Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej ! jag har ett problem när ja har lagt sång i fl o vill rätta till sångmelodin i programmet Melodyne Essential 1.8 så tar han inte emot dem wav filerna. Det står så här : This file format is not supported. MelodyneEssential supports up to 24 bits and 96 kHz but the file is 32 bits at 44 kHz .

Men då om jag ändrar på inställningarna i FL "" options - Audio setttings - mixern till 96 Hz så blir det inte alls bra . för allt annat ljud blir skit . . 🙂

Så finns det nått annat som man kan göra för just sång? Helst vill ja kunna sjunga in sången i FL för man är mer hemma där än tex cubase osv .

Tack för svar! 🙂

Annons
Postat
Hej ! jag har ett problem när ja har lagt sång i fl o vill rätta till sångmelodin i programmet Melodyne Essential 1.8 så tar han inte emot dem wav filerna. Det står så här : This file format is not supported. MelodyneEssential supports up to 24 bits and 96 kHz but the file is 32 bits at 44 kHz .

Men då om jag ändrar på inställningarna i FL "" options - Audio setttings - mixern till 96 Hz så blir det inte alls bra . för allt annat ljud blir skit . . 😏

Så finns det nått annat som man kan göra för just sång? Helst vill ja kunna sjunga in sången i FL för man är mer hemma där än tex cubase osv .

Tack för svar! :rolleyes:

Bounca filen till 24 bits och testa igen, om det inte går i FL kan du ju ta 32 bits och sedan göra om det i ett annat program.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.