Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Jag undrar hur och/eller med vad man tar ut ljudet ur till exempel en film, extrahera så att säga, enkelt utryckt!

Typ vilka program man kan använda för just den uppgiften...

Uppskattar tydliga svar tack!

Annons
Postat

Jag brukar använda programmet Creative Smart Record som tillhör mitt ljudkort SoundBlaster X-fi. Kolla om du inte har en funktion som heter "record what you hear" eller liknande.. Annars funkar det bra med VLC eller Foobar2000 mediaspelare också (bara att googla).

Tjena!

Jag undrar hur och/eller med vad man tar ut ljudet ur till exempel en film, extrahera så att säga, enkelt utryckt!

Postat
Jag brukar använda programmet Creative Smart Record som tillhör mitt ljudkort SoundBlaster X-fi. Kolla om du inte har en funktion som heter "record what you hear" eller liknande.. Annars funkar det bra med VLC eller Foobar2000 mediaspelare också (bara att googla).
Tjena!

Tack för ditt svar.

Alltså jag har VLC, och har letat igenom alla möjliga menyer, men hittar inget på den. Måste man ladda ner någon speciell plug-in eller nått i den stilen?

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Adobe Premiere CS3

Postat (redigerat)
Adobe Premiere CS3

Billigt och behändigt? 😎

MPEG Streamclip är gratis och finns för både Windows och Mac OS.

Förutom att konvertera videoformat (MPEG-TS/MPEG-4/Quicktime/AVI) finns även "Extract Audio".

Separationen av audio och video brukar vi kalla demultiplex. (...som motsats till sammansättningen av ett bildspår och ett ljudspår som är multiplex)

Det finns multiplex/demultiplex inbyggt i videokodaren TMPGEnc (som finns i en gratis version).

(File, Tools, Demultiplex)

Då får du ut ljudspåret i dess originalformat, dvs. ingen omkodning av t ex mp3:an sker.

Redigerat av Linus
Postat

Alla mjukvaror är väldigt billiga om man vill att dom ska vara billiga. 😄

Postat
Alla mjukvaror är väldigt billiga om man vill att dom ska vara billiga. 🙂

Det kan Porschen på gatan också vara för den händige 😄

Postat

Men då kommer någon stackars människa att sakna sin Porshe om man gör så... 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.