Jump to content
Annons

Datorskärm

Hewad

Recommended Posts

Hej!

Jag tänkte köpa en ny datorskärm 22 tum och behöver er hjälp. Jag undrar vilka skärmar är bäst Samsung eller Dell.

Skärmar är följande:

1. Samsung SyncMaster T220 upplösning: 1680 x 1050 / 60 Hz Kontrast: 20 000:1 (dynamisk)

Responstid: 2 ms Strömförbrukning (Max): 45W

Pris: 2 390:- enligt www.netonet.se

2. Dell™ SP2309W 23-inch Widescreen Flat Panel Monitor - Black

Optimal upplösning: Högre än FULL-HD: 2 048 X 1 152 vid 60 Hz

Dynamiskt kontrastförhållande: 80 000:1 (max)

Energiförbrukning vid drift: 65 W (normalt)/75 W (max)

Svarstid: 2 ms (normalt) Pris: 2719,15 kr enligt www.dell.se

Vad är skillnad mellan skärm och widescreen? Många säger att de inte är samma.

Vilka skärmar rekommenderar ni Dell eller Samsung?

Tack för hjälp!

Hej Hewad!

Jag har varit på Dell sida och läst om den där skärmen som du angivit ovan. Jag tycker den där skärmen är väldigt bra bättre kontrasten, upplösning med senaste tekniken. Det spelar ingen roll om den är TN-panel eller någonting annat. Den klarar allt och biligt samt bättre kvalite än någon annan skärm.. Jag håller inte med de andra att TN-panelen är skräp eller Ekstasis menade att man skulle köpa en annan skärm Lenovo vilken har S-PVa panelen. Men vad ska du använda skärmen för? Den där Dell:n klarar allt när du t.ex läser texter längre tid, spel, film och allt annat. TN-panelen har blivit bätre på senaste tiden vilket jag själv rekommenderar den givna Dell skärmen än någon annan skärm. Du kan själv läsa och jämför Ekstasis rekommenderade skärmen Lenovo med Dell:an.

Lenovo och Eizo skärmar med S-PVA panelen har mindre kontasten, upplösning, längre responstid vilket man inte kan använda de när du spelar och även är de fula och äckliga designen dvs ser ut 80-tal modeller. Dell:an är vackra. Läs Lenovo och Eizo på Dustin där ser du hur de ser ut eller funktioner...

http://www.dustinhome.se/pd_5010124467.asp...e_Prisjakt_5693 (Lenovo S-PVa modellen)

http://www.dustinhome.se/pd_5010127674.aspx (Eizo S-PVA modellen)

Eizo är bättre än Lenovo men fulla designen.

Hej Ekstasis!

Enligt Dustin får jag min skärm nu på torsdag och du hade rätt att de levererar varan snabbt. Men vad är skillnad mellan Lenovo och Eizo skärmar som Ehsan nämt ovan? Har de lika paneltyp?

Har ju inte läst tester på dom båda, men på Dustin får den ju Lenovo skärmen 5 stjärnor iallafall..

medans den andra fick 4. EIZO skärmen har 8ms responstid.

Hur som helst som vanligt när det gäller elektronik ska man ta tekniska specifikationer med en nypa salt...

Det kan se bra ut på pappret men ser desto värre ut i verkligheten. Den största chansen att få nått sorts objektivt omdömme

om skärmen är att läsa på professionella sidor så som prad.de

Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Jag tänkte köpa en ny datorskärm 22 tum och behöver er hjälp. Jag undrar vilka skärmar är bäst Samsung eller Dell.

Skärmar är följande:

1. Samsung SyncMaster T220 upplösning: 1680 x 1050 / 60 Hz Kontrast: 20 000:1 (dynamisk)

Tack för hjälp!

Hej Hewad!

Jag har varit på Dell sida och läst om den där skärmen som du angivit ovan. Jag tycker den där skärmen är väldigt bra bättre kontrasten, upplösning med senaste tekniken. Det spelar ingen roll om den är TN-panel eller någonting annat. Den klarar allt och biligt samt bättre kvalite än någon annan skärm.. Jag håller inte med de andra att TN-panelen är skräp eller Ekstasis menade att man skulle köpa en annan skärm Lenovo vilken har S-PVa panelen. Men vad ska du använda skärmen för? Den där Dell:n klarar allt när du t.ex läser texter längre tid, spel, film och allt annat. TN-panelen har blivit bätre på senaste tiden vilket jag själv rekommenderar den givna Dell skärmen än någon annan skärm. Du kan själv läsa och jämför Ekstasis rekommenderade skärmen Lenovo med Dell:an.

Lenovo och Eizo skärmar med S-PVA panelen har mindre kontasten, upplösning, längre responstid vilket man inte kan använda de när du spelar och även är de fula och äckliga designen dvs ser ut 80-tal modeller. Dell:an är vackra. Läs Lenovo och Eizo på Dustin där ser du hur de ser ut eller funktioner...

http://www.dustinhome.se/pd_5010124467.asp...e_Prisjakt_5693 (Lenovo S-PVa modellen)

http://www.dustinhome.se/pd_5010127674.aspx (Eizo S-PVA modellen)

Eizo är bättre än Lenovo men fulla designen.

Hej Ekstasis!

Enligt Dustin får jag min skärm nu på torsdag och du hade rätt att de levererar varan snabbt. Men vad är skillnad mellan Lenovo och Eizo skärmar som Ehsan nämt ovan? Har de lika paneltyp?

Har ju inte läst tester på dom båda, men på Dustin får den ju Lenovo skärmen 5 stjärnor iallafall..

medans den andra fick 4. EIZO skärmen har 8ms responstid.

Hur som helst som vanligt när det gäller elektronik ska man ta tekniska specifikationer med en nypa salt...

Det kan se bra ut på pappret men ser desto värre ut i verkligheten. Den största chansen att få nått sorts objektivt omdömme

om skärmen är att läsa på professionella sidor så som prad.de

Enligt Prad får Eizo bättre omdömme trotts att Levono har högre upplösning, kontrast, ljuststyrka och korta respnstid än Eizo. Vet inte varför.

Dela på andra sajter

Hej!

Skärmar är följande:

Tack för hjälp!

Någon som har skärmen Zalman ZM-M220W Black och Zalman M190, kan ge

lite feedback?

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.