Jump to content
Annons

Hjälp med att välja mjukvara

Recommended Posts

museo12 (oregistrerad)
Postat

Har fastnat i Programdjungeln vad det gäller musikskapande program och behöver hjälp.

Vill göra musik med en midi-synth (+ vanlig bärbardator och externt ljudkort) och använda mig av virtuella instrument vad det gäller resten. Musikstilar de flesta. Känner till Cubase och Reason och det bästa hade väl varit en blandning av dom. Cubase har både audio (bra vid sång) och midi, men inte så mycket inbyggda instrument, som Reason. Budgeten räcker dock inte till två program och rewire.

Ni som har mer erfarenhet - hur hade ni valt som mig?

Annons
Postat

Jag skulle nog ha köpt Reason och sedan använt mig av någon gratis DAW till audioinspelning. Har du tur får du kanske t.om med någon LE eller Lite version av något program tillsammans med ditt ljudkort.

mvh

Niklas

museo12 (oregistrerad)
Postat

Tack för era svar!

Det lutar åt Reason.... till att börja med.....

museo12 (oregistrerad)
Postat

Suttit en del med demon, eftersom den stängs ner efter 20 minuter, så hinner man mest få en ganska ytlig inblick...

Hur är det med färdiga komp/harmonier (som man kan styra hur de kompar) på gitarr, piano, synth, basslingor etc kan man få det på Reason? Alltså som man styr via en midi-keyboard? Om inte, går det att ladda ner till Reason(gratis)?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.