museo12 (oregistrerad) Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 Söker med ljus och lyckta efter en Cubase-demo. Såg ett ställe på nätet att ladda ner en, men verkade inte helt virusfri. Någon som har något tips på Cubase 4-demo?? Kör nu en demo på Reason. Vill prova båda innan jag bestämmer mig!
DieHard (oregistrerad) Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 Finns ingen demo. Länge sen Steinberg hade någon demo. Tror det var SX2 som var den sista.
spass Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 cubase och reason är ju två helt olika typer av program. vill du testa något som liknar cubase kan du testa tracktion eller reaper
Steinb Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 Cakewalks Sonar 8 finns också som demo: http://www.cakewalk.com/support/kb/kb20081217.asp
museo12 (oregistrerad) Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 (redigerat) cubase och reason är ju två helt olika typer av program. vill du testa något som liknar cubase kan du testa tracktion eller reaper Tack för svaren! Som "nybörjare" hör man ofta "testa Cubase/Reason/FL och se vilket som passar dig..... När du nu skriver att Reason och Cubase är två helt olika program.... Hur menar du då? Arbetssättet? Eller? Nyfiken! Ska i alla fall testa Sonar nu! Hur skiljer sig Sonar mot Cubase? Redigerat 12 januari 2009 av museo12
ake Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 (redigerat) Reason är ett rent midiprogram. Det består av synthar,samplers effekter mm som kan styras med midi. Däremot går det inte att spela in ljud. Färdiga ljudfiler går att använda men då måste man ta omvägen genom att lägga in det i en sampler. Cubase kan hantera både midi och audio. Däremot finns det sämre med inbyggda synthar även om några ingår. Sen går det att koppla ihop reason och cubase med rewire för att få båda världarna men då blir det två program att skaffa. Redigerat 12 januari 2009 av ake
museo12 (oregistrerad) Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 Reason är ett rent midiprogram. Det består av synthar,samplers effekter mm som kan styras med midi. Däremot går det inte att spela in ljud. Färdiga ljudfiler går att använda men då måste man ta omvägen genom att lägga in det i en sampler. Cubase kan hantera både midi och audio. Däremot finns det sämre med inbyggda synthar även om några ingår. Sen går det att koppla ihop reason och cubase med rewire för att få båda världarna men då blir det två program att skaffa. Tack! Då är jag med och det var det jag fruktade lite med Reason. Gäller det även sång (dvs lägga in det i en sampler)?
SvartSaft Postat 13 januari 2009 Postat 13 januari 2009 Hur skiljer sig Sonar mot Cubase? Det är väl dom två programmen som är mest lika varandra? Ungefär samma funktioner i båda.
museo12 (oregistrerad) Postat 13 januari 2009 Postat 13 januari 2009 Reason är ett rent midiprogram. Det består av synthar,samplers effekter mm som kan styras med midi. Däremot går det inte att spela in ljud. Färdiga ljudfiler går att använda men då måste man ta omvägen genom att lägga in det i en sampler. Cubase kan hantera både midi och audio. Däremot finns det sämre med inbyggda synthar även om några ingår. Hur mycket "inbyggda"synthar och andra instrument ingår egentligen i Cubase egentligen? I Reason är det oändligt mycket känns det som.... kanske för mycket....
DieHard (oregistrerad) Postat 13 januari 2009 Postat 13 januari 2009 Nu har jag den mindre versionen, cubase studio. De som ingår är inget att ha enligt mig. Vet att många andra också har den uppfattningen. De som ingår i Reason är av helt annan kaliber.
spass Postat 13 januari 2009 Postat 13 januari 2009 i cubase kan du använda vst-instrument. det finns oändligt många fria att ladda ner och om inte det räcker kan man köpa andra också. alltså synthar, samplers och effekter. cubase har inga begränsningar. du kan spela in audio. jobba med video, midi.allt... det är en proff-studio. där man kan jobba inom alla olika genrer. reason är högst en proffs-lekstuga när man gör elektronisk musik.
joachime Postat 13 januari 2009 Postat 13 januari 2009 reason är högst en proffs-lekstuga när man gör elektronisk musik. Tycker du är onödigt provokativ. Det är klart att man klarar sig tillräckligt bra med bara Reason, givet at man håller sig till "rätt" genre.
drloop (oregistrerad) Postat 13 januari 2009 Postat 13 januari 2009 (redigerat) i cubase kan du använda vst-instrument.det finns oändligt många fria att ladda ner och om inte det räcker kan man köpa andra också. alltså synthar, samplers och effekter. cubase har inga begränsningar. du kan spela in audio. jobba med video, midi.allt... det är en proff-studio. där man kan jobba inom alla olika genrer. reason är högst en proffs-lekstuga när man gör elektronisk musik. Reason en kraftfull syntstudio. Reason passar alla genres. Reason är inte ett audioinspelningsprogram. Reason kräver väldigt lite processorkraft, mycket ljud för lite CPU cykler. Cubase är ingen synt, det är ett inspelningsprogram. Cubase kan inte patcha audio fritt och kan inte skicka signaler kors och tvärs ibland syntar och andra moduler, vilket Reason kan. Cubase spelar däremot in audio och midi det är Cubase bra på. Redigerat 13 januari 2009 av drloop
museo12 (oregistrerad) Postat 17 januari 2009 Postat 17 januari 2009 i cubase kan du använda vst-instrument.det finns oändligt många fria att ladda ner och om inte det räcker kan man köpa andra också. alltså synthar, samplers och effekter. cubase har inga begränsningar. du kan spela in audio. jobba med video, midi.allt... det är en proff-studio. där man kan jobba inom alla olika genrer. reason är högst en proffs-lekstuga när man gör elektronisk musik. När det gäller vst-instrument, som man kan ladda ner gratis. Kan man få färdiga komp/harmonier (som kan styra hur de kompar också) också på gitarr, piano, synht, bas-slingor etc, som man kan styra med Midi-keyboard och som låter bra? Som följdfråga - blir vilken version som man ska köpa för att bäst få användning för vst-instrument, som man kan ladda ner?
SoundManiac Postat 14 maj 2010 Postat 14 maj 2010 Söker med ljus och lyckta efter en Cubase-demo.Såg ett ställe på nätet att ladda ner en, men verkade inte helt virusfri. Någon som har något tips på Cubase 4-demo?? Kör nu en demo på Reason. Vill prova båda innan jag bestämmer mig! http://www.steinberg.net/en/products/music...ialversion.html Är det detta du är ute efter?
Gilbert Postat 14 maj 2010 Postat 14 maj 2010 http://www.steinberg.net/en/products/music...ialversion.html Är det detta du är ute efter? Han har förhoppningsvis bestämt sig vid detta laget ... 😄
SoundManiac Postat 14 maj 2010 Postat 14 maj 2010 Han har förhoppningsvis bestämt sig vid detta laget ... 😛 Ha, jag missade datumet! Troligen så har han det, för has skull alltså 😛
hegobald Postat 15 maj 2010 Postat 15 maj 2010 Jissus!?.. Ska köpa en ny bil snart!? Har hittat en demo av Jeep Cherokee Hemi samt en Volvo V70... Har testat gratisversionen av jeep Cherokee i snart i 2 månader men hittar inte vart jag kan stoppa jycken nånstans?
SoundManiac Postat 15 maj 2010 Postat 15 maj 2010 Jissus!?.. Ska köpa en ny bil snart!? Har hittat en demo av Jeep Cherokee Hemi samt en Volvo V70... Har testat gratisversionen av jeep Cherokee i snart i 2 månader men hittar inte vart jag kan stoppa jycken nånstans? 😄 Jag kör också testversionen av Jeep Cherokee. Den fungerar bra, förutom en liten bugg. Den brukar nämligen välta 2-3 gånger per dag. Men jag antar att du kan (över)leva med det... 😄
mixtur Postat 15 maj 2010 Postat 15 maj 2010 Finns ingen demo. Länge sen Steinberg hade någon demo. Tror det var SX2 som var den sista. Hej Cubase 5 finns som demo
Claes Holmerup Postat 15 maj 2010 Postat 15 maj 2010 Hej Cubase 5 finns som demo Jäpp: http://www.steinberg.net/en/products/music...ialversion.html Det krävs dock att man har en e-licencer nyckel att installera trial-licensen på.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.