Tophe Postat 11 januari 2009 Dela Postat 11 januari 2009 Hade nästan bestämt mig för Line Audio's cm3'or när jag nu ska införskaffa två småmembranare till gitarrinspelningarna. Men jag har ju faktiskt inte provat något annat. Även om CM3 ska ha en väldigt rak och ärlig kurva så undrar jag om jag inte ändå vill ha lite mer bett i toppen. Mer krisp helt enkelt. Jag kommer nog alltid vilja EQ'a det som kommer ur en CM3'a. Kanske blir det bra med ett par behringer eller jjlabs. I den här prisklassen vet man ju aldrig riktigt, de lite billigare kan ju låta bättre. NT5 kostar ju nästan dubbelt så mycket, men låter de så bra också? Röde har ju gott rykte i pris-mellanskiktet. Vad säger ni som har erfarenhet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nurfen Postat 11 januari 2009 Dela Postat 11 januari 2009 CM3 låter väldigt "okej", men som sagt, du kommer vilja köra EQ på den. Det vill jag nog på det mesta jag spelar in, dock. Den enda mick jag har som jag inte vill köra EQ på är en handgjord Pearlman TM-1 från USA ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FreddeHstd Postat 13 januari 2009 Dela Postat 13 januari 2009 Hade nästan bestämt mig för Line Audio's cm3'or när jag nu ska införskaffa två småmembranare till gitarrinspelningarna.Men jag har ju faktiskt inte provat något annat. Även om CM3 ska ha en väldigt rak och ärlig kurva så undrar jag om jag inte ändå vill ha lite mer bett i toppen. Mer krisp helt enkelt. Jag kommer nog alltid vilja EQ'a det som kommer ur en CM3'a. Kanske blir det bra med ett par behringer eller jjlabs. I den här prisklassen vet man ju aldrig riktigt, de lite billigare kan ju låta bättre. NT5 kostar ju nästan dubbelt så mycket, men låter de så bra också? Röde har ju gott rykte i pris-mellanskiktet. Vad säger ni som har erfarenhet? NT5 låter i alla fall i mina öron mycket bra! Har än så länge bara använt den till ackegitarr och dobro, men där gör den jobbet. Nästa uppgift för den blir lapsteel, via uppmickad gitarrförstärkare. Generellt sett så vill man väl EQ:a, men var och hur mycket skiljer ju sig från instrument till instrument, och efter vilket ideal man söker. Vad gäller CM3:an så väntar jag på att det ska dimpa ner två stycken. Ska bli jäkligt spännande att höra hur de låter. Hade tänkt använda dem till överhäng på trummor till en kommande inspelning, men kommer givetvis att testa dem på gitarr också. Återkommer så fort Posten har gjort sitt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.