Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej!

följande mikar har jag att tillgå: Sm58or, Studio Project Stormembramsmikar, ADK A51

Har ni något tips vad jag ska använda och vad jag ska tänka på om jag vill spela in trumpet och akustisk gitarr (både nylon och stål)

Annons
Postat

Om du bara har tre mickar så tycker jag du kan testa själv. Ett tips på vägen kan vara att om du har ett taskit rum så är det svårt att få kondingarna att låta bra.

Postat

Sm 58 borde väll inte användas när du har stormembranare. Kasta SM58 an och kör dom andra på gura och trumpet

Postat

SM57 är ju mer eller mindre standrad för brass. 57 och 58 är inte så olika. Och åteigen har du ett dåligt rum blir det sällan bra med en konding.

Postat
Har ni något tips vad jag ska använda och vad jag ska tänka på om jag vill spela in trumpet och akustisk gitarr

Ska instrumenten spelas in samtidigt? Beroende på spelstilen kan trumpeten bli mycket ljudstarkare än gitarren. I så fall, använd den ena kondensatormicken som rumsmick, sm58 på trumpet och den andra kondensatormicken på gitarr.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.