Taner Postat 15 januari 2009 Postat 15 januari 2009 (redigerat) De flesta av er känna väl redan till att Kanye Wests Heartless är hyffsatt basig. Men även när jag maxar de låga frekvenserna på min Equalizer så distar inte basen? hur är detta möjligt? Hur åstadkommer jag detta? När jag använder samma Equalizer inställningar på mina låtar distar basen, så hur gör Kanye West? Kan en Limiter vara svaret? Redigerat 15 januari 2009 av Taner
jarlo Postat 16 januari 2009 Postat 16 januari 2009 (redigerat) Du vill få till lika fet bas som Kanye West...? Det finns en massa olika grejer man kan göra för att få till fet bas, men att dra upp 10db subbas-frekvenser är oftast ingen bra idé (varken på ett enskilt ljud eller på master-kanalen). Prova istället att dubba flera ljud. Ett basljud som har mycket subbas, ett basljud som har lite mer mellanregister och kanske ännu ett basljud som tar hand om toppen. En limiter kommer nog inte hjälpa dig i det här fallet... Redigerat 16 januari 2009 av jarlo
Piccazzo Postat 16 januari 2009 Postat 16 januari 2009 Har för mig att man kunde ladda hem Multi-track på låten av honom , så leta upp dom och analysera
kallemio Postat 16 januari 2009 Postat 16 januari 2009 Köttar han inte med 808kickar som bas? Fick för mig att han använde det i många av sina låtar när jag lyssnade igenom plattan snabbt. 808ans kickar är naturligt väldigt runda basiga och härliga. Eq och kompressor efter smak så ska det nog bli bra
IDF Postat 16 januari 2009 Postat 16 januari 2009 Köttar han inte med 808kickar som bas? Fick för mig att han använde det i många av sina låtar när jag lyssnade igenom plattan snabbt. 808ans kickar är naturligt väldigt runda basiga och härliga. Eq och kompressor efter smak så ska det nog bli bra Inte så konstigt heller.. det är helt enkelt en sinuston som sjunker i tonhöjd direkt efter attacken.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.