Ken Kängström Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 (redigerat) Tjosan. Varför inte översätta HELA forumet till svenska. Borde bli lättare för folk att förstå sig på sökfunktionen bla och jag har själv problem ibland med engelskan. Skulle nog kännas lite skönt med ett helsvenskt forum också. Har inte stött på ett sånt tidigare 😲. Någon som håller med eller säger ifrån? MVH//Kenny Redigerat 24 november 2004 av addic59
hammagrella Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Tjosan.Varför inte översätta hela forumet till svenska. Borde bli lättar för folk att förstå sig på sökfunktionen bla och jag har själv problem ibland med engelskan. Skulle nog kännas lite skönt med ett helsvenskt forum också. Har inte stött på ett sånt tidigare . Någon som håller med eller säger ifrån? MVH//Kenny I beg your pardon...?
Ken Kängström Postat 23 november 2004 Trådstartare Postat 23 november 2004 Har du inte märkt att forumet är hälften svenskt och hälften engelskt?
hammagrella Postat 24 november 2004 Postat 24 november 2004 ...nope, inte tänkt på det. Sökfunktionen är på engelska kanske ja...
Ken Kängström Postat 24 november 2004 Trådstartare Postat 24 november 2004 jo lika så profil menyerna. och innehållstexten där. Halva forumet är på engelska och det kan kännas lite störigt. Kanske bara är jag men det vore najsigt om man kunde bestämma sig för ett språk 😉
staf Postat 24 november 2004 Postat 24 november 2004 Men alla i sverige kan ju engelska ändå, det är ju sveriges största "andra" språk. Fast jag är på din sida
hammagrella Postat 24 november 2004 Postat 24 november 2004 men det vore najsigt om man kunde bestämma sig för ett språk 🙂 Du menar att det vore NICE om man kunde bestämma sig för ett språk? 😉
Ken Kängström Postat 24 november 2004 Trådstartare Postat 24 november 2004 (redigerat) haha jo precis. Visst om de flesta kan engelska jättebra. Men det finns dom som inte kan det lika bra. Och det verkar kanske ologiskt att halva forumet är ett språk och andra halvan ett annat =) Redigerat 24 november 2004 av addic59
Polder Postat 24 november 2004 Postat 24 november 2004 hej Jag tror att det har en enkel förklaring. Studio Forum bygger på ett webbaserad forum som ligger på något företagsserver. Det forumet hyrs av Studio. Om Studio ska göra ett eget forum på svenska så kostar det mer än vad det kostar nu. kanske tio gånger så mycket. Så då har dom valt att lägga ut det på där här sättet o det blir lite engelska här o var. Det stör väl inte nån?
Björn Olsberg Postat 24 november 2004 Postat 24 november 2004 Det är vi som på eget bevåg som har en Gentoo-server stående på förlaget - så kontrollen över servern är helt Studios. Men det är riktigt att forumet bygger på en färdig forummjukvara. Anledningen till att inte allt är översatt är helt enkelt att det inte finns tid att göra det. Dräför har jag prioriterat att då och då ta de mest vanliga sidorna och översätta dem pö om pö. Visst finns det färdiga översättningar, men de har i mitt tycke varit ganska dåliga. Är det någon som är sugen på att översätta så skickar jag gärna över språkfilerna. Skicka bara ett PM.
Ken Kängström Postat 24 november 2004 Trådstartare Postat 24 november 2004 Hehe okaj jag bara tänkte lite allmänt å så =).
Tokas Postat 24 november 2004 Postat 24 november 2004 En översättning hade varit gött. Har stört mig på de engelska meningarna lite då och då. Fast inte så mycket så jag skulle orka översätta dem själv. 😉
Rapid Wanker Postat 24 november 2004 Postat 24 november 2004 Tack, your search has been completed... 😉
Ken Kängström Postat 24 november 2004 Trådstartare Postat 24 november 2004 haha... det var ju fint =)
hackeman Postat 6 december 2004 Postat 6 december 2004 Tack, your search has been completed... 🙂 ...eller "Are you sure? Ja / Nej". Jag undviker svenska programvaror/språkversioner på mina burkar, har mycket hellre allt på 100% engelska. Då har man dessutom samma som merparten av omvärlden, och de flesta instruktioner/referenser till gränssnittet är ju oftast på engelska (supportforum, kb's, etc). Hela "e-språket" är i första hand på engelska... 🙂
android Postat 6 december 2004 Postat 6 december 2004 Jag undviker svenska programvaror/språkversioner på mina burkar, har mycket hellre allt på 100% engelska. Då har man dessutom samma som merparten av omvärlden, och de flesta instruktioner/referenser till gränssnittet är ju oftast på engelska (supportforum, kb's, etc). Hela "e-språket" är i första hand på engelska... 🙂 Aj ögri!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.