Jump to content
Annons

Thomann blir kanske kund hos svenska Kreditor

Recommended Posts

Postat
Men är det trots allt inte lite underligt/lustigt att folk har råd att betala av prylar på avbetalning, men inte har råd att spara motsvarande summa per månad för att sen köpa det man behöver? 🙂

handlar väl inte så mycket om råd eller inte - utan om att behöva vänta eller inte

antingen betalar du summan X å väntar tre år eller så betalar du summan X å får det du vill ha direkt - enkelt sett

• 1 år senare...
Annons
  • Svar 68
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postat
Jag pratade med en på Kreditor som berättade att dom varit i kontakt med den tyska jätten Thomann för att ingå avtal. Han kunde inte i detalj gå in på hur långt man kommit i förhandlingarna. Om det blir en affärsuppgörelse så öppnas nya möjligheter för svenska kunder då man kan göra kreditköp hos Thomann. 😄

Kan man göra kreditköp nu då?

Postat

end of an era för MB och 4sound.

Många som kör thomann nu utan att ens kolla maffiabörsen.

Jag har faktiskt bara så positiva erfarenheter av thomann nu att jag inte ens tycker det är tryggare att gå til den lokala börsen längre. Hade däremot ett reklamationsärende av farsans telecaster på börsen i höstas där vi inte såg den gitarren på 2-3 månader.

Nä, it's over för butikskedjorna tror jag, om inget drastiskt händer.

Köpte mig en ny gitarr från tysken förra veckan - beställde tisdag - i fredags stod svenska posten och ringde på med mitt paket, väl emballerat.

Så har det varit med de senaste 4 beställningarna jag gjort från thomann. Hittar ingen anledning att inte handla där.

Ibland står folk upp för börsen på ett otäckt vis, som om det vore en lokal viktig näringsidkare. Ett norskt j-vla storbolag, vem bryr sig?

Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Ibland står folk upp för börsen på ett otäckt vis, som om det vore en lokal viktig näringsidkare. Ett norskt j-vla storbolag, vem bryr sig?

Antagligen de som ibland vill känna på prylarna innan de köper dom och få lite tips råd och skvaller innan de slår till och köper något, mao de flesta kunder...

Prisskillnaderna är ju inte heller så stora längre vissa märken är ju ofta billigare i svenska butiker än hos den tysken...

Postat
Antagligen de som ibland vill känna på prylarna innan de köper dom och få lite tips råd och skvaller innan de slår till och köper något, mao de flesta kunder...

Prisskillnaderna är ju inte heller så stora längre vissa märken är ju ofta billigare i svenska butiker än hos den tysken...

K R E D I T K Ö P ????

Hittar inget på deras hemsida.

• 5 månader senare...
Postat

Någon som vet om de fortfarande inte kör avbetalning för svenska kunder? Den svenska kundtjänsten är så jävla trög på att svara. Fortfarande inget svar efter 2 dagar. Dåligt!

Postat

Men är det trots allt inte lite underligt/lustigt att folk har råd att betala av prylar på avbetalning, men inte har råd att spara motsvarande summa per månad för att sen köpa det man behöver? 🙂

Det kan bero på att den som är 21 inte vill spara och vänta tills han är 28 på att köpa de där bongotrummorna från LP som han fluktat in på, utan väljer därför att lägga att ta dem på avbetalning istället.

Postat

end of an era för MB och 4sound.

Många som kör thomann nu utan att ens kolla maffiabörsen.

Jag har faktiskt bara så positiva erfarenheter av thomann nu att jag inte ens tycker det är tryggare att gå til den lokala börsen längre. Hade däremot ett reklamationsärende av farsans telecaster på börsen i höstas där vi inte såg den gitarren på 2-3 månader.

Nä, it's over för butikskedjorna tror jag, om inget drastiskt händer.

Köpte mig en ny gitarr från tysken förra veckan - beställde tisdag - i fredags stod svenska posten och ringde på med mitt paket, väl emballerat.

Så har det varit med de senaste 4 beställningarna jag gjort från thomann. Hittar ingen anledning att inte handla där.

Är Musikbörsen norskt? 😳

Varför inte MusicStore framför Thomann?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.