Jump to content
Annons

Thomann blir kanske kund hos svenska Kreditor

Recommended Posts

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Jag pratade med en på Kreditor som berättade att dom varit i kontakt med den tyska jätten Thomann för att ingå avtal. Han kunde inte i detalj gå in på hur långt man kommit i förhandlingarna. Om det blir en affärsuppgörelse så öppnas nya möjligheter för svenska kunder då man kan göra kreditköp hos Thomann. 🙂

Annons
  • Svar 68
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postat (redigerat)

Jag ser det här som nåt jättepositivt om det blir av. 😛

[Edit] La till en Smiley

Redigerat av Analogfreak
Postat
Jag handlar aldrig på kredit.

Ocker kallar jag det. 😛

Men grymt att kunna handla på faktura istället för att betala med kort.

Postat

Ocker kallar jag det. 😐

Jo men man blir alltid lurad, går aldrig att vinna på det! 😛

Postat

Ocker kallar jag det. 😎

Men handla på faktura med kort då.

DieHard (oregistrerad)
Postat

Och vad skulle fördelen vara med kreditköp? Spara och snåla ihop och betala allt på en gång istället. Känns mycket bättre än ha skuld.

Glaskatten (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ocker kallar jag det. 😎

Köper man räntefritt som Kreditor erbjuder så blir det ofta faktiskt billigare än att casha då man slipper binda pengarna...

Redigerat av Glaskatten
Postat

Ocker kallar jag det. 😎

Köper man räntefritt som Kreditor erbjuder så blir det ofta faktiskt billigare än att casha då man slipper binda pengarna...

Men inte avgiftsfritt vilket det blir om du tar det på kredit på kreditkort. Finns inga fördelar med detta förutom att det är svårare att får kreditkort. Men blir man inte beviljad ett sånt kort så ska man inte ha kredit.

Postat

Ocker kallar jag det. 😎

Men inte avgiftsfritt vilket det blir om du tar det på kredit på kreditkort. Finns inga fördelar med detta förutom att det är svårare att får kreditkort. Men blir man inte beviljad ett sånt kort så ska man inte ha kredit.

Fick du avslag eftersom du verkar så upprörd? 🙂

Postat

Att köpa nåt med kontanter eller mot faktura är väl upp till var och en att avgöra tycker jag.

Att möjligheten finns är jättebra tycker jag. Sen måste man ju naturligtvis göra en budget och inte tokhandla.

¤-sound och Musikbörsen har ju sedan flera år gett kunder den möjligheten att kunna dela upp betalningen så det är ju inte konstigt tycker jag om Thomann genom Kreditor

nu väljer att ge kunder samma möjligheter. Jag tror att Thomann nu vinner de kunder som i dagsläget väljer att handla dyrare hos de svenska musikaffärerna bara för att kunna dela upp sin betalning. 😎

pme (oregistrerad)
Postat

Ett litet problem i dessa lågkonjukturer är att butiker konkar. Och i dessa tider är kunder värdefulla så lite krav kan man allt ställa.

Jag tror iofs inte att musikinstrument är lika konjukturkänsligt om tex butikerna som kränger datorer där kunderna till mycket större del

är företag. Men man ska vara lite försiktigare speciellt man ska köpa något om inte finns i lager.

DieHard (oregistrerad)
Postat

Ocker kallar jag det. 🙂

Men du som jobbar i butik? Om jag inte misstar mig? Då vet du lika väl som jag att det finns inget som räntefritt. Det är en stor bluff som man har kört med i alla dessa år. 😎

Postat

Ocker kallar jag det. ☺️

Men handla på faktura med kort då.

Så det är bättre att ha ett kreditkort än att få en faktura på det man handlar? Dessutom så kanske jag inte vill betala varan förän efter att jag har fått produkten? Var många som blev blåsta när Databutiken.com gick i putten för några veckor sedan...

Jag köpte en Liquid Mix från Jam för ett par veckor sedan. Tog någon vecka, sedan så hade jag den tillsammans med en faktura med 15 dagars betalningstid i ett paket på posten. Det funkar precis som att handla på faktura från vilket företag som helst. Jag tycker det är bekvämt, men om man vill betala med kort så kommer det helt säkert att fortsätta att fungera som tidigare.

Postat
Så det är bättre att ha ett kreditkort än att få en faktura på det man handlar?

JA! Bonus och garanti. Inga risker så länge du använder sunt förnuft. Låna inte ut kortet etc.

Dessutom så kanske jag inte vill betala varan förän efter att jag har fått produkten?

Nej, det behöver du inte.

Var många som blev blåsta när Databutiken.com gick i putten för några veckor sedan...

Tänker du på kameraexperten.

Ja, de som betala med betalkort ligger i riskzonen, men många banker kommer nog ersätta efter utredningen. De som betala med kreditkort fick tillbaka pengarna inom någon vecka.

Jag köpte en Liquid Mix från Jam för ett par veckor sedan. Tog någon vecka, sedan så hade jag den tillsammans med en faktura med 15 dagars betalningstid i ett paket på posten. Det funkar precis som att handla på faktura från vilket företag som helst. Jag tycker det är bekvämt, men om man vill betala med kort så kommer det helt säkert att fortsätta att fungera som tidigare.

Kul för dig...men jag hade fått min liquid mix snabbare ☺️ Och sluppit en UC på mig.

Postat

Ocker kallar jag det. 😉

Men du som jobbar i butik? Om jag inte misstar mig? Då vet du lika väl som jag att det finns inget som räntefritt. Det är en stor bluff som man har kört med i alla dessa år. ☺️

Nej jag jobbar inte i butik, och det är klart att det ofta är någon avgift inblandad i räntefria köp (oftsa rätt låg eler ingen alls om man betalr inom 45 dagar.. men ponera att du får tillfälle att köpa något du behöver till ett väldigt bra pris, men du har inga pengar att köpa för, då blir det ju billigare att köpa räntefritt vid det tillfället än att vänta tills du har pengar och priset på prylen är högre...

Postat (redigerat)
Var många som blev blåsta när Databutiken.com gick i putten för några veckor sedan...

Tänker du på kameraexperten.

Ja, de som betala med betalkort ligger i riskzonen, men många banker kommer nog ersätta efter utredningen. De som betala med kreditkort fick tillbaka pengarna inom någon vecka.

Nej, kamerabutiken har väl inte gått i konkurs än...? Dom har väl bara blåst en massa folk på pengar och försvunnit. :-( Datorbutiken.com hette den som gick i konkurs som jag menade...

Kul för dig...men jag hade fått min liquid mix snabbare ☺️ Och sluppit en UC på mig.

Det är skillnad på kreditupplysning och kreditupplysning... En enkel kreditupplysning registreras inte i kreditförfrågningshistoriken och man får inte någon upplysningskopia på den. Påverkar alltså inte framtida möjligheter att få lån, krediter mm.

Däremot så håller jag i princip med dig. Avbetalning eller liknande ska man försöka hålla sig borta från.

Redigerat av henning
Postat
Däremot så håller jag i princip med dig. Avbetalning eller liknande ska man försöka hålla sig borta från.

Absolut, sett förmycket ekonomiska problem hos privatpersoner i mitt jobb. Det börjar att man lever över sina tillgångar, så därför är jag kritisk mot allt som heter avbetalning och "räntefritt".

Postat

Absolut, sett förmycket ekonomiska problem hos privatpersoner i mitt jobb. Det börjar att man lever över sina tillgångar, så därför är jag kritisk mot allt som heter avbetalning och "räntefritt".

Jo men man lever ju bara en gång...

Sedan är det ju inte alla som får problem...Dom flesta kan

faktiskt betala tillbaka pengarna...

Postat

Jo men man lever ju bara en gång...

Sedan är det ju inte alla som får problem...Dom flesta kan

faktiskt betala tillbaka pengarna...

Exakt... Vissa lånar till att köpa hus eller bil... andra till att bygga studio... Det gäller att få ut det man vill av livet tycker jag... 😉

pme (oregistrerad)
Postat

Tyvärr så är det så att det svenska välfärdsystemet har de tråkiga bieffekterna att folk blir vårdslösa och räknar kallt med att staten och skattebetalarna ska komma till undsättning.

Postat
Tyvärr så är det så att det svenska välfärdsystemet har de tråkiga bieffekterna att folk blir vårdslösa och räknar kallt med att staten och skattebetalarna ska komma till undsättning.

Håller helt med, har ingen sympati överhuvudtaget (borde kanske ha lite iaf) för folk som klantar till det med sms-lån, Nigeria-brev, pyramidspel och liknande. Såvida man inte är mentalt handikappad är det ens eget ansvar att inte gå på några ekonomiska minor. Det är ju inte svårt att tänka efter före och läsa det finstilta. Vet man med sig att man har svårt för att räkna med procent och räntor borde man väl ändå ha tillräckligt med vett i skallen för att fråga någon som kan innan man ingår olika avtal.

Räntefria köp brukar ju nästan aldrig vara just räntefria. "Faktureringsavgiften" drar ju ofta upp den faktiska räntan till 10-20% vilket är ett skämt jämfört med ett vanligt seriöst banklån.

Postat

Min grundinställning är att det är systemet det är fel på inte människan..

Fast...detta är ju en filosofisk evighetsdebatt utan början och utan slut...låt oss börja en sådan debatt i någon annan tråd kanske ?

Postat

Håller helt med, har ingen sympati överhuvudtaget (borde kanske ha lite iaf) för folk som klantar till det med sms-lån, Nigeria-brev, pyramidspel och liknande. Såvida man inte är mentalt handikappad är det ens eget ansvar att inte gå på några ekonomiska minor. Det är ju inte svårt att tänka efter före och läsa det finstilta. Vet man med sig att man har svårt för att räkna med procent och räntor borde man väl ändå ha tillräckligt med vett i skallen för att fråga någon som kan innan man ingår olika avtal.

Räntefria köp brukar ju nästan aldrig vara just räntefria. "Faktureringsavgiften" drar ju ofta upp den faktiska räntan till 10-20% vilket är ett skämt jämfört med ett vanligt seriöst banklån.

"Seriösa banklån" finns det ju inte så många av när det gäller mindre summor då blir ju kostnaderna ofta betydligt högre än "räntefria köp" som faktiskt oftast är räntefria om man betalar mot faktura t.e.x...

Postat

"Seriösa banklån" finns det ju inte så många av när det gäller mindre summor då blir ju kostnaderna ofta betydligt högre än "räntefria köp" som faktiskt oftast är räntefria om man betalar mot faktura t.e.x...

Klart du kan kliva in på Swedbank och låna 10-20.000 till en rimlig ränta, så länge du har en säkerhet (typ en lägenhet) och är kreditvärdig. Men det är väl iofs där det oftast spricker för många som exempelvis tar sms-lån.

Postat

Anledningen till att jag startade den här tråden var att Thomann eventuellt kommer att erbjuda samma typ av köp som de svenska musikaffärerna och då blir dom ännu mer konkurrenskraftiga. 🙂

Postat
Anledningen till att jag startade den här tråden var att Thomann eventuellt kommer att erbjuda samma typ av köp som de svenska musikaffärerna och då blir dom ännu mer konkurrenskraftiga. 🙂

Om dom erbjuder avbetalning kommer jag iallafall köpa lite nya prylar jag drömt om länge nu 🙂

Postat

Men är det trots allt inte lite underligt/lustigt att folk har råd att betala av prylar på avbetalning, men inte har råd att spara motsvarande summa per månad för att sen köpa det man behöver? 🙂

Postat

Jag tar allting som det kommer.. livet likaså.. Jag planerar ingenting utan lever som i olika bubblor... Så att om jag skulle spara länge till nåt så skulle jag tappa fokus och bränna pengarna på nåt annat så det sket sig... Allt ska ske nu och på en gång för mig.... 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.