Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare!

Jag och min bandpolare har byggt ihop en liten inspelningsanlägning till replokalen men har stött på ett problem. Vårt system fungerar som så att vi ställer in alla nivåerna rätt på vår mixer och sen kör vi 2 telekablar som går ihop till en minitele som vi se sätter i mickingången på datorn. Problemet är bara att vi inte fattade att det inte är stereo i datormickingången :rolleyes: så vi har krabbat med panoreringen och lödat om sladdar e.t.c.

Nu undrar jag vad som är den billigaste lösningen på det hela? Inget avancerat, vi vill bara ha stereo inspelning.

Tack på förhand!

(Jag ursäktar om jag skrivit något tokigt för vi är fullständiga nybörjare och fattar ingenting typ.)

Annons
Postat

Ett ljudkort vore väl den bästa lösningen? Då slipper ni också mini telen. Ni puggar bara in tele kontakterna i ljudkortet och TADAA!

Postat (redigerat)

line in brukar även finnas på billiga ljudkort och det är ju i stereo.

har du det ska du använda den istället för micingången!

men bäst är väl att skaffa ett bättre ljudkort för musikinspelning...

ett sånt här är inte så dyrt, american audio genie

Redigerat av spass

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.