen kan du ju ha separata effekter på varje spår vilket kan bli knepigt annars... dessutom blir allting mycket mer överskådligt.

Lycka till

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.