KillwithSkill Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 (redigerat) Seriöst? JA! đ HerrejĂ€vlar, kolla det hĂ€r: http://research.microsoft.com/en-us/um/red...mith/index.html GĂ„r det segt sĂ„ kolla hĂ€r istĂ€llet: Och bĂ€st av allt, kolla Laptopen! Fan va skĂ€m!!! Redigerat 12 januari 2009 av KillwithSkill
MicMP Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 (redigerat) Seriöst? JA! đHerrejĂ€vlar, kolla det hĂ€r: http://research.microsoft.com/en-us/um/red...mith/index.html GĂ„r det segt sĂ„ kolla hĂ€r istĂ€llet: Och bĂ€st av allt, kolla Laptopen! Fan va skĂ€m!!! Haha, Ă€r det bara jag som ser fel eller sitter verkligen den lilla flickan i videon med en MacBook Pro pĂ„ denna hĂ€rliga reklam frĂ„n Microsoft? [EDIT:] LĂ€ste inte hela posten, du lade tydligen ocksĂ„ mĂ€rke till det ;D Redigerat 12 januari 2009 av MicMP
Tophe Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 Hur kommer det sig att MS alltid, alltid, alltid lyckas framstÀlla sig sjÀlva sÄ urbota töntigt?
IDF Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 AssĂ„ fyyy fan! Det var nog den löjligaste reklam jag nĂ„gonsin sett!!!!!! LĂ„tarna kunde ha gjorts mkt bĂ€ttre och seriösare av Weird Al! Ăr det inte dags att M$ konkar snart och jag fĂ„r alla pengar?
SMonk Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 Det intressanta med reklamfilmen Àr att folk inte verkar förstÄ att den Àr medvetet camp. Vilket naturligtvis fÄr alla som hÄnskrattar Ät microsofts töntighet att framstÄ som osofistikerade lantisar. Det Àr liksom meningen att ni ska skratta rÄtt och posta lÀnken pÄ alla forum ni kÀnner till.
joachime Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 Det hÀr mÄste vara ett skÀmt! Tror inte det har producerats lamare infomersial sedan tidigt 80-tal.
MrBluesman Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 Oh... my... god! đł Det var det mest plĂ„gsamt hysteriskt töntiga jag sett. NĂ„gonsin. Jag kan tĂ€nka mig tre möjliga scenarier; 1. Som SMonk sĂ€ger, att det Ă€r ett medvetet grepp och ett försök att fĂ„ folk att sprida ordet, enligt teorin "det finns ingen dĂ„lig PR". Men jag har svĂ„rt att tro att man medvetet kan klara av att totalt fucka sin image och smutskasta sig sjĂ€lv. Och det finns ju inget som direkt antyder att de Ă€r ironiska (förutom att man har svĂ„rt att tro att nĂ„n kan vara sĂ„ helt i avsaknad av sjĂ€lvkritik...) đ 2. Folket pĂ„ Microsoft Ă€r helt enkelt idioter (de har ju gett oss vinnare som tex Powerpoint och Windows 2000. Huh...) đ 3. Det Ă€r helt enkelt Ă€pplena (eller grupp applefans) som gjort denna för att parodisera Microsoft...? (Verkar ju lite i stil med deras Mac vs PC-reklamfilmer) đ
chrisB Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 (redigerat) HÀmta demo av Songsmith hÀr Sjung och programmet genererar ett komp. Redigerat 12 januari 2009 av Olsberg SlÄr samman med tidigare trÄd
Vallhagen Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 Solklart tema för nÀsta forumfestival dÄ... Tema songsmith!
DieHard (oregistrerad) Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 đđđłđđ Va fan?? StĂ„r ms för mycket störd?
Björn Olsberg Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 Kul idé. Men assÄ, man fÄr inte missa Microsoft reklam för Songsmith. Jag brukar inte spy galla, men detta torde vara en av de sÀmsta reklamsnuttarna som har kommit till. NÄgonsin. Jag mÄdde fysiskt illa i tio minuter efter att ha plÄgat mig Ànda till slutet. DirektlÀnk: "Microsoft, huh? So it's pretty easy to use?" Och förresten, Àr det inte en Macbook Pro med klistermÀrken som kör Vista? Fantastiskt.
base10 Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 SÄ nu behöver man absolut ingen talang för att göra musik, snart sÀljer jag studion och slutar upp helt och hÄllet! Fyf*n det Àr nÀstan pinsamt.
Linus Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 Det bĂ€sta sedan Microsoft DirectMusic Producer. đł Och det mĂ€rks att de vet hur ett anvĂ€ndargrĂ€nssnitt för musikprogram ska se ut. Förresten, med tanke pĂ„ att röstspĂ„ren i demofilmen var svinigt autotunade kan man undra om pitchkorrigering av sĂ„ngmiken ingĂ„r i programmet? Jag hĂ„ller med Vallhagen, nu mĂ„ste det bli Songsmith-tema i Studiofestivalen. đ
chrisB Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 (redigerat) Jag beundrar dit tÄlamod Olsberg! Allt för journalistikens skull. Jag stod ut med 30 sek. Songsmith kommer att bli en given partyhit! För att inte tala om firmafester . . http://music.metafilter.com/2943/Runnin-With-The-Songsmith Redigerat 12 januari 2009 av chrisB
KillwithSkill Postat 12 januari 2009 TrĂ„dstartare Postat 12 januari 2009 https://www.studio.se/index.php?showtopic=60278 đł
tugboat Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 Jag tyckte reklamen var rolig och blev sjukt peppad pÄ att testa Songsmith. Jag tror reklamen Àr gjord att verka lite "dÄlig" och "töntig". Men det Àr ju det som Àr det roliga i den.
Fangus Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 haha, men jag kan inte sĂ€ga att jag inte kommer försöka komma över nĂ„n demo eller dylikt av denna. Funkar den Ă€ven pĂ„ PC? đł
Björn Olsberg Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 https://www.studio.se/index.php?showtopic=60278 đł Tack KWS, vi var visst nĂ„gra som missade denna. đ Ă tgĂ€rdat. Funkar den Ă€ven pĂ„ PC? đ Jag fattar det sĂ„, indiern har vad jag kan se en pc... đ
Svencanz Postat 13 januari 2009 Postat 13 januari 2009 Ni fattar alltsa inte hur viktigt detta ar for jordens utvecking... Om ni har sett 2001 - A Space Odyssey - so borde ni begripa: manskligheten har nu - med utvecklandet av Songsmith - klivit over en troskel. Utomjordlingarna har nu fatt full respekt for oss, och dom diplomatiska rymdskeppen bor anlanda fran kringliggande galaxer inom ett par timmar.... Sven
Gain Postat 13 januari 2009 Postat 13 januari 2009 "The samples you hear in Songsmith arenât toy sounds... theyâre a high-powered general MIDI set from Garritan" đ Men skrattar först som skrattar sist..? Bandstand 2?!
Gain Postat 13 januari 2009 Postat 13 januari 2009 "The samples you hear in Songsmith arenât toy sounds... theyâre a high-powered general MIDI set from Garritan" đ Men skrattar först som skrattar sist..? Bandstand 2?! Btw Helt klart har dom lĂ„nat ut sitt illalĂ„tande GM-set till detta. Garritan med sitt Personal Orchestra Ă€r ju rekommenderad i femtioelva trĂ„dar hĂ€r pĂ„ forumet och det gĂ„r att gaska upp Songsmith hĂ€r: http://www.garritan.com/
joachime Postat 13 januari 2009 Postat 13 januari 2009 Funkar den Ă€ven pĂ„ PC? đ Jag fattar det sĂ„, indiern har vad jag kan se en pc... đ Jag tror asiaten kör x86. đ
KillwithSkill Postat 13 januari 2009 TrÄdstartare Postat 13 januari 2009 HEHEHE!! Verkar funka bra oxÄ! Runnin' with the devil
slejnard Postat 13 januari 2009 Postat 13 januari 2009 HEHEHE!!Verkar funka bra oxĂ„! Runnin' with the devil Hmm...mycket lurigt. David Le Roth har alltsĂ„ hittat ett nytt soloprojekt. đ
Vallhagen Postat 13 januari 2009 Postat 13 januari 2009 HEHEHE!!Verkar funka bra oxĂ„! Runnin' with the devil Hahehe, jösses đ€Ș
base10 Postat 13 januari 2009 Postat 13 januari 2009 Ni fattar alltsa inte hur viktigt detta ar for jordens utvecking... Om ni har sett 2001 - A Space Odyssey - so borde ni begripa: manskligheten har nu - med utvecklandet av Songsmith - klivit over en troskel. Utomjordlingarna har nu fatt full respekt for oss, och dom diplomatiska rymdskeppen bor anlanda fran kringliggande galaxer inom ett par timmar.... Sven Men z0M6 4l13n5 r n00bz0rz d37 Ă€r synd...bara synd... Kan sĂ€tta en apa i studion som fixar lĂ„ten Ă„t mig medans jag glassar pĂ„ ett rymdskĂ€pp (???) đ€Ș
DieHard (oregistrerad) Postat 13 januari 2009 Postat 13 januari 2009 HEHEHE!!Verkar funka bra oxĂ„! Runnin' with the devil Hahehe, jösses đ đđđ Ja ord rĂ€cker inte till. đ NĂ€ nu ska jag gĂ„ ut i badrummet och skĂ€ra av mig öronen. Som sagt var mycket ska man höra innan öronen trillar men nu tĂ€nker jag fan hjĂ€lpa till med det. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.