Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag har nyligen fått hem ett mixer bord från ALTO av modellen GHIBLI FX16, tyvärr så fanns det ingen adapter med, något som jag visste när jag köpte den. Jag hade förhoppningar på att det skulle finnas korrekta beskrivningar i manualen ang. volt / ampere tal, dock hittar jag bara voltantalet (18 volt) och inget annat.

Är det någon som har en mixer av samma modell som kan hjälpa mig med specifikationerna för adaptern. Jag skulle visserligen kolla detta med rätt utrusning, med det skulle resultera i mer jobb än det är värt. 😕

Tack på förhand!

Annons
Postat (redigerat)

Står det inget precis intill kontakten på mixern?

Annars borde det gå att fråga i en butik som säljer Alto, som kan ringa upp distributören (Polysonic) och fråga - eller om distributören godkänner att slutkunder ringer direkt till dem med sådana frågor...

Redigerat av Claes
Postat

Tack för svaret, det fanns ingen information bredvid uttaget (Något som jag också reagerade på).

Jag mailade dock ALTO via deras webbsida, www.altoproaudio.com och fick ett snabbt svar!

Adaptern som jag skulle ha var följande: 230V/50Hz_AC24V/500mA_EI-41_EU

Dock känns detta lite märkligt, eftersom det står 18 volt i manualen, vad kan det bero på?

//Sebbe

Postat

Om den ska ha in AC, så sitter det likriktare och reglering i mixern, så om de säger att det ska funka med en trafo på 24V AC, så stämmer det säkert.

Hade det varit DC, så hade jag däremot inte litat det minsta på svaret... 😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.