Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

efter att thomann, till min stora förtvivlan, typ i förrgår slutat sälja digi 003r factory och numera bara 003+ har de sumpat alla mina tankar angående lämpligt ljudkort till mig som ska använda pro tools. 🤪

vad rekommenderas av Digi 003+ eller Profire 2626? den förstnämnda kostar ju trots allt 10 000 kr mer... vilket i sammanhanget är mycket pengar (skulle ju i teorin kunna köpa andra jävligt bra grejer för dom pengarna...) är det stor kvalitetsskillnad? man får ju inte protools med 2626an men det kostar ju inga 10 lax iallafall

SM

Redigerat av SuneMangs
  • 1 månad senare...
Annons
Postat
efter att thomann, till min stora förtvivlan, typ i förrgår slutat sälja digi 003r factory och numera bara 003+ har de sumpat alla mina tankar angående lämpligt ljudkort till mig som ska använda pro tools. 😏

vad rekommenderas av Digi 003+ eller Profire 2626? den förstnämnda kostar ju trots allt 10 000 kr mer... vilket i sammanhanget är mycket pengar (skulle ju i teorin kunna köpa andra jävligt bra grejer för dom pengarna...) är det stor kvalitetsskillnad? man får ju inte protools med 2626an men det kostar ju inga 10 lax iallafall

SM

jag köpte en Projectmix istället. samma preamps som Profire. Enligt flertalet testar jag läst så skall octa-amparna i projectmix/profire vara bättre än digi002/003.

har dock inte fått hem eländet än, så vi får väl se 🙂

Postat

Antagligen är det så, man får ju betala för massa spakar och elände när man skaffar en projectmix. I övrigt är det ju samma hårdvara. (preampar och adat-ingång etc)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.