Jump to content
Annons

dystert.


Elephanttea

Recommended Posts

nej, jag tycker inte att det är ok att människor som vill kunna leva på musiken inte kan göra det längre, eftersom folk laddar ner. jag pratar inte om hobbies, en hobby har man när man har råd med det, när man har en stadig inkomst och vill ägna sig åt annat... jag pratar om folk som ägnar sina liv åt att försöka försörja sig som musiker. men man kan inte stoppa tekniken, man kan inte stänga av internet. jag tror på trygghet. människor behöver trygghet. människor behöver guns n' roses och gyllene tider och red hot chili peppers. och jag vet inte vilket band från de senaste 10 åren (kolla, 10 åren, alltså tiden som fildelning har funnits) kan ge oss trygghet. jag tror inte att någon kommer att lyssna på "i kissed a girl" eller "this is the life" om 10 år. jag tror inte ens att de kommer att lyssna på de låtarna om ett halv år, eller ens om en månad. och så är det med allting, allting som kommer ut nu, på myspace eller i radio. men folk lyssnar fortfarande på "Sweet Child o' mine" eller "Yesterday". och de låtarna kommer att finnas om 20 år också. jag kan inte förklara hur det hänger ihop, men det hänger ihop, det finns ett samband. mängder och mängder med halvbra band, halvbra låtar. det är nutiden för mig, och kanske framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag känner en snubbe som känner till ett band som släppte sin senaste skiva gratis via sin hemsida och tjänade 22 400 000 SEK (tjugufyramiljonerfyrahundratusen) på detta. Har vi tur dyker snubben upp här och berättar mer (igen).

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, jag skrev fel (i parentesen) — rätt ska vara tjugutvåmiljonerfyrahundratusen svenska enkronor (22 400 000 SEK).

Rätt ska vara rätt!

Eller var det något annat som fick din tofs att flippa sådär?

Link to comment
Dela på andra sajter

nej, jag tycker inte att det är ok att människor som vill kunna leva på musiken inte kan göra det längre, eftersom folk laddar ner. jag pratar inte om hobbies, en hobby har man när man har råd med det, när man har en stadig inkomst och vill ägna sig åt annat... jag pratar om folk som ägnar sina liv åt att försöka försörja sig som musiker. men man kan inte stoppa tekniken, man kan inte stänga av internet. jag tror på trygghet. människor behöver trygghet. människor behöver guns n' roses och gyllene tider och red hot chili peppers. och jag vet inte vilket band från de senaste 10 åren (kolla, 10 åren, alltså tiden som fildelning har funnits) kan ge oss trygghet. jag tror inte att någon kommer att lyssna på "i kissed a girl" eller "this is the life" om 10 år. jag tror inte ens att de kommer att lyssna på de låtarna om ett halv år, eller ens om en månad. och så är det med allting, allting som kommer ut nu, på myspace eller i radio. men folk lyssnar fortfarande på "Sweet Child o' mine" eller "Yesterday". och de låtarna kommer att finnas om 20 år också. jag kan inte förklara hur det hänger ihop, men det hänger ihop, det finns ett samband. mängder och mängder med halvbra band, halvbra låtar. det är nutiden för mig, och kanske framtiden.

Det är först när vi blir tillräckligt många som känner så här som ändringen kommer att ske.

Men jag betvivlar att det kommer att bli så i vår livstid.

Musik betyder INGENTING för den nya generationen. Det finns för mycket andra intressanta medier och prylar som lockar.

En låt har ungefär samma värde som en ringsignal eller en smiley för dagens kids.

Därav kvalitén på musiken som spelas på radion, som i sin tur just riktar sig till denna målgrupp.

Förr fick musiken ungdomar att göra revolt, den fick en hel generation att helt plötsligt stå upp och tro på sig själva.

Denna anda hängde sen med oss en bra bit genom åren, men nu är det som bortblåst.

Kanske är det fel att vara bekymrad över detta, för vi som redan är upplysta av musikens härlighet kan ju njuta av den. (Det finns lite bra musik idag med om man letar)

Kidsen reder sig nog med sitt X-Box och sin Clan i W.O.W

Jag tror inte att man kan skylla allt på illegal nedladdning, men det är definitivt en faktor som bidrar till den onda cirkeln just nu.

Nej, man får vara tacksam att man har goda vänner med samma passion för musik, som finner lite förståelse för ens musikhjärta.

Ta nu och häll upp nåt gott att dricka, och lyssa på nåt som gör dig trygg, det gör inget om låten är i svartvitt, den är fortfarande lika aktuell!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...