Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag vet att liknande trådar finns

Jag vet att det finns info om dessa kort att söka

MEN:

Jag blir inte klokare och jag vet inte vad jag ska köpa. Därför behöver jag din hjälp. Erfarenheter av dessa kort tages tacksamt emot 😉

Dessa känns som det står mellan:

Tascam US-122L

ESI U46

M-Audio Fast Track USB

Line6 Toneport UX2

Endast usb-kort är aktuella.

Tack på förhand!

Annons
maart (oregistrerad)
Postat

jag har inte provat alla dom korten, bara Toneport UX2 och Fast Track USB. Fast Track USB tyckte jag var ett bra och prisvärt kort, helt okej ljudkvalité och funktionalitet för att vara ganska billigt och USB. Toneport-kortet är nog det sämsta jag jobbat med. Okej, det kan väl vara kul att leka i Gearbox, iaf dom första 10 minutrarna. Men hela kortet är väldigt plastigt, till och med ljudkvalitén är plastig. Så om det hade varit jag som skulle köpa hade jag strukit det från listan direkt. (Men jag vet att många andra här gillar det).

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

HJÄLP! Jag handlar också snart...

DieHard (oregistrerad)
Postat

Jag med. Vet inte om det blir Bregott eller Lätta 😆

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Jag med. Vet inte om det blir Bregott eller Lätta 😆

😛

Postat

Vilket ljudkort du ska köpa beror ju på vilka behov du har. Hur många mikingångar behöver du? Antal line-ingångar? Midi? Osv.

Postat

Med risk för upprepning så klistrar jag in detta från tidigare topic

Tar med glädje emot alla erfarenheter från dessa kort. Helst då inte spekulationer utan gärna ord från dig som använt kortet. Det luriga är att när man väl hittar ett intressant kort, så tycker någon att tex preampen är klen, å då blir man osäker.

Helt ny här och det finns säkert info om detta men jag vill i alla fall få tips och förslag från er som varit med ett tag. Here we go:

Tänkte be om några tips av er, då det är en djungel att söka bland.

> Tänkte gå över till inspelning via PC:n istället för min

> didgitalporta. Extern kort med usb verkat smidigt men är enligt vissa

> forum inte så bra. Detta är vad jag ska spela in:

>

> Akustisk gitarr, Line+uppmickning. (alltså 2 ingångar samtidigt)

> Elbas

> Sång- VIKTIGT MED BRA SÅNGLJUD. (beror ju såklart på mick men ändå... vill inte ha ett FÖR gitarranpassat kort.

>Synth

> Utöver detta så kanske man vill lägga på lite trummor(via trumprogram, EZ drummer eller liknande)

> och elgura med lite effekter. Har inga förstärkarprylar hemma och vill

> helst ha något externt kort med preamp, då en fantommatad mick verkar

> vara att föredra. Helst ska det följa med något bra

> redigeringsprogram. Är rätt novis så det behövs inga värstinggrejer.

> Har i dagsläget en stationär burk med XP(512 i RAM) samt en nyare laptop med vista (2056 i RAM)

Tacksam för tips då jag lider av köpångest.

>

> Mvh Maninmaze

Blev lika långt som ett brev till bullen, men ändå.. bästa baskaggeljudet blir i alla fall när man släpper en blåval på ett marmorgolv. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.