vaguely Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 hej! följande mikar har jag att tillgå: Sm58or, Studio Project Stormembramsmikar, ADK A51 Har ni något tips vad jag ska använda och vad jag ska tänka på om jag vill spela in trumpet och akustisk gitarr (både nylon och stål)
Tobbe Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Om du bara har tre mickar så tycker jag du kan testa själv. Ett tips på vägen kan vara att om du har ett taskit rum så är det svårt att få kondingarna att låta bra.
Mantel Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Sm 58 borde väll inte användas när du har stormembranare. Kasta SM58 an och kör dom andra på gura och trumpet
Tobbe Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 SM57 är ju mer eller mindre standrad för brass. 57 och 58 är inte så olika. Och åteigen har du ett dåligt rum blir det sällan bra med en konding.
joachime Postat 29 november 2004 Postat 29 november 2004 Har ni något tips vad jag ska använda och vad jag ska tänka på om jag vill spela in trumpet och akustisk gitarr Ska instrumenten spelas in samtidigt? Beroende på spelstilen kan trumpeten bli mycket ljudstarkare än gitarren. I så fall, använd den ena kondensatormicken som rumsmick, sm58 på trumpet och den andra kondensatormicken på gitarr.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.