Jump to content
Annons

Invalid Project File

lill-petter (oregistrerad)

Recommended Posts

lill-petter (oregistrerad)
Postat

satt precis och klippte lite wav ljud i ett projekt i cubase, när cubase plötsligt hänger sig.

när jag startar om och öppnar projektet igen får jag felmeddelandet 'Invalid Project File'.

detta har hänt mig förut, men jag har aldrig lyckats öppna något av projekten igen.

till min fråga.. finns det någon som helst chans att jag kan öppna projektet igen?

jag kör SX2 på xp.

Annons
Postat

Nej, vad jag vet så är det inte möjligt att rädda filen då den är korrupt.

Vänj dig vid att alltid, alltid, alltid spara projekt som Minlåt v01, Minlåt v02 o.s.v.

/Majken

Postat

Och inte bara det! Så fort man har gjort en stor ändring eller ett stort tillägg i en låt bör man spara. Senast igår hängde sig mitt Cubase, och jag hade inte sparat ... :rolleyes:

Postat

Detta har hänt mig också.. Efter typ 5-10 försök att öppna filen lyckades jag äntligen och gjorde då en backup på allt. Ha lite tålamod så kan det lösa sig, men inte säkert...

/Bergis.

Postat (redigerat)

Spara filen i ett annat namn 🙂 ? Mina Project blir corupted hela tiden med 2.0 fattar inte varför hoppas de fixar sig i 3.0... Annars om man inte orkar spara hela tiden kan man ju köra save auto var 10:e min lr nått

Btw går det bara att köra 12 channels med rewired fruity?! Tyckte jag läste de nån stanns.. 🙂

Redigerat av JnS

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.