Storfeskaren Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Inget avancerat, vill bara kunna lägga några spår och mixa ner rubbet hyfsat OK. Införskaffade en 3,06 GHz med WinXP och SAW 3.7 samt ett SoundBlaster Live. Kopplade guran i en Zoom (effektpedal) och sen vidare in på ljudkortets line-in. Redan när jag lägger det andra spåret (i SAW) får jag "Latency" (fördröjningar) mellan spåren. Nån som har några konkreta tips eller nån länk ...???
Tobbe Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Kolla om du hittar ASIOdrivisar till ditt ljudkort. Om inte får du nog så ut med det eller köpa nytt. Det kan dock bli lite bättre om du ställer ner bufferten och öker samplingfrekvensen.
jeppe_sthlm Postat 25 november 2004 Postat 25 november 2004 Vetefåglarna om SAW har något stöd för ASIO-drivisar. Var länge sedan jag höll på med det, men det var ett kungligt program minns jag 😉 Hur har du arrangerat det med medhörningen? Lyssnar du på gitarren genom datorn, eller vid sidan om? Isåfall - om du slår på guran - blir det en fördröjning innan ljudet kommer då? Det kan vara så att input och output-buffrarna är olika ställda. Då kan man få sånna lustigheter. Vet inte riktigt vart du ska kolla det, men kanske i kontrollpanelen, kanske i SAW /Jesper
Timegroove Postat 29 november 2004 Postat 29 november 2004 Jodå, SAW Studio har stöd för ASIO. Men det funkar lika bra med MME, så fördröjningen beror inte på det. Antagligen är det som Jeppe säger, att du har olika stora buffertar för in- och utgångarna. Och ja, SAW Studio är ett kungligt program! 😆 Kolla även på http://www.sawstudiouser.net och ta ett snack med utvecklaren själv, Bob Lentini.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.